Beyond: Two Souls Przed premierą

Przed premierą 7 czerwca 2012, 11:16

autor: Krystian Smoszna

Fan black metalu i szeroko rozumianych gier akcji. Kocha Dooma miłością prawdziwą.

Beyond: Two Souls - widzieliśmy czarnego konia targów E3 2012

Ludzie z Quantic Dream na produkcji interaktywnych filmów znają się jak nikt inny. Ich kolejny projekt, Beyond: Two Souls, to kandydat na najlepszą grę targów E3 2012.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Beyond: Two Souls - Dwie Dusze i gra pozorów

Artykuł powstał na bazie wersji PS3.

Czwarta gra studia Quantic Dream miała być jedną z najważniejszych produkcji pokazywanych na targach E3 w Los Angeles i – wybaczcie, że od razu uprzedzę fakty – spełniła pokładane w niej nadzieje. W najnowszym tytule francuskiego studia zakochałem się niemal od pierwszego wejrzenia. Niemal, bo zrealizowany z zegarmistrzowską precyzją zwiastun to odrobinę za mało, by paść przed jego autorami na kolana. O tym, że mamy do czynienia z dziełem nietuzinkowym, przekonałem się dopiero w środę, gdy za zamkniętymi drzwiami dane mi było obejrzeć obszerny fragment rozgrywki z Beyond Two Souls. Prezentacja podobała mi się tak bardzo, że jestem gotów pokusić się o stwierdzenie, że była to najlepiej spędzona godzina podczas całej imprezy!

Beyond: Dwie Dusze E3 2012 #1

Beyond: Dwie Dusze E3 2012 #1 [2:15]

Materiał z gry Beyond: Two Souls wydany z okazji targów E3 2012. Prezentuje kilka wariantów z rozgrywki.

W Beyond: Two Souls prześledzimy losy Jodie Holmes – młodej, 23-letniej dziewczyny, wykazującej zdolności paranormalne. Nie wiemy nic konkretnego na temat jej przeszłości, nie potrafimy powiedzieć również, co takiego się stało, że wpakowała się w olbrzymie tarapaty. Pewne jest w zasadzie tylko jedno: losem naszej podopiecznej mocno interesuje się policja, a determinacja stróżów porządku jest już na tyle duża, że nie zawahają się jej zastrzelić, jeśli dobrowolnie nie odda się w ich ręce.

Akcja prezentowanego przez Quantic Dream dema rozpoczyna się w pociągu. Jodie śpi spokojnie w jednym z wagonów, więc do głosu dochodzi Aiden, mocno związany (i to całkiem dosłownie) z dziewczyną duch. Niematerialny byt może przenikać przez wszystkie napotykane obiekty stałe, a także wchodzić w interakcję z niektórymi przedmiotami i osobami. Warto tu nadmienić, że jako zjawa oglądamy świat zawsze z perspektywy pierwszej osoby. Aiden nie może za bardzo oddalić się od Jodie, ale dostępna odległość w zupełności wystarcza, aby móc wykonać jakąś czynność rozwijającą fabułę gry.

Beyond: Dwie Dusze E3 2012 #2

Beyond: Dwie Dusze E3 2012 #2 [5:38]

Wideo z gry Beyond: Two Souls prezentujące odmienne warianty gameplay'u z gry zaprezentowanej na targach E3 2012.

Rodzaj interakcji w przypadku Aidena zależy od otaczającej cel aury. Jeśli ta jest biała, a z taką mamy do czynienia w przypadku zwykłych przedmiotów, obiekt zostaje uderzony bądź pchnięty z dużą siłą. Ludzie są dodatkowo otaczani poświatą czerwoną lub żółtą. W pierwszym przypadku duch natychmiast dusi swoją ofiarę, w drugim przejmuje nad nią całkowitą kontrolę. Gracz nie zawsze otrzyma pełną swobodę wyboru aktywnego „bohatera”. W większości sytuacji decyzja o przejściu w formę cielesną lub duchową zostanie podjęta za nas i nie będziemy mieć na to żadnego wpływu.

Niewinne igraszki ze znajdującymi się w wagonie osobami zostają brutalnie przerwane, gdy pociąg nagle zatrzymuje policja. Funkcjonariusze rozpoczynają rutynową kontrolę pasażerów, próbując tym samym zidentyfikować Jodie. Dziewczyna wciąż błogo śpi, dlatego Aiden decyduje się na desperacki krok: zrzuca należący do bohaterki plecak na podłogę. Co ciekawe, mimo zaciskającej się na szyi pętli, czasu na wykonanie tej czynności mamy nieskończenie wiele. „W Beyond: Two Souls nie można zginąć” – wyjaśnia David Cage. Złe decyzje lub spóźnione reakcje nie mszczą się w żadnym stopniu na grającym.

