Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Tomb Raider Przed premierą

Przed premierą 6 czerwca 2012, 13:48

Tomb Raider prosto z E3 - oglądamy nowe przygody Lary Croft

Tomb Raider zapowiada się na jedną z najciekawszych premier 2013 roku. W krótkim demie na E3 2012 sprawdziliśmy, jak zacznie się przygoda młodej Lary Croft.

Ilekroć oglądam Tomb Raidera w akcji, tylekroć dochodzę do wniosku, że ludzie ze studia Crystal Dynamix po prostu lubują się w sadystycznym traktowaniu głównej bohaterki. Panna Croft dostaje w najnowszej odsłonie cyklu niewyobrażalne wręcz baty, których nie przetrwałby nawet zaprawiony w bojach John Rambo, a co dopiero taka drobniutka i delikatna niewiasta. Niezliczona ilość ran i kontuzji nie przeszkadza jednak słynnej archeolożce nieustannie przeć naprzód i walczyć z różnymi przeciwnościami losu. Kiedy stawką jest przetrwanie, ból przestaje mieć jakiekolwiek znaczenie, a odmieniona Lara jest tego doskonałym przykładem.

Dzisiejsza prezentacja gry na targach E3 rozpoczęła się mniej więcej w tym samym miejscu, w którym zakończył się ubiegłoroczny pokaz. Zasugerowała to zresztą główna bohaterka, trzymając rękę przy ranie na brzuchu, wynikłej – co pewnie doskonale pamiętacie – z nabicia się na wystający z ziemi kołek zaraz na początku przygody. Chwilę później prowadzący demonstrację producent potwierdził te domysły. Przywiezione do Los Angeles ponad półgodzinne demo przedstawiało dokładnie ten sam fragment, który zobaczymy zaraz po uruchomieniu pełnej wersji gry.

Pierwszym zadaniem Lary okazało się odnalezienie schronienia przed szalejącą nad tropikalną wyspą burzą. Panna Croft szybko wyszukała perfekcyjną kryjówkę, a zebrani na prezentacji przedstawiciele mediów mogli przy okazji zapoznać się z istotnym elementem gry, czyli systemem obozowisk. Jak już zapewne wiecie, Tomb Raider zaoferuje w pełni otwarty świat, a wspomniane obozowiska mają pełnić rolę swoistych przystanków na drodze do upragnionego celu, czyli ucieczki z niegościnnej wyspy. Przy ognisku będzie można nie tylko odpocząć, ale również rozwinąć umiejętności postaci oraz ulepszyć któryś z posiadanych przez nią gadżetów. Prawdopodobnie da się też pomiędzy nimi podróżować, czyli dokładnie tak jak w Red Dead Redemption.

Doświadczenie w Tomb Raiderze dostaniemy za wszystkie istotne działania, od zabijania przeciwników począwszy, na wykonywaniu narzuconych z góry zadań skończywszy. Kiedy pasek odpowiedzialny za doskonalenie się bohaterki zostanie całkowicie zapełniony, gracz otrzyma jeden punkt umiejętności – kłaniają się klasyczne RPG. Na co go wydamy? To już będzie zależeć wyłącznie od nas. Choć lista ułatwiających życie zdolności mignęła nam dosłownie na moment przed oczami, to wcale nie była ona taka krótka. Prowadzący wybrał opcję wyciągania strzał ze zwłok zabitych zwierząt, co akurat nie okazało się aż tak przydatne, jak mogłoby się początkowo wydawać.

Na rozwijaniu postaci zabawa przy ognisku się oczywiście nie skończy, bo usprawnieniom poddawane będą również rozmaite gadżety. Pamiętacie profesjonalnie wyglądający czekan z ubiegłorocznej prezentacji? Pierwszy wariant tej zabawki to drewniany kołek z prostopadle wbitym ostrzem na czubku. Dopiero w późniejszej fazie zabawy, gdy odnajdziemy odpowiednią liczbę niezbędnych materiałów, sprzęt ten da się ulepszyć i zwiększyć jego standard. Jest to o tyle istotne, że w zależności od typu posiadanego asortymentu będziemy mogli dostać się do konkretnych lokacji. Działa tu identyczna zasada jak w przypadku ostatnich produkcji z Batmanem w roli głównej (Arkham Asylum i Arkham City).

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!
Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!

Przed premierą

Na rynku jest już mnóstwo gier tego gatunku, ale mało która startując z pułapu Early Access szturmem podbiła serca graczy, uzyskując 96% pozytywnych opinii spośród niemal 17 tysięcy wystawionych recenzji. Czy Valheim zasłużył na ten zachwyt?

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.