Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 20 sierpnia 2011, 13:13

autor: Amadeusz Cyganek

Batman: Arkham City na gamescom 2011 - nasze wrażenia - Strona 2

Za kilka tygodni wirtualny Batman znów nadleci i spróbuje zawładnąć całą grową branżą. Sprawdzamy, czy Arkham City jest gotowe na przyjęcie swojego bohatera.

Drugim punktem programu była rywalizacja pomiędzy dwójką prezentujących grę twórców na mapie Meltdown Mayhem. Tym razem akcja toczyła się w zamkniętej hali, a celem było wyeliminowanie w jak najszybszym czasie strażników nadzorujących magazyn. Kluczem do sukcesu okazało się działanie w ukryciu i atakowanie bezbronnych przeciwników z powietrza. Doskonale nadawały się do tego gargulce, z poziomu których łatwo dało się zaobserwować ścieżki, po których krążyli wrogowie. Sposobów na unieszkodliwianie patrolujących teren ochroniarzy było mnóstwo – Catwoman dzięki swojej niesamowitej zwinności w trymiga znajdowała się za plecami ofiary, szybko rozprawiając się z nią jednym celnym ciosem. Postać Kobiety Kota równie efektywnie wykorzystuje zabójcze właściwości bata, dzięki któremu na szyi niczego niespodziewającego się stróża szybko zawiązuje się śmiertelna pętla. Batman z kolei z lubością używa swojej najgroźniejszej dystansowej broni, czyli Batarangu. Dzięki wyjątkowym właściwościom nośnym, jakie posiadają charakterystyczne czarne skrzydła, nasz bohater może szybko przenieść się z jednego krańca planszy na drugi, co otwiera szerokie pole do popisu. Człowiek Nietoperz może także korzystać z pocisków dymnych, które oślepiają i dezorientują ochroniarzy. Za pomocą noktowizora Batman szybko namierza ofiary, których likwidacja jest tylko kwestią czasu.

Na sam koniec twórcy zaproponowali przelot między szczytami najwyższych budynków Arkham City. Deweloper wprowadził tu nutkę rywalizacji, polegającą na jak najszybszym dotarciu do celu, jakim był ogromny diabelski młyn. Nie to jednak okazało się w tym wszystkim najważniejsze – ta sekwencja zręcznościowa pozwoliła bowiem ujrzeć całe miasto z lotu ptaka. Trzeba przyznać, że było co podziwiać: metropolia widziana z wysokości robi piorunujące wrażenie. Kontrast pomiędzy setkami neonów oświetlających budynki i billboardy a ciemnymi ulicami kryjącymi w swoich zakamarkach mnóstwo sekretów niesamowicie intryguje i sugeruje, że w żadnym momencie nie możemy czuć się bezpieczni.

Choć twórcy nieustannie karmią nas zdawkowymi informacjami i pokazują tylko mało istotne fragmenty, to trzeba przyznać, że są mistrzami w budowaniu napięcia towarzyszącego nadchodzącej wielkimi krokami premierze Batman: Arkham City. Co tu dużo mówić – ta gra zapowiada się zbyt dobrze, żeby coś mogło pójść nie tak. Pozostaje cierpliwie czekać i łapczywie łykać kolejne strzępki informacji od Rocksteady. Wytrzymajmy, to już naprawdę niedługo.

Amadeusz „ElMundo” Cyganek

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.