Widzieliśmy grę Call of Cthulhu – koszmar na wyspie Darkwater
Widzieliśmy grę Call of Cthulhu – koszmar na wyspie Darkwater

Przed premierą

Aż dziw bierze, że tak mało powstaje horrorów inspirowanych twórczością H.P. Lovecrafta. Call of Cthulhu od studia Cyanide ma szansę nadrobić ten brak z nawiązką.

Widzieliśmy w akcji grę Detroit: Become Human, czyli Heavy Rain 2
Widzieliśmy w akcji grę Detroit: Become Human, czyli Heavy Rain 2

Przed premierą

Studio Quantic Dream tworzy produkt, który ma dużą szansę zatrzeć złe wrażenie po grze Beyond: Dwie dusze. Choć akcja Detroit: Become Human rozgrywa się w niedalekiej przyszłości, tytuł wykazuje sporo podobieństwo do innego hitu tej firmy - Heavy Rain.

Graliśmy w We Happy Few – to nie jest nowy BioShock
Graliśmy w We Happy Few – to nie jest nowy BioShock

Przed premierą

We Happy Few zaskoczyło prezentacją podczas ostatnich targów E3, przywodząc na myśl grę utrzymaną w stylistyce BioShocków. Dystopiczna rzeczywistość połowy lat sześćdziesiątych w Wielkiej Brytanii skrywa jednak inne tajemnice.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
07.06.2012 13:31
Mepha
71
Mhroczny Pogromca

Ja się nie mogę doczekać...
HR i Fahrenheit były prześwietne i teraz dla mnie każda nowa pozycja Quantic Dream jest obowiązkowa.
Liczę na świetną fabułę, wielowątkowość i na wciągający świat.
Kupuję w dniu premiery na 100%.

07.06.2012 13:34
odpowiedz
przemas478
95
Senator

Cóż, w moim odczuciu po dziś dzień nie ma gry z lepszą fabułą niż ta w Heavy Rainie, Quantic Dreams ma talent do robienia przejmujących historii które wciągają bez reszty. Mam nadzieję że Beyond również będzie zaskakiwał niebagatelną fabułą a otrzymamy kolejny tytuł który wciągnie nas na parę ładnych godzin bez reszty.

07.06.2012 13:45
odpowiedz
Zdenio
98
Generał

UV, a nie wydawało Ci się to dziwne i nienaturalne, kiedy Aiden przejmował kontrolę nad kolejnymi policjantami? :P Przejmuje kontrolę, zaczyna strzelać do kolegi, inni go zabijają... I dalej sobie stoją w miejscu nic sobie nie robiąc z tego, że ich kolega z teamu SWAT przed chwilą do nich strzelał i zabił kogoś stojącego obok :P

07.06.2012 14:54
odpowiedz
komenty
63
Senator

Tytul, ktory mozna kupowac w ciemno. PS3 ma zdecydowanie ciekawsza koncowke zywota niz Xbox.

07.06.2012 15:44
odpowiedz
Harry M
106
Master czaszka

Szkoda, że znowu tylko na PS3

07.06.2012 16:44
odpowiedz
S/-\M
8
Centurion

HAHAHAAH taka z tego gra jak z duMb stepu muzyka. Nie rozumiem tego. Najpierw ludzie narzekają że gry są coraz bardziej upraszczane i wkrótce do ich przejścia wystarczy będzie klikać pojawiające się na ekranie przyciski a kiedy wychodzi właśnie na tym polegająca gra leją w majty z podniety.

07.06.2012 18:08
odpowiedz
StefanBurczymucha
2
Generał

No proszę też ktoś uważa jak ja że to czarny koń targów E3.

ps. Pierwszy! ;)

07.06.2012 19:24
odpowiedz
ppaatt1
93
Obieżyświat

S/-\M --> W wypadku gier Quantic Dream nikt nie mówi, że to cRPG, FPS, skradanka. Wszyscy zgadzają się ,że to po prostu film interaktywny. I tak, ludzie z Quantic Dream potrafią robić doskonałe filmy interaktywne.

Uproszczenia dotyczą innych gatunków np. cRPG i Mass Effect czy Call of Duty i FPS.

Ja też z niecierpliwością czekam na Beyond Two Souls.

07.06.2012 19:36
odpowiedz
sebogothic
96
Senator

Motyw z duchem wydaje mi się nieciekawy. Bez elementów fantastycznych byłoby ciekawiej.

