Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 7 lipca 2012, 09:00

autor: Maciej Kozłowski

Total War: Rome II - Creative Assembly szykuje najlepszą część serii? - Strona 2

Wraz z Total War: Rome II seria kapitalnych strategii powróci do Starożytności. Wszystko wskazuje na to, że w 2013 roku dostaniemy prawdziwy hit.

Same starcia z przeciwnikami również doczekają się sporych innowacji – będą one rzadsze (ze względu na „legionowy” system kierowania armiami), ale większe i bardziej brzemienne w skutki. W potyczkach tych wezmą udział ogromne zgrupowania żołnierzy, którzy dodatkowo zostaną wyposażeni w wiele „ludzkich” odruchów – takich jak podniesienie rannego druha czy cicha modlitwa przed starciem. Ludzie z Creative Assembly twierdzą, że włożyli wiele pracy w ten element rozgrywki – odwzorowanie zachowań i nawyków żołnierzy ma według nich wprowadzić nową jakość. W jednej z zapowiedzi pojawiło się nawet stwierdzenie, że gracz nie będzie już musiał patrzeć na sztandary jednostek, by przekonać się o ich morale – wystarczy, że spojrzy na twarze poszczególnych wojaków.

Będzie mrocznie i poważnie.

Flota wspomoże wojska lądowe podczas starć. Nie odbędzie się to wyłącznie poprzez wsparcie artyleryjskie (jak w Zmierzchu samurajów), ale i za sprawą bezpośredniego desantu oddziałów. Szczególnie ważne okaże się to podczas oblężeń – możliwe wręcz, że część z nich przyjmie formę trzech na poły osobnych bitew (na morzu, lądzie i murach miejskich). Nietrudno wyobrazić sobie sytuację, w której katapulty z wież obronnych ostrzelają wrażą flotę, podczas gdy ta postara się przetransportować oddział dywersantów do zbombardowanych wcześniej doków, by stamtąd otworzyć bramy dla głównej armii. Tego typu akcje zapowiadane są jako chleb powszedni w Rome II – tym bardziej że same starcia będą znacznie trudniejsze. Nie wystarczy już przejęcie jednego punktu kontrolnego wewnątrz miasta – teraz znajdzie się ich tam kilka. Zmusi to walczących do swego rodzaju zabawy w kotka i myszkę – co w płonących ruinach może przybrać szczególnie dramatyczny obrót.

Wbrew plotkom, jakie pojawiły się w sieci, nowe Rome nie zamierza prezentować wyłącznie losów Rzymu i jego obywateli. Podczas rozgrywki staniemy na czele większości frakcji, jakie będą dostępne w grze – i to od samego początku zabawy. Każda z cywilizacji ma być przy tym odmienna pod względem technologicznym, militarnym i ustrojowym. Przykładowo, o ile mieszkańcy Italii będą wysłuchiwać przemówień senatorów i brać udział w parlamentarnych spiskach, o tyle barbarzyńcy skupią się na rodowych waśniach i wojnach o sukcesję.

To ostatnie spostrzeżenie jest dość istotne – twórcy zapowiadają bowiem poważną, wręcz „apokaliptyczną” atmosferę zabawy. Długo oblegane twierdze będą niszczeć na naszych oczach, a na ich murach pojawią się graffiti nabazgrane przez wygłodniałą ludność. Ma być brutalnie i krwawo – polityka to nieczysta gra, do zasad której będziemy musieli się dostosować. Podczas rozgrywki przyjdzie nam więc zbudować wspaniałe imperium lub też – jako wódz któregoś z dzikich plemion – zdeptać i spalić jedno z tych, jakie już istnieją. Kto wie, może uda się na nowo zdefiniować mroczne wieki?

Flota odegra ogromną rolę we wspieraniu działań lądowych.

Hannibal ante portas!

Dotychczasowe zapowiedzi pozwalają sądzić, że Total War: Rome II będzie jedną z najlepszych odsłon serii. Szereg ciekawych pomysłów, powiększenie skali rozgrywki oraz pogłębienie każdego jej elementu – czego chcieć więcej? Nawet esteci powinni być zadowoleni – zaprezentowane dotąd screeny robią bardzo dobre wrażenie. Posiadacze słabszych komputerów czy laptopów nie muszą się jednak przejmować – wymagania gry pozostaną takie same jak Shoguna 2. Słowem – ideał.

Maciej Kozłowski | GRYOnline.pl

Age of Darkness to strategia, którą kocham i nienawidzę
Age of Darkness to strategia, którą kocham i nienawidzę

Przed premierą

Na rynku pojawił się Dark Souls gier RTS – mowa o Age of Darkness: Final Stand. Produkcja ta sprawiła, że popadłem w otchłań szaleństwa i rozpaczy. Zapraszam do lektury, jeżeli chcecie się dowiedzieć dlaczego.

Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest
Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest

Przed premierą

W niszy, która powstała po porzuceniu przez Ubisoft serii Heroes of Might and Magic sukcesy odnosić mogą mniejsi twórcy, tacy jak Lavapotion. Ich Songs of Conquest może być najlepszą grą w stylu „hirołsów” od czasów kultowej trójki.

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.