Przed premierą 17 sierpnia 2011, 13:50

autor: Hed

Wrażenia z pokazu Dark Souls - gamescom 2011

Kontynuacja piekielnie trudnego Demon’s Souls ani na jotę nie odpuści graczom. Śmierć bohatera to tutaj codzienność, o czym przekonaliśmy się na pokazie w Kolonii.

Przeczytaj recenzję Niezapomniane przeżycie - recenzja gry Dark Souls

Artykuł powstał na bazie wersji PS3.

Demon’s Souls zyskało opinię najtrudniejszej gry konsolowej tej generacji. Słusznie czy niesłusznie – nie ulega wątpliwości, że produkcja studia From Software wymaga wiele determinacji, uwagi i umiejętności. Zapomnijcie o Demon’s Souls – mówią stanowczo producenci – Dark Souls będzie znacznie trudniejsze. Te zapewnienia podpierają ekskluzywną prezentacją, na której zobaczyliśmy przeprawę przez starożytną bibliotekę-archiwum. Japoński deweloper ma mnóstwo pomysłów na to, jak zaskoczyć doświadczonych łowców dusz i jednocześnie dostarczyć unikalnych wrażeń nowym graczom. Zademonstrowany fragment – jak wyjaśnili twórcy – miał udowodnić, że można czerpać satysfakcję z umierania i jeszcze wyższego poziomu trudności. Prawda, że brzmi to obiecująco?

W kilkunastominutowym pokazie przenieśliśmy się do wieży z archiwami Diuka, olbrzymiego i niezwykle wysokiego pomieszczenia, zbudowanego na planie koła. Zadaniem gracza było przedostanie się przez olbrzymie drzwi na szczycie. Cała przeprawa rozpoczęła się w dość klaustrofobicznych warunkach, bo w zamkniętej celi z oblodzonymi kratami. Wewnątrz znajdował się jedynie miecz wbity w ziemię, czyli punkt zapisu oraz odradzania się.

Okazało się, że trafiliśmy do niewoli przerażających humanoidalnych węży czy może jaszczurów. Osoby, które były pod wrażeniem specyficznego i mrocznego projektu artystycznego Demon’s Souls, nie poczują się zawiedzione, bo przeciwnicy, których ujrzeliśmy, swym wyglądem budzili obrzydzenie.

Wydostanie się z więzienia nie stanowiło wielkiego problemu – wystarczyło zabić oponenta przysypiającego przy jednej z krat i zabrać mu klucz. Gdy tylko postać, wyposażona w dużą tarczę, potężny miecz (coś na kształt przerośniętego gladiusa), noże do rzucania i dwa czary, wyszła na korytarz, nastąpił przerywnik filmowy. Jeden z wężoludzi podpełzł do przedziwnego patefonu i uruchomił go. Wieżę wypełniła niepokojąca muzyka, a na samym dole lokacji otworzyła się brama. Z niej wypełzły przerażające glisty z głowami ośmiornic (pomioty Cthulhu jak żywe!). Potwory zaczęły wspinać się po ciągającej się wokół budowli platformie. Co ciekawe, lud węży rzucił się do ucieczki przed tymi pokręconymi napastnikami i również zaczął piąć się po drabinach.

Dark Souls gamescom 2011

Dark Souls gamescom 2011 [1:11]

Obserwując otoczenie, będziemy mogli szybko zareagować na błyskawicznie zmieniającą się sytuację. W pierwszym podejściu producent przestawiający grę zasugerował się paniką węży i postanowił wiać razem z nimi. Na jednej z drabin jaszczuropodobny przeciwnik strącił jednak śmiałka na dół wieży, gdzie błyskawicznie rozszarpały go ośmiornice. Po śmierci zobaczyliśmy sugestywny napis: „You have died”, który zapewne często zagości na naszych ekranach. Metoda prób i błędów ponownie jest podstawową taktyką w Dark Souls. Skoro ucieczka przed bestiami siejącymi postrach wśród regularnych przeciwników nie przyniosła rezultatu, trzeba wybiec im naprzeciw.

Przedstawiciel From Software wyjaśnił, że w Dark Souls gracz nieustannie będzie stawał przed nowymi wyzwaniami i pewnego rodzaju łamigłówkami, niekoniecznie związanymi z walką. W drugim podejściu deweloper pobiegł w dół, naprzeciw oślizgłym istotom. W połowie drogi rzucił się do celi po prawej i otworzył ją za pomocą zdobytego wcześniej klucza. Okazało się, że ośmiornice raczej nie zaglądają za kraty i jesteśmy za nimi bezpieczni. Tędy można było przedostać się niżej, gdzie drzemał lodowy szkielet z maczugą i tarczą. Po relatywnie prostej walce bohater zabrał jeszcze jeden klucz i zbiegł na sam dół wieży, gdzie czaiły się kolejne ośmiornice. W pewnych sytuacjach trzeba będzie unikać wrogów – powiedział producent. Tego typu taktyka nie była zbyt często stosowana w Demon’s Souls, więc może być zaskoczeniem dla weteranów gry.

Widzieliśmy grę Vampyr na E3 2017 – RPG-owy czarny koń roku?
Widzieliśmy grę Vampyr na E3 2017 – RPG-owy czarny koń roku?

Przed premierą

Studio Dontnod, znane ze świetnej przygodówki Life is Strange, zbliża prace nad grą Vampyr do wielkiego finału. Wielkiego, bo z prezentacji na targach E3 wyłonił się obraz diabelnie intrygującego RPG, które może mocno namieszać na rynku tej jesieni.

Graliśmy w Mount & Blade II: Bannerlord – dużo nowości w systemie walki
Graliśmy w Mount & Blade II: Bannerlord – dużo nowości w systemie walki

Przed premierą

Targi E3 stały się kolejną okazją, by pograć w Mount & Blade II, a dokładniej by zasmakować ulepszonego systemu walki – jako dowódca i jako podkomendny króla w bitwie. Krótka prezentacja zostawiła nas z apetytem na znacznie, znacznie więcej.

Testujemy wersję beta gry Kingdom Come: Deliverance - pierwszy zgrzyt
Testujemy wersję beta gry Kingdom Come: Deliverance - pierwszy zgrzyt

Przed premierą

Przełożenie premiery Kingdom Come: Deliverance w kontekście niedopracowanej wersji beta nakazuje zadać pytanie, czy Czechom ze studia Warhorse uda się dopiąć wszystko na ostatni guzik.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
17.08.2011 14:05
ManiakDVD
57
Pretorianin

Gdyby tylko ta gra wyszła na PC...

17.08.2011 14:24
odpowiedz
Harry M
106
Master czaszka

UP achh było by przepięknie

17.08.2011 14:32
odpowiedz
koosa
72
Senator

Wygląda na to, że nie będzie już takiej liniowości, jak w jedynce. Gra zapowiada się kapitalnie!

17.08.2011 15:18
odpowiedz
anotherworld86
26
Konsul

wlasnie dlatego nie wyjdzie na PC... czymś muszą przyciągać ludzi by kupić badziewne ps3 gdyby gra byla również na PC albo Xboxa... ludzie by zapomnieli o reszcie

17.08.2011 15:18
odpowiedz
krzysiu26
46
Generał

Nie wiem nie wiem czy jest az taka trudna ta gra, nie chwalac sie zawsze przechodze gry na najwyzszym stopniu trudnosci, lubie masterowac sie w grach, moze akuratnie to bedzie dobra pozycja

17.08.2011 15:19
odpowiedz
Asmodeusz
136
Legend

wlasnie dlatego nie wyjdzie na PC... czymś muszą przyciągać ludzi by kupić badziewne ps3 gdyby gra byla również na PC albo Xboxa... ludzie by zapomnieli o reszcie

Dark Souls wychodzi tez na Xboxa, ale milo, ze zrobiles z siebie kretyna.

17.08.2011 16:40
odpowiedz
Pizkes
42
Pretorianin

Trudno, trudniej, NAJTRUDNIEJ!!! Tak,chcę trudnych gier przy których ocierał bym pot z czoła i brał leki uspokajające żeby nie zrobić krzywdy konsoli albo sobie. From Software to nasza jedyna nadzieja. Chwała wam pogromcy casuali.

Proponuję rytualne spalenie wszystkich casuali na świecie. Kto jest ze mną Thumbs up!

17.08.2011 18:21
odpowiedz
TobiAlex
113
Senator

anotherworld86 jak ktoś napisał, zrobiłeś z siebie (albo i jesteś) kretyna.

17.08.2011 20:19
odpowiedz
victripius
88
Joker

Zapowiada się naprawdę spoko. W Demon's Souls nie grałem, ale Dark Souls tak mnie zaciekawiło, że chyba sięgnę po ten tytuł :)

17.08.2011 22:35
odpowiedz
Pyoso
7
Junior

Jak dotąd najtrudniejszą grą w którą grałem było Dante's Inferno. Jeżeli to ma być trudniejsze to raczej nie kupie bo moja konsola tego nie przetrwa :P

17.08.2011 22:39
odpowiedz
Asmodeusz
136
Legend

[10]

O_o Dante to jedna z prostszych gier i prawdopodobnie jeden z najlatwiejszych slasherow wogole...

18.08.2011 09:27
odpowiedz
cRaven
148
Konsul

Dodłanie:) Dante's Inferno jest przy Demon Souls jak nauka w przedszkolu przy polibudzie;)

19.08.2011 23:43
odpowiedz
Nolifer
94
The Highest

Kurde , chciałbym wielce pograć w tą grę na swoim piecku , ale cóż , będe musiał obejść się smakiem .

07.09.2011 19:15
odpowiedz
jolekook
16
Chorąży

anotherworld86 i co pajacu myślałeś ze zaimponujesz kogos tą prowokacja ciesz sie ze wogole twórcy byli tak dobrzy zeby wydac Dark souls takze na Xboxa.. chociaz i tak gra bedzie gorzej chodzic i miec gorsza grafike jak mowili sami tworcy, sram na takich jak ty prawda jest taka ze ps3 ma najlepsze exclusivy przez ktore PCowcy i Xboxowcy placza po nocach i i hejtuja gdzie wlezie zaslaniajac sie swoim Gears of war jestescie dziecmi niepowaznymi graczami ktorym sie w dupach poprzewracało za duzo wam rodzice daja Dark souls bedzie swietna gra i pokaze dziecią Xboxa co to znaczy dostac po dupie po czym zostanie wybluzgana na wszystkich forach przez was pajace AMEN

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze