Graliśmy w dodatek do Might & Magic: Heroes VI - Pirates of the Savage Sea

Wraz z Crag Hackiem przemierzyliśmy Dzikie Morza i złapaliśmy nietypową papugę w Pirates of the Savage Sea, pierwszym dodatku do Might & Magic: Heroes VI. Skrzynia ze skarbami nie okazała się jednak zbyt bogata.
Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.
Przeczytaj recenzję Recenzja Piratów Dzikiego Morza, dodatku do gry Heroes VI

30 czerwca 2012Czarny (gry-online.pl)
• strony :12

Dzięki uprzejmości studia Ubisoft, które zaprosiło nas na ekskluzywny pokaz tworzonych przez siebie tytułów, mieliśmy okazję zagrać w najnowsze DLC do Might and Magic: Heroes VI. Pirates of the Savage Sea, bo tak nazywa się dodatek, zapewni graczom około dziesięciu godzin zabawy oraz kilka pomniejszych nowinek. Równocześnie z rozszerzeniem 12 lipca zostanie wydany patch 1.5, dodający sporo nowej zawartości do dotychczasowej rozgrywki. Fani uniwersum Mocy i magii mogą zacierać ręce – ich obcowanie z szóstą edycją gry wzbogaci się wkrótce o nowe doznania.

Połatany Heros

Nadchodząca łatka do Heroes VI będzie dostępna dla wszystkich graczy całkowicie za darmo – nawet jeśli nie zakupią nowego DLC. Jest to bardzo ważna wiadomość, ponieważ patch wprowadzi do zabawy kilka dodatkowych funkcjonalności. Poza poprawionym balansem między frakcjami oraz konwersją zapisanych stanów gry (z singla do trybu multiplayer i odwrotnie), aktualizacja przyniesie również nowe ekrany miast. Nareszcie, po wielu miesiącach oczekiwania, gracze będą mogli spoglądać na to, jak ich imperium rośnie w siłę i rozrasta się z każdym nowym budynkiem.

Miasta będą ładne i ciekawie animowane.

Na własne oczy mogliśmy zobaczyć trzy fortece: barbarzyńców, nieumarłych oraz ludzi. Wszystkie prezentują się całkiem nieźle, chociaż wydaje się, że zostały wykonane nieco naprędce i niechlujnie. Z drugiej strony może to być celowy zabieg artystyczny – wizerunki miast są bowiem wystylizowane na ręcznie malowane obrazy (widać nawet coś w rodzaju śladów po ruchach pędzla). Jakby nie było, ogólne wrażenie jest raczej pozytywne – chociaż zamki nie wyglądają tak fenomenalnie jak w trzeciej części sagi, to jednak nie sposób odmówić im uroku. Zostały też zaanimowane w ciekawy sposób, dzięki czemu trudno oderwać od nich oczy.

Arrr, gdzie moja papuga?!

Powyższe nowinki będą dostępne dla wszystkich posiadaczy Heroes VI – co zaś otrzymają nabywcy DLC? Nie ulega wątpliwości, że sednem dodatku będzie świeża kampania, opowiadająca o losach Crag Hacka – postaci dobrze znanej wszystkim fanom sagi. Chociaż ten niezbyt rozgarnięty brodacz z pochodzenia jest barbarzyńcą, to jednak większość czasu spędzi na morzu, zajmując się korsarskim procederem. Jego misja będzie co prawda polegać na badaniu tajemniczych zaginięć w rejonie Dzikiego Morza, ale awanturnik lepiej sprawdzi się w roli agresywnego zdobywcy. Tutaj pojawi się kolejna innowacja, mianowicie umiejętności pirackie związane z szabrowaniem, rabowaniem i ogólnie uprzykrzaniem życia przeciwnikowi. W wersji gry, którą testowaliśmy, drzewko to było niedostępne, jednak sama jego idea wydaje się kusząca, bowiem znacznie wzbogaci rozgrywkę na mapie świata.

Dotyczy wersji PC
inne
Graliśmy w Civilization: Beyond Earth – dużo nowości w znanej formule

Graliśmy w Civilization: Beyond Earth – dużo nowości w znanej formule

W kosmosie nikt nie usłyszy, jak mówisz „jeszcze jedna tura”. Na miesiąc przed premierą zagraliśmy we wczesną wersję gry Civilization: Beyond Earth, gdzie niby wszystko jest jak w Cywilizacji, a mimo tego nie brakuje niespodzianek.  zapowiedź gry

Graliśmy w Civilization: Beyond Earth - Cywilizacja odlatuje w kosmos

Graliśmy w Civilization: Beyond Earth - Cywilizacja odlatuje w kosmos

Beyond Earth jest budowane na szkielecie Civilization V, ale nie dajcie się zwieść. Najnowsza produkcja Firaxis rządzi się własnymi prawami, a obca planeta, którą odwiedzimy, nie będzie grzecznie patrzyła jak jest kolonizowana.  zapowiedź gry

Sid Meier's Civilization: Beyond Earth - Alpha Centauri XXI wieku

Sid Meier's Civilization: Beyond Earth - Alpha Centauri XXI wieku

Już wkrótce poczujemy syndrom jeszcze jednej tury, tym razem jednak w kosmosie. Sid Meier i jego studio Firaxis Games przygotowuje kolejną grę strategiczną, która garściami czerpie z kultowego klasyka - Alpha Centauri.  zapowiedź gry

A jaki jest Twój werdykt?

Oceń sam tę grę
Might & Magic: Heroes VI - Pirates of the Savage Sea - screen - 2012-06-15 - 240895Might & Magic: Heroes VI - Pirates of the Savage Sea - screen - 2012-06-15 - 240894

komentarze czytelników


Materdea  2012-06-30 - 12:29

O ile moja przygoda z serią Might & Magic skończyła się na 3. części, to po obadaniu informacji o tym dodatku, coraz śmielej myślę, by nie sprawić sobie 6. odsłony cyklu i tegoż rozszerzenia. Wygląda naprawdę znakomicie - nie mogę doczekać się premiery. :)

Blaadee  2012-06-30 - 13:35

Jeśli dodali tylko widoki miast i nową kampanię to i tak dalej pozostaje tragedią. Niech przywrócą większość ilość zasobów, i mapy jakoś urozmaicą, bo na mapie nic się nie dzieje, a komputer jak już wiele razy pisałem, siedzi w zamku i się nudzi. (w uproszczeniu)

Mutant z Krainy OZ  2012-06-30 - 13:38

[1] Polecam zagrać w piątkę :) [2] Ustaw najwyższy poziom trudności, komputerowego gracza ustaw na trudnego, gwarantuję, że się napocisz by z nim wygrać.

Infectious Drakon  2012-06-30 - 14:11

A ja nie umiem wygrać z komputerem na easy. Przejdę kampanie to coś tam spróbuję.

Xanoch  2012-06-30 - 14:48

Widzę że tego peta zjebali z king's of baunty ofc tego nowszego tam tez bohater miał coś prócz armi w pierwszej części miał aż 4/3 takie stworzenia które pomagały w walce.

Blaadee  2012-06-30 - 20:04

[3] W tym rzecz, że przeszedłem na hardzie. :/

#;-) Greg  2012-07-01 - 11:43

[1] za żadne skarby, nie kupuj HOMM 6, to strata pieniędzy :(. Jeśli skończyłeś na 3, to zagraj w piątkę, a zwłaszcza w dzikie hordy. HOMM 6, jest mega odpychające. Ma dużo bugów, i mało (że tak powiem) zawartości. Dodatek według mnie jest żenujący, jedna kampania (pewnie 5 misji) + jedna mapa multi + kilka bohaterów + ptak + kilka artefaktów. Ubisoft zrobił potężny krok w tył w 6, w stosunku do 5 i dalej tego nie widzi. Smutne... Co innego że jak słyszę o nowej frakcji, to zastanawiam się czy znowu zostaną skopiowane modele żywiołaka światłości, i wody?? no i czy armia nowej frakcji będzie powieleniem standardu HOMM 6: 1. healer, 2. słaby wojownik, 3. średni wojownik, 4. caster, 5. mocny wojownik + jakiś dodatek + "jednostka elitarna" ??

Andre25  2012-07-01 - 18:30

#;-) Greg Pierdolisz głupoty przy 6 najlepiej mi się gra.I zarazem najdłużej przesiedziałem przy niej (prawie 400h). Strata pieniędzy to jest na jakieś nędzne Shooterki BF3,CoD itd.Co prawda ten dodatek trochu ubogi będzie,ale i tak z uśmiechem nabędę i spędzi się dobrych kilkanaście/dziesiąt godzin.Ja tam polecam VI bo warta jest nabycia.

Mutant z Krainy OZ  2012-07-02 - 06:15

Greg twój schemat jednostek można wsadzić sobie między pośladki. Po pierwsze w Inferno i u Barbarzyńcy nie ma jednostek leczących, po drugie w każdej części heroesa jednostki w zamkach można by tak z grubsza sklasyfikować.

A.l.e.X  2012-07-03 - 16:29

w sumie można powiedzieć, że czekam :) mimo że nie spodziewałem się po MMHVI jakiś wielkich cudów to bawiłem się w nią naprawdę super !

luk3Z  2012-07-05 - 15:53

Jeśli ktoś gra w gry, aby tylko je przejść i skasować to szczerze mu współczuję...

Ivrox  2012-07-05 - 16:20

Dla mnie must have, w "szóstkę" grało mi się wyśmienicie - pierwszy raz świetna kampania z rozbudowaną, poważną fabułą. Rozwala mnie to Polactwo. Koleś w jakimś temacie tutaj powiedział, że "to dodatek w stylu zbroi dla konia". Po prostu ręce opadają - 39 zł za 10-godzinną kampanię + scenariusz, który też będzie trwał jakieś 2-3 godziny, a tym jeszcze coś nie pasuje. Dla Waszej wiadomości - to tylko DLC, Erwan (główny producent serii) na fan dayu w Warszawie, że pojawi się pełnoprawny dodatek w którym dojdzie znana nam wszystkim frakcja Loch. Drugi dodatek zależy od sprzedaż pierwszego, dlatego trzeba wyskakiwać z kasy i kupować :P

stasiek21  2012-07-05 - 18:37

Dokładnie, kampania w herosach 6 jest świetna i tyle w temacie, co do zasobów uważam że dodadzą jakieś niedługo zapewne z nowymi dodatkami ( myślę o zamkach itp.) czasami wyskakuje tydzień siarki myślę ze to jakaś zapowiedź.

Mutant z Krainy OZ  2012-07-06 - 16:40

Według mnie na powrót do starych (lub na dodanie nowych) zasobów nie ma szans. Wiązałoby się to z przerobieniem kosztów budynków w obecnie dostępnych w grze miastach. I nie wiem jakby to miało być wytłumaczone, że do tej pory koszary kosztowały (przykładowo) 10 kamienia, 10 drewna i 2 kryształy, a po wydaniu nowego dodatku te same koszary będą kosztowały 10 kamienia, 10 drewna, jeden kryształ i jedną siarkę. Imo dobrze jest tak jak jest teraz. Przed premierą gry był płacz, że będzie bardzo prosto zbudować wszystkie budynki jeżeli będą tylko kryształy z rzadkich zasobów. A okazało się, że jest trudniej niż w poprzednich częściach.