Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 20 sierpnia 2009, 16:33

autor: Maciej Kurowiak

Assassin's Creed II - Wrażenia (gamescom 2009) - Strona 2

Piękną renesansową Florencję mieliśmy okazję podziwiać w nowej prezentacji drugiej części Assassin's Creed. Pokaz odbył sie w trakcie targów gamescom 2009 w Kolonii.

Przeczytaj recenzję Assassin's Creed II - recenzja gry

Zaułek okazał się być przejściem do podziemi – jest to nowy element rozgrywki, nieobecny wcześniej w Assassin’s Creed. Podziemia templariuszy to sporej wielkości kompleks bardzo przypominający to, co widzieliśmy w ostatnim Prince of Persia. Należy więc odpowiednio zręcznie przeskakiwać z kolumny na kolumnę i wspinać się po gzymsach. Co ciekawe, Desilets zdradził, że pokazane podziemia nie są jedyne oraz że kolejne nie będą już związane bezpośrednio z rozgrywką, a będzie je można zwiedzać i przechodzić dla czystej przyjemności. Nie wiadomo jeszcze, czy napotkamy tam dodatkowe pułapki w rodzaju ukrytych pił tarczowych i tym podobnych przyjemności. Podczas podróży po podziemiach można było przekonać się, jak działa bomba dymna – nowa broń w arsenale naszego zabójcy. Przy okazji spotkania ze strażnikami Ezio rzucił zasłonę dymną, co w efekcie zdezorientowało przeciwników i pozwoliło umknąć naszemu bohaterowi. Kolejny strażnik, krótka pogoń i efektowny skok zakończony użyciem ostrzy. W finale pokazu Ezio odnalazł dziurę, przez którą mógł swobodnie podsłuchać konspirujących za ścianą mężczyzn.

Nadchodzący Assassin’s Creed wprowadza kilka nowych elementów, ale tym, który rzuca się w oczy szczególnie, są pieniądze i ich rozmaite zastosowanie. By je zdobyć, możemy okradać zwykłych mieszkańców bądź też zabierać je swoim ofiarom, a możliwości ich wydawania jest wiele. Możemy np. kupić wspomnianą wcześniej truciznę czy się wyleczyć. Możemy zapłacić za różne usługi rzezimieszkom lub rozsypać monety w celu odwrócenia uwagi przechodniów – tym samym rozgrywka stanie się bardziej urozmaicona.

Graficznie Assassin's Creed II wygląda imponująco, dobre wrażenie robi zwłaszcza niezwykle szczegółowa postać naszego bohatera oraz sama Florencja. W mieście znajdziemy sławne budowle takie jak katedra Santa Maria del Fiore czy Most Złotników. Pojawiło się kilka nowych animacji, w tym także prezentujących czynności tak mordercze jak wciągnięcie pechowca do stogu z sianem. Od czasu do czasu występowały też futurystyczne zakłócenia obrazu – Desilets zaznaczył przy tym, że fabuła części drugiej jest bezpośrednią kontynuacją „jedynki”, a nasze przygody to wciąż wspomnienia Desmonda.

Trzeba przyznać, że nowy AC robi bardzo dobre wrażenie. Wygląda na to, że autorzy wzięli sobie do serca krytyczne głosy i mimo świetnych wyników sprzedaży poprzedniej odsłony serii nie spoczęli na laurach. Część druga robiona jest ze znacznie większym rozmachem i wszystko wskazuje na to, że jeśli nie będzie żadnych niespodziewanych opóźnień, deszczowy listopad spędzimy w pięknych renesansowych Włoszech.

Maciej „Shinobix” Kurowiak

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!
Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!

Przed premierą

Na rynku jest już mnóstwo gier tego gatunku, ale mało która startując z pułapu Early Access szturmem podbiła serca graczy, uzyskując 96% pozytywnych opinii spośród niemal 17 tysięcy wystawionych recenzji. Czy Valheim zasłużył na ten zachwyt?

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.