07.06.2012 20:29
odpowiedz
Baalnazzar
104
Generał

Film interaktywny może i niezły ale... Jeśli mam tylko oglądać (bo kliknięcia niewiele jak dla mnie zmieniają i wolałbym chyba to obejrzeć bez klikania jeśli fabuła dobra) to chyba wolę zwykły film. Różnicy dużej nie ma, a na pewno taniej mnie to wyniesie. W sumie od biedy na yt gameplay zobaczyć to prawie jak mieć ten tytuł za sobą. Ale to tylko moje osobiste zdanie. Jeśli są ludzie, którym się to podoba i są skłonni zapłacić, to oczywiście taki produkt warto robić.

08.06.2012 00:41
odpowiedz
Jaro7788
77
Konsul

Nie można zginąć.

A więc dlaczego mam spieszyć się z wypełnianiem QTE?

Nie muszę?

A więc po co w ogóle zamieszczać te QTE?

Nie potrzeba?

Więc czemu to wychodzi na PS3, a nie w kinie?

@S/-\M -> Muszę się zgodzić, QD nieźle sobie zmanipulowało światową opinię graczy. Przyklejają swoim dziełom łatki "psychologicznych thrillerów" i już wszyscy się podniecają, nie zwracając uwagi, że wartość merytoryczna tych dzieł jest wybitnie niska i w żaden sposób nierekompensująca niemal całkowitego braku udziału gracza. Jaka jest głębia HR? Poszukiwania zaginionego syna w kiczowatej scenerii (nieustanny deszcz, jakże subtelny kontrast dla nasłonecznionej utopii z prologu)? Nigga, plz!

08.06.2012 09:12
odpowiedz
victripius
88
Joker

Znowu te j***ne exy. Gra zapowiada się znakomicie, ale dlaczego tylko na ps3. Co do najlepszej gry targów to obstawiałbym na razie Watch Dogs albo AC III.

08.06.2012 11:21
odpowiedz
Mercc
52
Konsul

up

Jakby microsoft mial takie exy jak sony, to pewnie by ci to nie przeszkadzalo, co nie?

Jaro7788

Widac, ze nie grales. Na wszystkie twoje pytania mozna odpowiedziec " Mozna/tak/potrzeba". Jak narzekasz na wartosc merytoryczna heavy rain, to powiem ci jedno- nie masz czego szukac w przemysle growym, widocznie gry sa zbyt ograniczone na twoj wszechwiedzacy umysl.

10.06.2012 15:56
odpowiedz
DonJarek
2
Junior

Nie ma się czym podniecać. Cutscenka za 200 zł. A później płacz, że robią gry dla niepełnosprytnych.

10.06.2012 16:17
odpowiedz
Ambitny Łoś
126
Cthulhu

Właśnie brakowało mi motywów nadprzyrodzonych w Heavy Rain, dobrze że Quantic Dream wraca do fantastyki. To wchodzenie w różne postacie może przypominać Omikron :)

23.06.2012 17:06
odpowiedz
Nolifer
94
The Highest

Obok Watch dogs , druga kapitalna gra tych targów :)

27.08.2013 10:28
odpowiedz
BŁOND_07
91
Konsul

Jeśli chodzi o gry fabularne od Quantic Dream to mieliśmy surrealistycznego Fahrenheita i thrillerowego Heavy Raina, z czego ten drugi wypadł fabularnie i klimatycznie lepiej. Poza tym brakuje w branży gier dobrych fabuł osadzonych w czasach współczesnych bez elementów fantastyki/SF. Wiem, w Heavy Rainie były okulary detektywistyczne, ale poza tym to była to jak najbardziej realistyczna historia. Za to Fahrenheit okazał się czymś innym, niż by się chciało, tj.

spoiler start

mieszanką matriksa, egzorcyzmów i motywu sztucznej inteligencji pragnącej kontrolować świat, pff...

spoiler stop

Mam nadzieję, że mimo całej surrealistycznej otoczki Beyond: Two Souls utrzyma fabularnie poziom Heavy Rain. Chociaż już teraz nie podobają mi się słowa Cage'a, że gra nie kara za nieudane akcje/sekwencje QTE. To był tak naprawdę jedyny mechanizm rozgrywki w poprzednich częściach, który był bardzo uzależniony od fabuły, szczególnie w HR. Domyślam się, że przy każdej scenie w grze jest masa roboty przy animacjach, ale wydaje mi się, że twórcy trochę idą na łatwiznę w stronę casualowych graczy...

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze