Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 30 września 2009, 13:26

autor: Piotr Doroń

LEGO Indiana Jones 2: The Adventure Continues - zapowiedź - Strona 3

Więcej, lepiej i ładniej w stosunku do niezwykle popularnej części pierwszej - takie będzie LEGO Indiana Jones 2. Czy jednak wdrożone nowości wystarczą, by po raz kolejny zachęcić graczy do nabycia przygód Indiany Jonesa?

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Największą innowacją będzie jednak bezapelacyjnie edytor poziomów. Tryb Build Your Own Adventure (w wolnym tłumaczeniu: „Stwórz swoją własną przygodę”) umożliwi budowę własnych lokacji, a także całych światów na bazie dostępnych elementów, klocków i sześciu odmiennych środowisk. Edytor będzie bardzo rozbudowany – wystarczy wspomnieć, że pozwoli nie tylko na rozmieszczenie całych struktur, budynków, pojazdów i przeciwników, ale także na wybór rozmiaru poziomu oraz obniżanie i podwyższanie terenu. Dodatkowe elementy będziemy odblokowywać w miarę postępów w głównym trybie rozgrywki. Co ciekawe, wszystkie czynności wykonamy, kontrolując wybranego bohatera, co już samo w sobie może być ciekawym doświadczeniem (aczkolwiek podatnym na niedociągnięcia). W przypadku napotkania na trudności przy korzystaniu z edytora wspomoże nas przyjaciel lub przyjaciółka. W kooperacji ustawianie przeszkód i wymyślanie zagadek będzie zdecydowanie zabawniejsze. Plac budowy w każdej chwili będziemy mogli opuścić w celu przetestowania lokacji. Dzięki temu zabiegowi unikniemy błędów w zarodku i nie doprowadzimy do sytuacji, gdy konieczne okaże się wprowadzenie głębszych zmian. Edytor zostanie udostępniony w wersjach na konsole PlayStation 3, Xbox 360, Wii oraz na PC.

Lifting zaliczył tryb kooperacji. Dynamiczna podziałka ekranu będziedostosowywać się do warunków i poczynań graczy.

Producenci postanowili także usprawnić tryb kooperacji. W LEGO Indiana Jones 2 możliwe będzie zatem rozdzielenie się i zajęcie zupełnie odrębnymi czynnościami. W takiej sytuacji ekran zostanie automatycznie podzielony na dwie części. Całość powróci płynnie do normy w chwili, gdy bohaterowie znajdą się w niewielkiej odległości od siebie.

Nie powinniśmy oczekiwać po LEGO Indiana Jones 2: The Adventure Continues rewolucji. Będzie to bowiem produkcja utrzymana w stylu LEGO Star Wars: The Complete Saga – kompilacji, w skład której wejdzie wszystko to, co ludzie z Traveller’s Tales chcieli pokazać za pierwszym razem, lecz zabrakło czasu, by tego dokonać. Dlatego też w pierwszym rzucie powinni się nią zainteresować fani Indiany Jonesa, którzy z różnych powodów nie zagrali w The Original Adventures. Reszta może się zdecydować na zakup przede wszystkim z uwagi na nowe poziomy oraz edytor, pod względem funkcjonalności zapowiadający się na coś utrzymanego w stylu LittleBigPlanet (aczkolwiek na mniejszą skalę). Wszystkie zapowiedzi zostaną jednak zweryfikowane w listopadzie, kiedy pełna wersja trafi do sklepów na całym świecie. Wówczas Traveller’s Tales przejdzie prawdziwy test, a my poznamy odpowiedź na od dawna nasuwające się pytanie – czy seria LEGO ciągle ma w sobie to coś?

Piotr „jiker” Doroń

NADZIEJE:

  • rozbudowana i usprawniona wersja bardzo dobrej produkcji;
  • edytor poziomów;
  • spora liczba nowych dodatków i sekretów;
  • ulepszony tryb kooperacji powinien zwiększyć doznania płynące z zabawy.

OBAWY:

  • ile razy można eksploatować ten sam, bądź co bądź, temat?

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.