Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 5 września 2001, 10:36

autor: Krzysztof Żołyński

Aliens vs Predator 2 - zapowiedź

Kontynuacja przebojowego Alien vs Predator z roku 1999, w której ponownie spotkamy się z najgroźniejszymi obcymi gatunkami na jakie natknęła się ludzkość oraz z żołnierzami oddziałów marines.

Przeczytaj recenzję Aliens vs Predator 2 - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Wreszcie coś drgnęło w sprawie gry Alien vs Predator 2. Długo kazano nam czekać na jej kontynuację, ale w końcu, Fox zdecydował się i odsprzedał licencję firmie Sierra. Ta z kolei wybrała nowego wykonawcę, którym tym razem będzie Monolith, doskonale znana wszystkim firma mająca na koncie takie gry jak chociażby Blood i Blood 2. Myślę, że ta zmiana może wyjść grze na dobre. Oczywiście wcale nie chcę przez to powiedzieć, że programiści z Rebelion, którzy stworzyli pierwszą część gry coś popsuli. Wręcz przeciwnie. Udało się im znakomicie uchwycić klimat filmów, stworzyć niesamowity nastrój, niezłe postacie i bardzo dobrą grafikę. Mówiąc krótko dobra robota! Znaczy to ni mniej ni więcej tyle, że Monolith ma już przetarty szlak i jeśli w grze pojawią się nowinki, które zapowiadają ludzie z tej firmy, wszystko będzie dobrze i na pewno przypadnie ona do gustu graczom.

Już na samym początku brawa dla Monolithu, który planując nową produkcję zapytał o zdanie osoby najbardziej nią zainteresowane, czyli graczy. Zadano im podstawowe pytanie, a mianowicie, czego oczekują od Alien vs Predator 2. Większość odpowiedziała natychmiast, że głównie brakowało im jakiejś konkretnej fabuły, która nadawałaby grze sens i wprowadziła powiązania między kolejnymi epizodami. Wytknięto też kilka wad, powiedzmy technicznych. Monolith zapowiedział, że dołoży wszelkich starań, aby zadowolić graczy i wyjść naprzeciw ich pragnieniom i oczekiwaniom. Jak to będzie zobaczymy oczywiście dopiero po premierze, ale zapowiedzi są bardzo obiecujące.

Tym razem pojawi się dość rozbudowana i spójna historia. Właściwie nie będzie to jedna, a trzy historie, bo mamy przecież trzech głównych bohaterów gry, więc wydaje się to dość rozsądnym podejściem do sprawy.

Wszystko dzieje się na planecie LV-1201. Jest to miejsce gdzie od tysięcy lat znajduje się wylęgarnia i kryjówka obcych. Zupełnie nieświadomi tego faktu ludzie zakładają tam bazę naukową. Jak nie trudno się domyślić, wkrótce dochodzi do kontaktu z obcymi, w którym ludzie nie mają żadnych szans. Łączność z bazą zostaje zerwana i wtedy na LV-1201 wyprawia się oddział Colonial Marines, którego zadaniem jest odnalezienie i ewakuacja żyjących jeszcze ludzi. Tak ma wyglądać scenariusz dla Marine’a. O reszcie na razie nic nie wiadomo, bo szczegóły są dobrze ukrywane. Jednak od razu widać sporą zgodność z filmem, co zresztą nie dziwi, gdyż Monolith otwarcie zapowiada, że scenariusze filmowe będą mocno eksploatowane. Wiadomo też, że historia ma być opowiadana podobnie jak w No One Lives Forever (tajemnicą nie jest także to, że w Alien vs Predator 2 zostanie wykorzystanych wiele rozwiązań z tej gry).

Najwięcej zmian zapowiada się w wypadku komandosa. Przede wszystkim nie będziemy już samotni. Ponieważ do akcji skierowano cały oddział to, dlaczego mamy walczyć w pojedynkę. Długo zastanawiano się nad ewentualnością wprowadzenia jakiegoś systemu pozwalającego na wydawanie komend, a tym samym jak pozwolić graczowi na zostanie dowódcą. Monolith uznał chyba, że będzie to zbytnio komplikowało zabawę i zostaniemy tylko jednym z członków oddziału, a resztą grupy będzie kierował komputer. Zmianom ulegnie wyświetlacz (HUD). Będzie to całkowicie przebudowana wersja poprzednika z pierwszej części gry, który tym razem będzie bardzo szczegółowy i zobaczymy na nim wszystkie istotne informacje. Jednocześnie ma być przejrzysty. Zawarte zostaną na nim informacje na temat aktualnie używanej broni i stanie zaopatrzenia w amunicję. Kiedy zaistnieje potrzeba zmiany broni otworzy się dodatkowe okienko pozwalające na przewijanie posiadanego uzbrojenia i precyzyjny wybór.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.