Przed premierą 27 sierpnia 2009, 13:46

autor: Von Zay

MAG - Już graliśmy! (gamescom 2009)

Jeśli uważacie FPS-owe potyczki 32 na 32 graczy za nazbyt liczne – nawet nie myślcie o przygodzie z MAG. Szykuje się bowiem zabawa z udziałem maksymalnie 256 osób jednocześnie.

Przeczytaj recenzję MAG - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PS3.

Pasjansa układa się samemu, w Ponga zagrać można już we dwóch, w siatkówkę we dwunastu, a w piłkę nożną – w dwudziestu dwóch. Jeśli zaś chodzi o strzelaniny, pokazujące akcję z perspektywy pierwszej osoby, tutaj standardem jest wartość przeważnie nieprzekraczająca liczby 16. Trafiają się czasami, co prawda, różne wyjątki, ale zasadniczo na tym właśnie etapie zatrzymało się rozwijanie tychże gier pod względem ilości uczestniczących w nich graczy. Główny powtarzany powód – jest to optymalna liczba gwarantująca sprawny przebieg rozgrywki. Amen.

Mimo to niezwykle miło powitałem wieści o pracach nad MAG. Pod tym, jakże czarującym, skrótem kryją się słowa Massive Action Game, czyli luźno tłumacząc – wielka gra akcji. Twórcy (studio Zipper Interactive), którzy zasłynęli swego czasu flagową strzelaniną sieciową na PlayStation 2 – SOCOM: U.S. Navy SEALs, postanowili zaatakować temat poważnie. W związku z tym w MAG zmierzy się nie 16, nie 32, nie 64 a 256 graczy naraz.

Przez niedbale zamknięte drzwi bombowca wypadać zaczęłyskrzynie z chińską porcelaną.

Miałem już przyjemność zagrać w wersję beta. Na dobry początek musimy stworzyć naszego żołnierza, a należy zaznaczyć, że opcje jego personalizacji nie ograniczają się tylko do ksywki oraz rodzaju dzierżonego oręża. Można bowiem modyfikować wygląd twarzy, dobrać osprzęt pokroju kamizelki kuloodpornej czy hełmu oraz naturalnie wspomniane rodzaje broni, która znajduje się w naszym ekwipunku. Nie jest tego mało.

Cieszy też niezmiernie zaimplementowanie systemu rozwoju postaci. Za nasze poczynania na polu bitwy otrzymujemy punkty doświadczenia, dzięki którym z kolei rozwijamy różne umiejętności typu: szybsze bieganie czy większa sprawność fizyczna. Co ważne – w przeciwieństwie do Call of Duty 4: Modern Warfare, gdzie po prostu wraz z rozwojem postaci otrzymywaliśmy kolejne talenty (perki) – w MAG staniemy przed trudnymi wyborami, które sprawią, że nie będziemy w stanie stworzyć jednego wszechstronnie uzdolnionego superżołnierza.

Oprócz doskonalenia osobistych umiejętności rozwijamy też naszą wojskową karierę – awansując ze stopnia szeregowca poprzez różne pośrednie aż po generała. Ranga nie jest tylko wizytówką ładnie wyglądającą w statystykach, ale warunkuje objęcie np. dowodzenia nad określoną liczbą żołnierzy. Bo należy wspomnieć, że autorzy MAG powzięli odpowiednie środki mające na celu okiełznanie 256-osobowej rzeszy graczy, dzieląc ją na oddziały.

Graliśmy w Assassin's Creed: Origins – ostrożna rewolucja Ubisoftu
Graliśmy w Assassin's Creed: Origins – ostrożna rewolucja Ubisoftu

Przed premierą

Oto jest! Nowa odsłona serii Assassin's Creed zabierze nas w podróż w czasie: odwiedzimy starożytny Egipt, wdrapiemy się na piramidy, a na koniec powalczymy w stylu znanym z… Wiedźmina 3. Na targach E3 graliśmy w Assassin’s Creed: Origins.

Graliśmy w Call of Duty: WWII – jest bardzo dobrze!
Graliśmy w Call of Duty: WWII – jest bardzo dobrze!

Przed premierą

Widzieliśmy kampanię dla jednego gracza w Call of Duty: WWII i… zbieraliśmy szczękę z ziemi. Jeśli ten fragment był reprezentatywny dla całości, to nadchodzi najlepszy CoD od wielu, wielu lat!

Analizujemy grę Assassin’s Creed: Origins – 5 najciekawszych zmian
Analizujemy grę Assassin’s Creed: Origins – 5 najciekawszych zmian

Przed premierą

Ubisoft wziął sobie krytykę serii Assassin’s Creed do serca. Origins wprowadzi wiele zmian, a kilka z nich – z walką na czele – może zaskoczyć nawet największych fanów cyklu.

Komentarze Czytelników (23)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
27.08.2009 13:54
Lukas172_Nomad_
25
Legend

będzie wymiatać

27.08.2009 14:00
odpowiedz
Syrdaria
6
Legionista

może być ciekawa Gra:D

27.08.2009 14:21
odpowiedz
Zdenio
98
Generał

Już sobie wyobrażam ten chaos... To chyba będzie jeden z tych FPSów, których lepiej nie ruszać, jeżeli nie ma się zamiaru wstąpienia do gildii i rozgrywania międzygildyjnych pojedynków - bo tylko wtedy naprawdę możliwa jest udana kooperacja.

