Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Far Cry 3 Przed premierą

Przed premierą 6 czerwca 2012, 15:55

autor: Amadeusz Cyganek

Far Cry 3 - sprawdzamy kampanię i tryb kooperacji na E3 2012

Far Cry 3 na targach E3 2012 pokazało się z dobrej strony. Obok fragmentu kampanii fabularnej, sprawdziliśmy także misję przeznaczoną do kooperacji czterech graczy. Czy szykuje się hit?

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Far Cry 3 - rzeź w tropikach

Artykuł powstał na bazie wersji PS3.

Dokładnie rok temu podczas zeszłorocznych targów E3 Ubisoft ogłosił trzecią odsłonę serii Far Cry – zaprezentowany wówczas fragment rozgrywki spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem graczy. Szybkie, momentami toczone w szaleńczym tempie wymiany ognia i efektowne, reżyserowane scenki, płynnie przenoszące gracza do kolejnych etapów zabawy, dowodziły nadal dobrej formy tej niezwykle cenionej serii. Dziś jesteśmy już zdecydowanie mądrzejsi, a pokaz kompletnie nowych partii gameplayu pozwala ocenić, czy flagowa produkcja francuskiego wydawcy faktycznie zmierza w dobrym kierunku.

Testowy fragment gry zawiera etap, który został przedstawiony podczas konferencji Ubisoftu w dzień poprzedzający rozpoczęcie targów – wcielając się w Jasona Brody’ego, zaczynam zabawę od szybkiego skoku do wody. Walka wręcz prezentuje się dość słabo – bohater trzeciego Far Cry nie jest, niestety, mistrzem w posługiwaniu się nożem – jego wykorzystanie w praktyce okazuje się strasznie toporne i naraża gracza na szybkie kontry ze strony wroga ze względu na problemy z wyprowadzeniem celnego trafienia. O wiele lepiej wyglądają już oskryptowane sekwencje, które co prawda nie wymagają zbytniego zaangażowania, ale za to w interesujący sposób pokazują bezpośrednie starcia pomiędzy graczem a przeciwnikiem. Bezszelestne przemierzanie dżungli z łukiem w ręku to jeszcze ciekawsza propozycja – eliminowanie kolejnych adwersarzy jednym precyzyjnym strzałem sprawia zdecydowanie największą satysfakcję.

Kolejny fragment rozgrywki potwierdza, że solą nowego Far Cry będą momenty, w których szturmujemy oddziały nieprzyjaciela z wykorzystaniem broni palnej. Cieszy inteligentne zachowanie komputerowych oponentów – wrogowie chętnie chowają się za różnego rodzaju osłonami, stosując nie tylko standardowy ogień zaporowy, ale również rzucając nam pod nogi koktajle Mołotowa. Wymaga to od gracza ciągłego przebywania w ruchu i jednocześnie zwiększa dynamikę zabawy – na ekranie dzieje się naprawdę wiele, a różnorodne atrakcje, chociażby takie jak wypuszczone z klatki tygrysy czy opancerzony siłacz z miotaczem ognia, gwarantują dodatkowy przypływ adrenaliny.

Widać, że w odróżnieniu od poprzedniej odsłony twórcy zrezygnowali z tworzenia ogromnego, interaktywnego świata na rzecz bardziej liniowej struktury zabawy. Trzeba przyznać, że w tym krótkim fragmencie gameplayu udało się im zawrzeć mnóstwo zróżnicowanych elementów skutecznie eliminujących jakiekolwiek przejawy monotonii – mamy przecież walkę wręcz, dynamiczne wymiany ognia, dobre kilka minut działania z ukrycia, a do tego krótkie fabularne przerywniki. Końcowe sekwencje tego etapu zrobiły na mnie spore wrażenie – zgłębianie tajemnic podświadomości głównego bohatera jawi się bardzo ciekawie.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.