Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Skylanders Giants Przed premierą

Przed premierą 6 czerwca 2012, 08:00

autor: Maciej Jałowiec

Skylanders Giants - na E3 2012 widzieliśmy gigantów w świecie Spyro

Po świetnie przyjętym w Stanach Zjednoczonych Skylanders: Spyro's Adventure nadchodzi sequel opatrzony podtytułem Giants. Sprawdziliśmy, czy zmiany faktycznie są gigantyczne.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Artykuł powstał na bazie wersji Wii.

W SKRÓCIE:
  • wykorzystanie figurek i stacji dokujących;
  • nowi bohaterowie, urozmaicający mechanikę gry;
  • nacisk położony na eksplorację krain;
  • kolorowa, ciesząca oczy grafika.

Sympatyczne kolorowe stworki podbiły serca dzieci w USA, czyniąc Skylanders: Spyro’s Adventure jednym z najlepiej sprzedających się tam tytułów dla najmłodszych w ubiegłym roku. Skoro gra ta odniosła taki sukces na Zachodzie, być może doczekamy się jej popularyzacji również w naszym kraju. Pytanie tylko, czy Skylanders Giants warte jest zainteresowania?

To, co szczególnie przykuwa uwagę w tej serii, to dodatkowe urządzenia dołączane do płyty z grą. Sequel, podobnie jak pierwsza część, również wykorzystuje charakterystyczne figurki, zapamiętujące nasze postępy w rozgrywce, i tzw. krąg, czyli stację dokującą, w której umieszczamy figurkę tego Skylandera, jakim akurat chcemy grać. W Skylanders Giants również będziemy mieć do czynienia z koniecznością dokupowania figurek. Jeśli zechcemy poznać sekrety wszystkich plansz obecność dodatkowych posążków okaże się nieodzowna.

Twórcy dołożyli starań, aby gama grywalnych stworków była jeszcze większa niż do tej pory. Studio Toys for Bob nie tylko planuje udostępnić kilku dodatkowych Skylanderów, ale również chce zamieścić w swojej najnowszej produkcji tytułowe giganty.

W warstwie fabularnej i mechanice gry nie należy spodziewać się większych zmian. Wciąż przemierzamy kolorowe krainy, walcząc z zastępami przeciwników i obserwując akcję z lotu ptaka. Głównym celem w Skylanders Giants jest pokonanie złego, siejącego zamęt, Kaosa. W realizacji tego zadania pomogą nowi bohaterowie – Jet-Vac, który porusza się przy pomocy plecaka odrzutowego, a przeciwników atakuje bronią działającą na tej samej zasadzie co… odkurzacz. Innym nowym stworkiem jest Pop Fizz – szalony alchemik, który rzuca w kierunku swoich wrogów różnego rodzaju miksturami, najczęściej wybuchowymi. Ci gracze, którzy posiadają poprzednią część, będą mogli zaimportować swoich rozwijanych wcześniej bohaterów. W Skylanders Giants podwyższony został maksymalny poziom doświadczenia, co jest ewidentnym ukłonem w stronę tych użytkowników, którzy chcą powrócić do swoich znanych i lubianych stworków ze Spyro’s Adventure.

Maciej Jałowiec

Maciej Jałowiec

Specjalista do spraw marketingu gier wideo. Łączy pasję do gier ze spostrzeżeniami na temat branży i światowej gospodarki. Zawodowo związany z firmą Techland, a wcześniej m. in. z Activision i Perfect World.

więcej

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych
Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych

Przed premierą

Lato, urlop, własna bryka – My Summer Car brzmi jak lekka, wakacyjna przygoda, ale w rzeczywistości to hardkorowy symulator dla wytrwałych.