Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 8 czerwca 2009, 11:20

Mafia II - Pierwsze wrażenia (E3 2009) - Strona 2

Kontynuacja słynnej gangsterskiej gry ciągle znajduje się na etapie dewelopingu. Dzięki prezentacji na targach E3 mogliśmy się przekonać, jak daleko udało się już zajść twórcom ze studia 2K Czech.

Przeczytaj recenzję Mafia II - recenzja gry

Kule Scaletty czyniły prawdziwe spustoszenie w szeregach przeciwników – jeden, dwa strzały w klatkę piersiową załatwiały sprawę, więc plotki o rzekomo ogromnej wytrzymałości przeciwników okazały się całkowicie przesadzone. Podsumowując, ta dość długa strzelanina sprawiła bardzo korzystne wrażenie i mam tu na myśli nie tylko mechanikę prowadzenia ognia, ale również wszelkie smaczki. Wystrzał ze strzelby zdzierał tynk z kolumn (w podobny sposób jak w grach z serii F.E.A.R.), a niewielkie przedmioty były dosłownie rozrywane na strzępy gradem pocisków. Bardzo to wszystko ładne, naprawdę.

Strzelaniny prezentują się bardziej okazale niż w pierwszej części serii.

Po kilku minutach krwawej jatki gangsterzy dopadli swoją ofiarę, ale tradycyjnie coś poszło nie tak. Konający człowiek zdołał postrzelić jeszcze jednego z naszych towarzyszy, za co bohaterowie zemścili się, pakując mu kilka dodatkowych pocisków w korpus. Trafionego kompana podniósł Joe Barbaro (grubasek często towarzyszący głównemu bohaterowi na obrazkach promocyjnych) i panowie rozpoczęli odwrót, podczas którego Vito musiał położyć pokotem kolejną falę przeciwników. Po chwili cała trójka dotarła do samochodu i rozpoczęła się ostatnia faza pokazu, czyli wielka ucieczka. Samochody policyjne próbowały w wymyślny sposób zepchnąć przestępców z ulicy, pojawiły się też blokady na drogach, ale prowadzący prezentację sprytnie omijał kolejne przeszkody. W końcu uciekinierzy wpadli na most, gdzie natknęli się na jeszcze jedną, tym razem znacznie większą blokadę. Policjanci chwycili gangsterów w kleszcze i wszystko wskazywało na to, że tym razem nie uda im się cało wyjść z opresji. Tego ostatniego już się jednak nie dowiedzieliśmy, bo w kluczowym momencie ekran został zaciemniony i zabawę przerwano.

Gra prezentuje się kapitalnie, jest naprawdę bardzo ładna, a poszczególne elementy – jazda samochodami, strzelanie – zostały zrealizowane z mistrzowską precyzją. Jedynym minusem była tak naprawdę rezygnacja z drobnych wykroczeń na drodze, ale znając życie, znajdzie się spora grupa fanów Mafii, która powita tę zmianę z radością. Autorzy podkreślili, że gra będzie oferowała większą swobodę niż „jedynka”, ale na wolność rodem z Grand Theft Auto nie liczcie. To fabuła ma kierować poczynaniami gracza, a nie odwrotnie. I lepiej niech tak zostanie.

Mafia II zadebiutuje na początku przyszłego roku i ukaże się równocześnie na trzech platformach sprzętowych: pececie, Xboksie 360 i PlayStation 3. Prace wciąż trwają, więc sporo rzeczy może zostać zmienionych lub dodanych, np. do tej pory nie został stworzony HUD, który podawałby lokalizację bohatera na minimapie oraz informował gracza, jakiej broni aktualnie używa. Rewolucyjnych modyfikacji raczej się jednak nie przewiduje i to też jest dobra wiadomość, bo Mafia II wygląda fenomenalnie. Jedna z najfajniejszych gier akcji powraca wielkimi krokami. Nie mogę się doczekać!

Krystian „U.V. Impaler” Smoszna

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.