Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 6 czerwca 2012, 15:55

autor: Amadeusz Cyganek

Far Cry 3 - sprawdzamy kampanię i tryb kooperacji na E3 2012 - Strona 2

Far Cry 3 na targach E3 2012 pokazało się z dobrej strony. Obok fragmentu kampanii fabularnej, sprawdziliśmy także misję przeznaczoną do kooperacji czterech graczy. Czy szykuje się hit?

Dokładnie rok temu podczas zeszłorocznych targów E3 Ubisoft ogłosił trzecią odsłonę serii Far Cry – zaprezentowany wówczas fragment rozgrywki spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem graczy. Szybkie, momentami toczone w szaleńczym tempie wymiany ognia i efektowne, reżyserowane scenki, płynnie przenoszące gracza do kolejnych etapów zabawy, dowodziły nadal dobrej formy tej niezwykle cenionej serii. Dziś jesteśmy już zdecydowanie mądrzejsi, a pokaz kompletnie nowych partii gameplayu pozwala ocenić, czy flagowa produkcja francuskiego wydawcy faktycznie zmierza w dobrym kierunku.

Testowy fragment gry zawiera etap, który został przedstawiony podczas konferencji Ubisoftu w dzień poprzedzający rozpoczęcie targów – wcielając się w Jasona Brody’ego, zaczynam zabawę od szybkiego skoku do wody. Walka wręcz prezentuje się dość słabo – bohater trzeciego Far Cry nie jest, niestety, mistrzem w posługiwaniu się nożem – jego wykorzystanie w praktyce okazuje się strasznie toporne i naraża gracza na szybkie kontry ze strony wroga ze względu na problemy z wyprowadzeniem celnego trafienia. O wiele lepiej wyglądają już oskryptowane sekwencje, które co prawda nie wymagają zbytniego zaangażowania, ale za to w interesujący sposób pokazują bezpośrednie starcia pomiędzy graczem a przeciwnikiem. Bezszelestne przemierzanie dżungli z łukiem w ręku to jeszcze ciekawsza propozycja – eliminowanie kolejnych adwersarzy jednym precyzyjnym strzałem sprawia zdecydowanie największą satysfakcję.

Kolejny fragment rozgrywki potwierdza, że solą nowego Far Cry będą momenty, w których szturmujemy oddziały nieprzyjaciela z wykorzystaniem broni palnej. Cieszy inteligentne zachowanie komputerowych oponentów – wrogowie chętnie chowają się za różnego rodzaju osłonami, stosując nie tylko standardowy ogień zaporowy, ale również rzucając nam pod nogi koktajle Mołotowa. Wymaga to od gracza ciągłego przebywania w ruchu i jednocześnie zwiększa dynamikę zabawy – na ekranie dzieje się naprawdę wiele, a różnorodne atrakcje, chociażby takie jak wypuszczone z klatki tygrysy czy opancerzony siłacz z miotaczem ognia, gwarantują dodatkowy przypływ adrenaliny.

Widać, że w odróżnieniu od poprzedniej odsłony twórcy zrezygnowali z tworzenia ogromnego, interaktywnego świata na rzecz bardziej liniowej struktury zabawy. Trzeba przyznać, że w tym krótkim fragmencie gameplayu udało się im zawrzeć mnóstwo zróżnicowanych elementów skutecznie eliminujących jakiekolwiek przejawy monotonii – mamy przecież walkę wręcz, dynamiczne wymiany ognia, dobre kilka minut działania z ukrycia, a do tego krótkie fabularne przerywniki. Końcowe sekwencje tego etapu zrobiły na mnie spore wrażenie – zgłębianie tajemnic podświadomości głównego bohatera jawi się bardzo ciekawie.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.