Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 9 października 2001, 10:29

autor: Krzysztof Żołyński

Grand Theft Auto 3 - przed premierą

Jest to kontynuacja słynnych gier GTA i GTA 2. Podobnie jak w poprzedniczkach wcielamy się tu w rasowego przedstawiciela społeczności złodziejsko-gangsterskiej.

Przeczytaj recenzję Grand Theft Auto 3 - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Na pewno nikt nie zaprzeczy, że Grand Theft Auto to seria wspaniałych gier i że całkowicie zasłużenie można przyznać im miano klasyki gatunku. Piszę o tym fakcie dlatego, że firma DMA Design Studio zapowiada, iż niebawem odbędzie się premiera Grand Theft Auto 3-The Living City. Słowo „niebawem” dotyczy posiadaczy konsoli PS2, którzy na półkach sklepowych znajdą tę grę już w październiku. Wszyscy „pecetowcy” muszą uzbroić się w cierpliwość i poczekać do kwietnia 2002 roku. Skoro mowa o premierze wspomnę jeszcze tylko, że dystrybucją na terenie Polski zajmie się firma Play It, a cena gry została ustalona na 159 złotych. Jest to spora sumka, ale za bardzo wysoką jakość tego produktu, warto dać każdą sumę.

GTA 3 będzie kontynuowało znakomite tradycje swoich poprzedniczek i na pewno przejmie z nich wszystko, co najlepsze. Przede wszystkim akcja gry ponownie zostanie umiejscowiona w Liberty City. Niby jest to fikcyjne miasto, ale jako żywo przypomina Nowy York. Nawet podział dzielnic został zaczerpnięty z pierwowzoru. W grze będziemy mieli do dyspozycji trzy dzielnice, a każda z nich będzie miała odrębny charakter, przeznaczenie i jak mawiają niektórzy „folklor”. W związku z tym misje wykonywane na terenie konkretnej dzielnicy będą całkowicie odmienne, po ulicach będą jeździć inne samochody, a przechodnie będą ubrani w różniące się od innych ubrania. Wspomniane dzielnice to: Brooklyn/Queens, który będzie typowo przemysłowy; Manhattan, czyli handel i interesy; New Jersey jako spokojna okolica podmiejska, gdzie ludzie wracają popołudniu, aby spokojnie odpocząć po dniu ciężkiej pracy. Po tak rozległym terenie będziemy mogli poruszać się nie tylko pieszo, ale także przy użyciu komunikacji miejskiej (pociąg, metro, statki, promy, itp.), będą także wszelkiego rodzaju mosty i tunele, te drugie przydadzą się nie tylko do zwykłego podróżowania, ale o tym za chwilę. Kiedy zdecydujemy się na pieszy spacerek, bądź, co pewnie nastąpi częściej, trzeba będzie wiać przed pościgiem, dostępne będą trzy tryby poruszania się, to znaczy: zwykły, bieg i sprint. Jednak autorzy gry, w trosce o realizm, postanowili ograniczyć nasze sprinterskie możliwości, a to za pomocą tak zwanej „staminy”. Jest to nic innego jak zwyczajna zadyszka, pojawiająca się po dłuższym biegu, która sprawia, że człowiek musi się zatrzymać i chwilkę odsapnąć. Taki zabieg na pewno nieraz utrudni życie, ale za to z pewnością sprawi, że będzie bardzo realistycznie.

Spodziewajcie się spotkania ze wszystkimi znajomymi, jakich znacie z poprzednich części gry. W Grand Theft Auto 3 pojawią się wszystkie bandziory, męty i mafiozi, jacy mieli przyjemność wystąpić w poprzednich rozgrywkach.

Widać, że DMA Design Studio podchodzi do swojej nowej produkcji bardzo ambicjonalnie i wkłada bardzo wiele pracy w dopieszczenie każdego detalu gry. Przede wszystkim największą niespodzianką powinno być to, że gra będzie wykonana w pełnym 3D. Oczywiście dla osób sentymentalnych będzie możliwość widoku z góry, ale chyba mało kto z niego skorzysta. W kwesti grafiki poprzeczka została postawiona bardzo wysoko, ale z tego co widać na screenach można śmiało stwierdzić, że twórcy gry z powodzeniem poradzili sobie z tym problemem. Naprawdę wszystko, podkreślam, dosłownie wszystko będzie w 3D, a kamera ma być przemieszczana w sposób dynamiczny i w żaden sposób nie utrudniający rozgrywki. Dzięki enginowi 3D miasto będzie wyglądało jak prawdziwe, a gracz będzie miał pełne złudzenie uczestniczenia w jego życiu. Będziemy oglądali przejeżdżające samochody, autobusy, karetki pogotowia, straż pożarną, patrole policji, pociągi, wagoniki kolejki podmiejskiej, kradzieże samochodów, członków gangów, włóczęgów, biznesmenów, osoby uprawiające jogging, spacerujących i rozmawiających przechodniów. Ludzie będą rozmawiali tak wyraźnie i rzeczowo, że warto będzie podsłuchiwać ich rozmowy, bo w ten sposób można dowiedzieć się wielu interesujących nas plotek o tym, co dzieje się w mieście. Niektóre ulice będą bardziej ruchliwe od innych, ale to zrozumiałe.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!
Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!

Przed premierą

Na rynku jest już mnóstwo gier tego gatunku, ale mało która startując z pułapu Early Access szturmem podbiła serca graczy, uzyskując 96% pozytywnych opinii spośród niemal 17 tysięcy wystawionych recenzji. Czy Valheim zasłużył na ten zachwyt?

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.