27.08.2009 14:23
odpowiedz
Chudy The Barbarian
89
Legend

Przy takiej liczbie graczy nie wyobrażam sobie między nimi jakiejkolwiek współpracy. No, chyba, że dołączamy do gry z grupą znajomych i jeden robi za dowódcę :P

27.08.2009 14:26
odpowiedz
Chrees_Rosse
24
Pretorianin

up ---> przeczytaliście chociaż tekst ? rozumiem że nie macie PS3 i błaznujecie...

27.08.2009 14:27
odpowiedz
TimemasterPL
13
Legionista

W 100% zgadzam się ze Zdeniem i Chudym. Nawet przy 64 graczach jest straszny bajzel na mapie. 32 osoby to max moim zdaniem, a 16 to liczba perfekcyjna do multiplayerowych FPSów.

27.08.2009 15:14
odpowiedz
WheZY
39
futuristic

Nawet ;]

27.08.2009 15:27
odpowiedz
Nolifer
94
The Highest

Szkoda ze nie na pc bo gra miazdzy

27.08.2009 15:35
odpowiedz
realsolo
141
Generał

Timemaster - kolejny, ktory nie przeczytal tekstu i pisze co mu slina przyniesie. omg

27.08.2009 15:38
odpowiedz
GameLord
11
Pretorianin

Kolejna niby super gra na PS 3 :\

27.08.2009 15:45
odpowiedz
Matthew666
38
Konsul

Ciekawe co z tego wyjdzie. Myślę, że będzie co najmniej dobrze. :) W końcu jakaś gra, która odda prawdziwy klimat wojny.

27.08.2009 15:56
odpowiedz
Wormen
7
Chorąży

Ahh z przyjemnością pogram... klimat małej wojny a o porządek się nie martwcie jak nie wierzycie to przeczytajcie tekst a potem komentujcie:P

27.08.2009 15:59
odpowiedz
DarnassusGamgee
32
Konsul

bedzie sie dzialo ;) brak chaosu potwierdzony

27.08.2009 16:39
odpowiedz
BPM
67
Konsul

Ale na to muszą być servery :O

27.08.2009 19:06
odpowiedz
ppaatt1
93
Obieżyświat

A teraz moi drodzy powiedzcie mi co jest na prawdziwej wojnie? Chaos

27.08.2009 19:08
odpowiedz
rob1610
11
Centurion

Gdyby tworzono klany ,to każdy by liczył ze 128 osób!!! Wreszcie gra ,w której można rozegrać aż tak dużą bitwę.

27.08.2009 19:13
odpowiedz
dresX94
41
Happy Bóbr

Dla mnie to przedstawia się na razie tak - granie w 16 czy też więcej osób nie ma większego sensu bo są za duże mapy, w granie 128-256 graczy też nie ma sensu bo robi się za duży tłok(nie grałem ale są takie moje przypuszczenia między innymi po Gramy!). Poza tym gra poza dużą ilością graczy na jednej mapie niczym się nie wyróżnia. Niby jest podobne do CoD ale to nie to samo.W każdym bądź razie gra fajna ale z nowym CoD'em czy BF 1943 i BC2 nie jest żadną konkurencją:/

27.08.2009 19:27
odpowiedz
Bili
103
Senator

Już widze te listy pełne serwerów wypchanych po brzegi 20-30 graczami.....

Do entuzjastow :
Co-Op multiplayer jest strasznie trudny...Ostatnio kupilem Quake Wars, i jest taki syf na serwerach, ze szkoda gadac. Zadnej, ale to zadnej kooperacji..

27.08.2009 19:36
odpowiedz
Kleryk 85
4
Pretorianin

Z reguły nie przepadam za takimi grami, ale na tą to czekam z wywieszonym ozorem ;-)!

27.08.2009 20:11
odpowiedz
andrzej1
30
Senator

Jak dla mnie to superowa to wygląda!

27.08.2009 22:08
odpowiedz
reksio
148
Pies Pogrzebany

Wielka niewiadoma, cieszą pierwsze pozytywy.

28.08.2009 12:37
odpowiedz
kaganpwnz
43
Generał

dlugo mnie nie bylo ale to dlatego iz rowniez gamescom odwiedzilem i gralem w ten tytul, nie mam co do niego kszty watpliwosci, ta gra bedzie miazdzyc, podzial na squady, dowodca, exp za wykonywanie jego rozkazow (motywacja duza jesli komu na expie zalezy), o chaos sie nie martwie jak panowie pisza, ktorzy nawet linijki textu nie przeczytali, wystarczy ze kilka osob bedzie ogarnietych (dowodcy) to podwladni ktorzy na pewno beda skuszeni expem beda leciec tam gdzie sie im kaze, a mapy sa tak przeogromne, i jest tyle celow na niej, ze mozna sie poczuc jak na prawdziwej wojnie (w prowonaniu do "wojen(ek)" ktore obecne fpsy nam pokazywaly) gdzie na prawde walczymy o teren, a nie o 2 moze 3 bazy na malych mapach i koniec rundy, to bedzie bez watpienia nowe onlinowo-fpsowe doswiadczenie, do gry podchodzilem sceptycznie, ale probka tego tytulu rozwiala moje sceptyczne podejscie niczym tornado mala chatke, jesli chodzi o lagi, nie uswiadczylem ich w niemczech (dobre lacza ?), i zobaczymy jak to bedzie w polsce, z tego co czytalem to beda dedykowane serwery w UK, wiec mysle ze nie bedziemy narzekac.

30.08.2009 10:18
odpowiedz
Djas
35
Generał

Genialny FPS się szykuję, tylko szkoda, że nie na PC :-/

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze