Przed premierą 20 sierpnia 2011, 10:29

autor: Hed

Wrażenia z pokazu gry Guild Wars 2 - gamescom 2011

Guild Wars 2 robi ogromne wrażenie pod niemal każdym względem. Od malowniczego interfejsu, przez ciekawe klasy postaci i system walki, aż po intrygujące pomysły na przełamanie statyczności charakterystycznej dla tego typu gier.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Guild Wars 2 – ArenaNet kontra klasyczne MMO

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Nad Guild Wars 2 pracuje obecnie około 250 osób, z czego 80 to artyści. Ta gra ma być dziełem sztuki – wyjaśnił Randall L. Price ze studia ArenaNet. Wielu graczy jest w stanie docenić wyjątkową warstwę wizualno-muzyczną, chociaż nie da się ukryć, że ważniejsza od niej jest sama rozgrywka. W tym względzie druga odsłona serii wypada równie ambitnie, o czym ponownie przekonaliśmy się na specjalnej prezentacji podczas targów gamescom 2011.

Trzy główne filary Guild Wars 2 to dynamiczna zawartość, osobiste historie graczy oraz walka stawiająca na akcję. Pierwszy element składa się z powiązanych ze sobą publicznych zadań, w których uczestniczą wszyscy użytkownicy. Jednocześnie deweloper chce zrezygnować ze statycznych wyzwań i zastąpić je wydarzeniami rzeczywiście zachodzącymi w świecie gry. Druga kwestia, czyli osobiste historie, to próba zawarcia w MMO pierwiastka prawdziwego RPG. Każdy z graczy ma kreować własną opowieść. W budowaniu spójności fabularnej wykorzystano natomiast motyw zjednoczenia ras przeciwko obudzonym pradawnym smokom. W pokazaniu różnic pomiędzy postaciami pomogą z kolei instancje, w których poznamy szczególnie ważne osobiste zdarzenia. System walki ma cechować się dużą dynamiką: będziemy działać w ruchu i unikać ciosów. Chodzi więc o zerwanie z klasycznym modelem stania w miejscu i bezmyślnego wduszania jednego klawisza.

Guild Wars 2 gamescom 2011

Guild Wars 2 gamescom 2011 [5:16]

Na prezentacji zobaczyliśmy funkcjonowanie edytora postaci. Wrażenia są pozytywne, chociaż nie jest to tak potężne narzędzie jak w niektórych MMO. Przynajmniej, jeśli chodzi o kwestię wyglądu, bo autorzy do procesu tworzenia bohatera wprowadzili kilka typowo erpegowych dodatków.

W edytorze dobieramy takie cechy jak wzrost, budowa ciała, rodzaj i kolor włosów, struktura twarzy, skóra i owłosienie. Oprócz podstawowych funkcji, pojawia się kilka zaawansowanych wskaźników. W przypadku Charra ustalaliśmy kolor futra, rozkład cętek, wygląd rogów i pyska. Osobnym tematem są barwniki – dobór kolorów dla każdego elementu zbroi jest ważny, bo później staje się on bazowym ustawieniem dla nowych zestawów pancerzy (oczywiście nie zabraknie farbek, dzięki którym zmienimy kolorystykę ubioru w dowolnym momencie).

Prezencja to nie jedyna istotna cecha bohaterów Guild Wars 2. Proces kreacji nie kończy się też na doborze rasy i klasy. Elementy te zostają bowiem uzupełnione informacjami biograficznymi. W demie stworzono Charra o klasie Engineer, któremu dorzucono specjalny przedmiot „universal multi tool” oraz dzikość jako cechę osobowości (do wyboru były jeszcze: urok i godność). Szczególnie ważne okazało się określenie legionu Charrów – Blood, Ash lub Iron Legion. Deweloperzy postawili na ostatni z tych trzech i jednocześnie poinformowali, że czwarta frakcja włochatych bestii, Flame Legion, będzie pełnić rolę złych. Na kolejnych ekranach trzeba było wskazać swojego partnera sparringowego z pierwotnego plemienia (tzw. warband), które zostało wybite niemal w pień, oraz profesję ojca (szaman, wojownik lub gladium, czyli Charr pozbawiony plemienia). Na koniec wystarczyło nadać imię postaci i zatwierdzić streszczenie jej biografii.

Efekty decyzji podjętych podczas tworzenia bohatera widać natychmiast – ze względu na rodzaj legionu wita nas inny filmik wprowadzający. Testowy Charr reprezentował Iron Legion i był inżynierem. Z intra dowiedzieliśmy się, że lud Charrów ponownie walczy o ziemie Ascalonu (pierwsza lokacja w Guild Wars), na których dają mu się we znaki upiory wojowników poległych w wojnie znanej z poprzedniej odsłony serii. Price przypomniał później, że klątwa została rzucona jako skutek desperackich działań króla Adelberna. Motto Iron Legionu jest proste: „Nie uginamy się jak nasza stal”, więc o poddaniu się nie ma mowy.

Przenieśliśmy się do świata gry i natychmiast trafiliśmy na front. Spotkany Charr zlecił, byśmy przebili się do przodu i zameldowali na kolejnych posterunkach. Przedstawiciel ArenaNet od razu przybliżył pewną zmianę w mechanice gry. Każda z postaci będzie wyposażona w pięć dobieranych umiejętności oraz pięć zdolności powiązanych z bronią. Do tej pory otrzymywaliśmy je automatycznie po wyposażeniu się w oręż danego typu. Twórcy doszli jednak do wniosku, że zbyt duża liczba umiejętności utrudni grę, chyba że poznamy je stopniowo. Używając danej broni, mamy więc zbierać doświadczenie i powoli odblokowywać kolejne zdolności na pasku. Każdy miecz, topór czy karabin trzeba będzie rozwijać osobno. Kolejną nowością w systemie walki są uniki i związany z nimi pasek wytrzymałości. Wprawdzie nie da się korzystać z nich zbyt często, ale w wielu momentach pomogą nam wyjść cało z opresji.

Widzieliśmy grę Vampyr na E3 2017 – RPG-owy czarny koń roku?
Widzieliśmy grę Vampyr na E3 2017 – RPG-owy czarny koń roku?

Przed premierą

Studio Dontnod, znane ze świetnej przygodówki Life is Strange, zbliża prace nad grą Vampyr do wielkiego finału. Wielkiego, bo z prezentacji na targach E3 wyłonił się obraz diabelnie intrygującego RPG, które może mocno namieszać na rynku tej jesieni.

Graliśmy w Mount & Blade II: Bannerlord – dużo nowości w systemie walki
Graliśmy w Mount & Blade II: Bannerlord – dużo nowości w systemie walki

Przed premierą

Targi E3 stały się kolejną okazją, by pograć w Mount & Blade II, a dokładniej by zasmakować ulepszonego systemu walki – jako dowódca i jako podkomendny króla w bitwie. Krótka prezentacja zostawiła nas z apetytem na znacznie, znacznie więcej.

Testujemy wersję beta gry Kingdom Come: Deliverance - pierwszy zgrzyt
Testujemy wersję beta gry Kingdom Come: Deliverance - pierwszy zgrzyt

Przed premierą

Przełożenie premiery Kingdom Come: Deliverance w kontekście niedopracowanej wersji beta nakazuje zadać pytanie, czy Czechom ze studia Warhorse uda się dopiąć wszystko na ostatni guzik.

Komentarze Czytelników (23)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
20.08.2011 10:53
SpiT
23
Chorąży

BAJ BAJ WOW

20.08.2011 10:55
odpowiedz
zompi
32
Pretorianin

Wszystko fajnie, wszystko pięknie, ale... Kiedy premieeeeraaa? ;(

20.08.2011 10:59
odpowiedz
Pizkes
42
Pretorianin

OJ czekam na GW2, czekam z niecierpliwością. Jak dalej będą czekać z wypuszczeniem TERA to prawdopodobnie z GW nie będą mieli szans. Zapowiada się naprawdę świetna produkcja.

20.08.2011 11:52
odpowiedz
Cinek966
9
Legionista

Gra będzie mega! Ciekawe tylko jakie będzie miała wymagania zęby cieszyc sie pieknem zaprojektowanych krain przez tych 80 artystow:) Pewnie trzeba zbierac na nowy sprzet....chociaż z drugiej strony gre robią już od bardzo dawna to moze jednak wymagania nie beda takie wielkie...Fajnie jak by kształtowały się na poziomie np. Rifta...

20.08.2011 11:58
odpowiedz
kasar1
47
Centurion

chcę polską lokalizacje jak w jedynce :)

20.08.2011 12:39
odpowiedz
Nalcor
42
Centurion

@Cinek966

Twórcy powiedzieli że jeżeli masz możliwość płynnego grania w Guild Wars na max detalach to część 2 na twoim komputerze ruszy bez problemu (ciekawe tylko w jakich detalach).

20.08.2011 12:49
odpowiedz
Royal16
11
Legionista

@Szymon "Hed" Liebert
Machnąłeś się w tekście.Napisałeś "Studio ArenaNet szykuje znacznie większy świat niż w Guild Wars 2.", a chyba chodziło Ci o większy niż w Guild Wars ;)

20.08.2011 12:51
odpowiedz
Ambitny Łoś
126
Cthulhu

Pizkes->Przecież TERA i tak nie ma szans z GW2, nie wiem co się wszyscy tak na to napalają. Bo jest normalne sterowanie? To za mało, jak reszta gry to dalej koreańskie MMO :P

20.08.2011 13:04
odpowiedz
cneyhaz
91
Upadly Aniol

NadGuild Wars 2 (...) brak spacji.

20.08.2011 13:28
odpowiedz
kil69
134
Senator

Machnąłeś się w tekście.Napisałeś "Studio ArenaNet szykuje znacznie większy świat niż w Guild Wars 2.", a chyba chodziło Ci o większy niż w Guild Wars ;)

No chyba jednak nie bardzo świat GW to to 3 kontynenty Tyria, Elona i Cantha. Tego ostatniego w ogóle nie będzie podczas premiery "dwójki" Elony zresztą także nie ma. Zostaje Tyria z Propha i EotN + zmiany wynikające z ukształtowania terenu oraz możliwości oferowanych przez grę (pływanie etc.) Tak więc mimo, ze świat duży w GW2 nie będzie zawierał tyle co 4 części GW. To też nie bardzo wiem o co autorowi chodziło z cytowanym tekstem.

20.08.2011 13:40
odpowiedz
Connor_
3
Senator

Podali by już datę premiery w końcu...Ile mamy czekać...Mam nadzieje, że pierwsza połowa 2012 to realna data...

20.08.2011 13:59
odpowiedz
BloodPrince
89
Senator

Mnie ciekawi jak będą wyglądać mikropłatności, bo z czegoś serwery muszą utrzymać, a w jedynkę nie grałem, więc jest to dla mnie wielka niewiadoma ; )

20.08.2011 14:15
odpowiedz
HumanGhost
97
Senator

Mikropłatności mają dotyczyć kwestii czysto kosmetycznych, tak jak to wygląda obecnie, czyli nowe fryzury, dodatkowe sloty na kolejne postacie, odblokowanie umiejętności w PvP bez konieczności gry w PvE itd. Czyli nie powinny zaburzyć balansu gry PvE.

Czekam z niecierpliwością. :-)

20.08.2011 14:38
odpowiedz
przemas478
95
Senator

Tylko czekać do premiery. Gra zapowiada się świetnie i najprawdopodobniej taka będzie.

20.08.2011 17:57
odpowiedz
Labrance
9
Legionista

Ciekawe czy wyjdzie w tym czy w przyszłym roku?

20.08.2011 22:33
odpowiedz
RottingChrist
42
Pretorianin

Pewnie w przyszłym skoro tak przedłużają.

widzieliście ten filmik ze smokiem?
http://youtu.be/_1JfSbKjHHI

chyba "Hed" będzie miał po nim mokre sny :P

21.08.2011 08:56
odpowiedz
Averlan
2
Junior

Nieoficjalna data premiery to 28.06.2012. Można się tego domyślić po zdjęciu, które krążyło jakiś czas temu po necie (niestety nie jestem w stanie go teraz zlokalizować). Zdjęcie przedstawiało 3 koszulki z numerami 28, 6, 12 ustawione w takiej kolejności, na tle plakatu/ściany z Guild Wars 2. Oczywiście zdjęcie zostało szybko usunięte ze wszystkich serwisów.

21.08.2011 11:26
odpowiedz
Mr_Hyde
118
Generał

Ambitny Łoś - W Tera graczom raczej choodzi o skompo ubrane lolitki jak i starsze panie z duzymi piersiami :] . Tylko tym sie ta gra broni (a w europie i usa ten element zostanie ocenzurowany). Pomijam juz fakt ,ze abonament w np. japonii za ta gre to bagatela 30 dolarow na miech xD .

Guild Wars 2 ftw ;] .

21.08.2011 11:52
odpowiedz
tybet2
81
Generał

skompo? Serio? :-/

21.08.2011 17:52
odpowiedz
Truepicasso
21
Chorąży

w to trzeba będzie zagrać! D:

22.08.2011 08:58
odpowiedz
victripius
88
Joker

Zapowiada się znakomicie, tylko niech już dadzą jakąś datę premiery :D

22.08.2011 12:44
odpowiedz
Nolifer
94
The Highest

Ta gra i Star Wars to będą genialne gry ,nie mogę się doczekać :D

29.08.2011 19:36
odpowiedz
vojak_2
40
Generał

fajna dupa na drugim obrazku

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze