Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 18 sierpnia 2010, 22:21

autor: Maciej Jałowiec

Diablo III - gamescom 2010 - Strona 2

Obecność Diablo III została dość silnie zaznaczona podczas dnia prasowego na targach gamescom 2010. Oto zbiór nowych informacji ujawnionych w Kolonii.

Każdy rodzaj surowca zajmuje jeden slot w ekwipunku. W momencie gdy zdobędziemy jakiś materiał, zapełniona zostanie więc jedna kratka na panelu przedstawiającym zawartość plecaka, niezależnie od tego, czy mamy pięć, czy dwieście sztuk danego surowca. Mając materiały i sakwę pełną pieniędzy, możemy poprosić kowala-Artisana o ulepszenie wymienionego wyżej miecza. Zanim ostatecznie potwierdzimy chęć jego udoskonalenia, możemy zobaczyć, jak zmieni ono statystyki tegoż oręża. Na ogół poprawie ulegną zadawane obrażenia lub otrzymamy jakiś bonus. Co ciekawe, nie wszystkie usprawnienia będą znane przed zaimplementowaniem ulepszenia. W takim przypadku gra poinformuje, że dostaniemy bonus o nieznanej wielkości do losowo wybranej właściwości. Sprawi to, że nigdy do końca nie będziemy wiedzieć, jak takie udoskonalenie wpłynie na nasz ekwipunek, co stworzy pole do eksperymentów, podobnie jak w Diablo II, gdzie można się było bawić różnymi kombinacjami przedmiotów, wkładanych do kostki Horadrimów.

Ulepszanie broni tak naprawdę nie jest jedynym zastosowaniem zdobywanych materiałów. Można je przeznaczać również na szkolenie naszych Artisanów. Z każdym kolejnym poziomem doświadczenia nasi pomocnicy będą świadczyć usługi wyższej jakości. Opisywany tu kowal będzie więc dawał większe bonusy, a z czasem zyska także zdolność robienia gniazd przeznaczonych na kamienie szlachetne (im lepsza broń, tym więcej można mieć takich gniazd).

Liczba poziomów doświadczenia Artisanów ma być ograniczona. Kiedy osiągną najwyższy, można im wybrać specjalizację. Kowal skoncentruje się np. na ulepszaniu broni obuchowej lub ostrzy. Zgodnie z zapewnieniami Wilsona wybór ten nie będzie ostateczny i da się go zmienić w każdej chwili. Pytanie tylko – czy takie skakanie po specjalizacjach będzie miało sens? Ze słów projektanta wynika, że nie okaże się to szkodliwe dla atrakcyjności rozgrywki.

Wraz z pojawieniem się Artisanów i ich usług wzrośnie znaczenie pieniędzy w grze. Twórcy pragną uniknąć sytuacji, w której zbieranie złota i robienie z bohatera istnego krezusa staje się nudne. Dostaniemy w Diablo III mnóstwo sposobów na wydanie zdobycznej kasy, a same kwoty wypadające z pokonanych stworów mają być małe w stosunku do cen dóbr i usług. Tych ostatnich będzie sporo. Jak wspomniałem, wśród Artisanów oprócz kowala znajdą się również czarownik i jubiler. Wilson nie poświęcił tym bohaterom zbyt wiele czasu. Dowiedzieliśmy się jedynie, że czarownik potrafi dostarczać i ulepszać laski stosowane przez magów, a także wzmacniać siłę wybranych przez nas zaklęć. Z kolei jubiler zajmuje się sprzedażą i poprawianiem statystyk naszyjników i pierścieni. Do jego zadań należy również wstawianie kamieni szlachetnych do broni. Wilson napomknął, że w grze pojawi się pięć poziomów owych kamieni, a różne ich kombinacje pozwolą dodać naszym toporom, mieczom i korbaczom czternaście różnych właściwości. Co ciekawe, kamienie można będzie w razie potrzeby wyjąć i wstawić do innej broni. Zapytany o powrót tzw. systemu transmutacji run, znanego z Diablo II: Lord of Destruction, Jay z wyraźnym zaskoczeniem stwierdził, że to genialny i warty rozważenia pomysł. Jak widać, sporo jeszcze może się zmienić nawet w ważnych i znaczących elementach rozgrywki.

Maciej Jałowiec

Maciej Jałowiec

Specjalista do spraw marketingu gier wideo. Łączy pasję do gier ze spostrzeżeniami na temat branży i światowej gospodarki. Zawodowo związany z firmą Techland, a wcześniej m. in. z Activision i Perfect World.

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?