Przed premierą 17 stycznia 2002, 10:19

autor: Stranger

Another War - zapowiedź

Akcja gry toczy się w czasie II wojny światowej na terenie okupowanej Europy, opowiadając historię awanturnika, najemnika i poszukiwacza przygód zarazem. Charakteryzuje się ona rozwiniętym wątkiem fabularnym z żywą akcją zabarwioną specyficznym humorem.

Przeczytaj recenzję Another War - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Polska jest krajem produkującym znikome ilości gier komputerowych. A jeżeli dodatkowo zwrócimy uwagę na takie sprawy jak chociażby grywalność czy też oprawa audiowizualna to okaże się, że dobrych produktów mamy jak na lekarstwo. Kilka lat temu firma Mirage, jeden z polskich developerów, świętowała swój udany debiut. Udało się jej stworzyć bardzo ciekawego FPS-a o nazwie Mortyr. Jego fabułę osadzono w realiach II wojny światowej (momentami akcja rozgrywała się także w dalekiej przyszłości). Gra została przyjęta w naszym kraju bardzo dobrze (na „Zachodzie” trochę słabiej) co zachęciło Mirage do rozpoczęcia prac nad kolejnymi projektami. Pierwszy z nich – Another War – jest już na ukończeniu i to właśnie ją postaram się dziś troszeczkę przybliżyć.

Akcja najnowszej gry polskiego producenta, podobnie jak w przypadku hitowego Mortyra, rozgrywać ma się podczas drugiej wojny światowej (sam produkt będzie zaliczał się do gatunku cRPG). Another War rozpoczyna się w momencie gdy nasz wierny przyjaciel Pierre, ekspert od dzieł sztuki i historycznych dokumentów, prosi o pilne spotkanie w małej francuskiej wioseczce. Problem w tym, że jest ona aktualnie zajmowana przez wrednych nazistów. Nasz bohater (poszukiwacz przygód) musi więc niepostrzeżenie spotkać się z dawnym kumplem a także dowiedzieć się co mogło wystraszyć Pierre’a na tyle, że pomimo okupacji rodzinnego miasteczka postanowił się z nami skontaktować. Spotkanie ma odbyć się w jednej z lokalnych kawiarenek... A to tylko początek gry! Już w pierwszych minutach zabawy nasz bohater zostaje pojmany i osadzony w więzieniu. W końcu dowiadujemy się, iż Pierre odnalazł w jednej z badanych aktualnie ksiąg jakąś mapę, która może przyczynić się do odkrycia spisku obejmującego kilka najważniejszych państw Europy. Czekać nas będzie, już chyba tradycyjnie dla cRPG-ów, mnóstwo walk, rozmów, rozwiązywania zagadek i wszystkiego tego po czym poznajemy najlepsze gry z tego gatunku (i za co je lubimy :-) ).

Autorzy gry już od samego momentu rozpoczęcia prac nad Another War sugerowali do jakiej grupy osób będzie ona przeznaczona. Wymarzonym graczem według panów z Mirage jest mianowicie osobnik pełnoletni (gra obfituje w przekleństwa, poważne sytuacje itp.), najlepiej posiadający niemałe doświadczenie w kończeniu kolejnych cRPG-ów. Mirage chce również skierować swoje najnowsze dzieło w stronę tych, którzy polubili klimaty takich gier jak Fallout czy chociażby Planescape: Torment. Nie oznacza to oczywiście, że prezentowana gra będzie aż do bólu poważna, nie zabraknie śmiesznych sytuacji a w szczególności pikantnych dowcipów :-)

Another War będzie zaliczał się do gatunku klasycznych gier cRPG. Akcję obserwujemy w widoku izometrycznym (czyli z lotu ptaka, pod kątem). Oglądany przez nas świat jest dwuwymiarowy, jedynie ruchome obiekty (np. ptaki, szczury) oraz wszystkie postaci będą w pełni trójwymiarowe. Znakomicie zrealizowano tła i całe otoczenie. Już teraz można się domyślać tego, iż wszystkie plansze zostaną niezwykle dopracowane. W trakcie rozgrywki odwiedzimy między innymi więzienie (króluje tu bardzo mroczna atmosfera), cmentarz, liczne nazistowskie bazy, laboratoria, magazyny a nawet opuszczoną kopalnię (wszystko to wnioskuję po prezentowanych screenach, konkretne informacje na temat gry są bardzo skąpe). Każda z tych lokacji będzie miała odpowiedni dla siebie nastrój (co powinno być chyba oczywiste).

Graliśmy w grę Elex – ile czasu trzeba, by wyrzeźbić z drewna wielkie RPG?
Graliśmy w grę Elex – ile czasu trzeba, by wyrzeźbić z drewna wielkie RPG?

Przed premierą

Wzorem dla studia Piranha Bytes przy tworzeniu Elexa są ponoć pierwsze odsłony serii Gothic. Faktycznie, projekt świata i model rozgrywki zdradzają pewne podobieństwa. Niestety, to samo można powiedzieć o prehistorycznej technologii...

Graliśmy w Mount & Blade II: Bannerlord – dużo nowości w systemie walki
Graliśmy w Mount & Blade II: Bannerlord – dużo nowości w systemie walki

Przed premierą

Targi E3 stały się kolejną okazją, by pograć w Mount & Blade II, a dokładniej by zasmakować ulepszonego systemu walki – jako dowódca i jako podkomendny króla w bitwie. Krótka prezentacja zostawiła nas z apetytem na znacznie, znacznie więcej.

Cyberpunk 2077 – czego spodziewać się po RPG większym niż Wiedźmin 3?
Cyberpunk 2077 – czego spodziewać się po RPG większym niż Wiedźmin 3?

Przed premierą

Choć temat Cyberpunka 2077 nie schodzi z naszych ust od ponad czterech lat, mamy bardzo mało informacji o tym, czym będzie nowa gra RPG studia CD Projekt RED. Nie brakuje jednak przesłanek, które dają wyobrażenie, czego możemy oczekiwać.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
17.01.2002 13:50
leo987
23
Senator

No i dostaniemy wreszcie naszą gierkę ala BG. Ciekawy jestem tylko z jakiej wersji pochodzą screeny, ponieważ menu posługuje się językiem angielskim (INV, MAP itp), natomiast język postaci i opisy "zakładek" na screenach są po polsku.

Osobna sprawa to Johann alkoholik (dlaczego nie Jan? I skąd polski alkoholik z niemieckim imieniem we Francji w czasie wojny? - to pewnie część zapowiadającej się smakowicie zagadki do rozwiązania. Dresiarz IVO również brzmi znajomo. jednym słowem szykuje się miodzio, i cieszmy się gdyż polski akcent w grze występuje).