Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

FIFA Manager 13 Przed premierą

Przed premierą 25 lipca 2012, 12:25

autor: ElMundo

FIFA Manager 13 walczy o menedżerski tron

Jak skutecznie dbać o finanse klubu i jednocześnie zadowalać szefostwo dobrymi wynikami prowadzonego zespołu? Takie zadanie czeka nas w grze w FIFA Manager 13, której autorzy zaprezentowali w Vancouver szereg ciekawych nowości.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Choć dla zdecydowanej większości fanów wirtualnej futbolowej menedżerki (przynajmniej w naszym kraju) seria Football Manager jest jedynym słusznym wyborem, z roku na rok konkurencyjna FIFA Manager stara się pozyskać coraz większą grupę zwolenników. Szereg zmian, które są systematycznie wprowadzane, ma sprawić, że zatwardziali miłośnicy sagi autorstwa Sports Interactive rzucą okiem na konkurenta cały czas przypominającego o swojej obecności. Ekipa studia Bright Future doskonale wie, że ich produkcja wciąż wymaga solidnych szlifów i szykuje na kolejny sezon całkiem pokaźny zestaw nowinek, które uczynią naszą pracę jeszcze bardziej kompleksową. Podczas pobytu w Kanadzie mieliśmy okazję sprawdzić, czy FIFA Manager 13 zagwarantuje nam ciepłą i pewną posadkę.

Rozterki uczuciowe menedżera, czyli jak dobrze współpracować z zawodnikami.

Każdy dobry trener i menedżer wie, że rzetelna praca z zespołem rozpoczyna się od gruntownej analizy i wyciągania wniosków na przyszłość. Moduł Team Dynamics pozwoli na prześledzenie historii, osobowości i obecnej formy naszych zawodników celem ustalenia konkretnej strategii działania odnoszącej się do poszczególnych piłkarzy. Każdego z graczy możemy teraz przeanalizować pod kątem jego stosunków z kolegami z drużyny, sytuacji rodzinnej czy preferencji dotyczących gry na danej pozycji w zespole, co umożliwi zdefiniowanie personalnych celów, z których oczywiście rozliczymy naszych podopiecznych w dłuższej perspektywie czasowej. Przeprowadzony przez asystentów wywiad środowiskowy pomoże także podjąć właściwą decyzję odnośnie transferu danego futbolisty – odpowiednie dane pozwolą szybko zorientować się, czy ten zakup ma jakikolwiek sens.

Oczywiście, jak sama nazwa wskazuje, większość procesów w drużynie zachodzi dynamicznie – niejednokrotnie staniemy przed zadaniem rozwiązania konfliktu pomiędzy poszczególnymi zawodnikami czy spełnienia ich zachcianek. W uporządkowaniu struktury wybranej przez nas ekipy pomoże także opcja stworzenia odpowiedniej hierarchii, która dzięki zestawowi zdefiniowanych przez menedżera kar wykluczy możliwość niesnasek pomiędzy, przykładowo, grupą młodych piłkarzy a weteranami. Twórcy postarali się także o rozbudowanie modułu rozmowy z graczami – w FIF-ie Manager 13 pojawi się mnóstwo opcji dialogowych, dotyczących m.in. prób wypożyczenia czy przesunięcia rezerw do pierwszego zespołu, ale szczerze powiedziawszy, niektóre pogaduszki brzmiały strasznie drętwo i naiwnie, w ogóle nie oddając powiązań pomiędzy osobą menedżera a futbolistami. Nasze osiągnięcia na polu budowania dobrych relacji w drużynie zweryfikuje Team Dynamics Score, biorący pod uwagę poziom zadowolenia piłkarzy czy też właśnie nasze zaangażowanie w zapobieganiu wszelkim problemom i konfliktom. Trzeba przyznać, że patrząc na ogrom informacji i tabelek, które niemiłosiernie atakują z ekranu, nietrudno wyobrazić sobie, jak czasochłonne będzie to zajęcie – utrzymywanie dobrej atmosfery w grupie stanie się bowiem jednym z głównych czynników wpływających na ocenę naszej pracy.

Graliśmy w Scorn – horror, przy którym Obcy wymięka
Graliśmy w Scorn – horror, przy którym Obcy wymięka

Przed premierą

Scorn studia Ebb Software to gra, którą mógłby wymyślić Hans R. Giger, twórca ksenomorfa z filmu Obcy: Ósmy Pasażer Nostromo. Zapowiada się horror straszny i... mięsisty (dosłownie!).

Graliśmy w Assassin's Creed Origins – czas rewolucji
Graliśmy w Assassin's Creed Origins – czas rewolucji

Przed premierą

Po roku przerwy od Assassin’s Creed firma Ubisoft wprowadza wyczekiwane od paru lat zmiany w skostniałej formule serii. Czy Origins faktycznie jest rewolucją? Podejmujemy się wstępnej oceny po 4 godzinach spędzonych w otwartym świecie.

Graliśmy w kampanię gry Star Wars: Battlefront II – brak Mocy w singlu?
Graliśmy w kampanię gry Star Wars: Battlefront II – brak Mocy w singlu?

Przed premierą

„Mam złe przeczucia”. Ta myśl rosła w mojej głowie w trakcie ogrywania pierwszych trzech misji kampanii fabularnej do gry Star Wars: Battlefront II.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
25.07.2012 12:30
dzeju97
19
Chorąży

pff co za gówno

tylko Football Manager !

25.07.2012 14:07
odpowiedz
bossnec
41
Centurion

jak tym roku znów nie będzie polskiej wersji ani oficjalnych nazw drużyn to mogą sobie wsadzić gdzieś tego menagera... (wiem że zaraz ktoś powie że są fanowskie modyfikacje ale nie po to płaci się nie mało za to aby otrzymywać coś od fanów zamiast od producenta).

25.07.2012 14:22
odpowiedz
rotciv
4
Junior

Grałem w demo Fifa manager 12 i mimo, że jest tam kilka fajnych pomysłów i w pierwszej chwili ta gra całkiem zachęca, to w dłuższej perspektywie jest totalnie nużąca. Brakuje jej tego czegoś z Football Managera. Nie wspominając już o totalnie małej i nielicencjonowanej bazie danych. Aktualnie, moim zdaniem, ta gra nie ma szans z Football Managerem

25.07.2012 15:38
odpowiedz
Dudzin18
65
Konsul

Tak jak PES nigdy nie będzie dobry jak FIfa, tak Fifa Manager nigdy nie będzie dobry jak Football Manager, Sory EA nie można miec wszystkiego ^ ^.

27.07.2012 23:48
odpowiedz
Trombalus
45
Centurion

Ta gra od lat stoi w miejscu. Wszystkie te zmiany to tylko kosmetyka, tak jak co roku. Już prędzej dam szansę Lords of Football, bo to przynajmniej coś nowego. Football Manager pomału, ale przynajmniej z każdą edycją wygląda trochę lepiej w Fifa Manager zmienia się tylko wygląd interface'u, a opcje i grafika 3D cały czas ta sama.

08.08.2012 01:42
odpowiedz
Nolifer
98
The Highest

Taka sama walka jak FIFA vs PES , z góry wiadomo kto wygra.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze