Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 18 sierpnia 2010, 22:21

autor: Maciej Jałowiec

Diablo III - gamescom 2010 - Strona 3

Obecność Diablo III została dość silnie zaznaczona podczas dnia prasowego na targach gamescom 2010. Oto zbiór nowych informacji ujawnionych w Kolonii.

Postacie Artisanów nie chodzą non stop za głównym bohaterem i nie biorą aktywnego udziału w walkach. Zachowują się tak jak Decard Cain w Diablo II. Gdziekolwiek się udamy, Artisanowie rozłożą swoje kramy w pobliskiej wiosce i będą czekać, aż ich odwiedzimy i poprosimy o pomoc. Wilson dodał, że jeżeli ktoś nie ma ochoty bawić się w ulepszanie ekwipunku i szkolenie Artisanów, może kompletnie zignorować te wszystkie dodatki i potraktować ich jak zwykłych rzemieślników, w dokładnie taki sam sposób, jak robiliśmy to w poprzednich częściach serii. Warto przy tym dodać, że każdemu Artisanowi przypisany jest obowiązkowy do wykonania quest, od którego zacznie się poznawanie tła fabularnego danego pomocnika.

Poznaliśmy też kilka faktów niezwiązanych bezpośrednio z kwestią Artisanów. Wilson potwierdził m.in., że kompletnie zniknie system portali przenoszących bohatera do miasta. Wynika z tego, że twórcy nie chcą, aby portale po raz kolejny zostały potraktowane jako doskonały system ewakuacyjny, stosowany w momencie, gdy sytuacja na polu bitwy staje się zbyt niebezpieczna. Zamiast tego gracze będą mogli korzystać z systemu wytyczania ścieżki (mówiąc po angielsku: waypoints), niestety podczas spotkania nie zobaczyliśmy tego rozwiązania w akcji. Wilson obiecał ponadto większą skrzynię na znalezione przedmioty (tzw. stash) i usprawnienia w przekazywaniu elementów ekwipunku między różnymi postaciami w rozgrywce wieloosobowej. Z kolei, gdy jeden z obecnych na sali dziennikarzy wspomniał o robieniu naszyjników z uszu pokonanych stworów, Jay ze śmiechem stwierdził, że pewnie straciłby pracę, gdyby nie wprowadził tego elementu do gry.

Podsumowując, podczas niemal godzinnego spotkania dowiedzieliśmy się naprawdę wiele. To wręcz zaskakujące, że w tak krótkim czasie udało się uzyskać mnóstwo informacji, łącznie z tymi dotyczącymi najdrobniejszych detali rozgrywki. Pytań padło sporo, lecz na najważniejsze z nich odpowiedź pozostaje niezmienna: when it’s done.

Maciej „Sandro” Jałowiec

Maciej Jałowiec

Maciej Jałowiec

Specjalista do spraw marketingu gier wideo. Łączy pasję do gier ze spostrzeżeniami na temat branży i światowej gospodarki. Zawodowo związany z firmą Techland, a wcześniej m. in. z Activision i Perfect World.

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?