Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 2 sierpnia 2001, 13:08

autor: Paweł Biliński

Tony Hawk's Pro Skater 3 - zapowiedź

Tony Hawk's Pro Skater 3 to kolejna część znanej już serii gier sportowych traktujących o niesamowitych wyczynach i ewolucjach wykonywanych przy użyciu deskorolki.

Przeczytaj recenzję Tony Hawk's Pro Skater 3 - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Zapewne większość z was grała już w którąś grę z serii Tony Hawks Pro Skater. Jest to gra stworzona dla deskarzy, interesujących się deską lub po prostu ludzi którzy naprawdę lubią się świetnie bawić. Tony Hawks Pro Skater 2 pojawił się na PC dość dawno ale większość graczy nadal w nią gra. Dla znudzonych i niezorientowanych przypominam ,że już naprawdę niedługo światło dzienne ujrzy trzecia już gra z serii THPS. Najpierw pojawi się ona na PS 2. Przejdźmy jednak do rzeczy.

Twórcą gry ponownie jest firma Neversoft. Patrząc na sukces THPS 2 postanowiono stworzyć tą grę na prawie wszystkie dostępne konsole a należą do nich :PS ONE, PS 2, GameCube, X-Box, Gameboy Color, Gameboy Advance oraz oczywiście na naszego ukochanego blaszaka. Wspominając o X-Boxie dodam że w produkcji właśnie na tą konsolę jest tworzony THPS 2X, którego cechują nowe levele, triki, animacje, poprawki, lepsza grafika, itp. Niestety posiadaczy Dreamcasta oraz Nintendo 64 będę musiał zawieść. Na ich konsolki produkcja THPS 3 nie jest przewidziana... Podobno wersja na PS One, co wydaje się być oczywiste, będzie różnić się od innych wersji m.in. gorszą grafiką (nie tylko rozdzielczością). Jeśli chodzi o wersje na GBC to nie można się spodziewać żadnych rewelacji. Grafiką nie będzie się bardzo różniła od THPS 2 także na GBC. Kto grał ten wie o czym mówię. Zresztą , czego chcieli byście się spodziewać po tak starej konsolce(w końcu to że dodali do GBC obsługę wyświetlania kolorów nie oznacza że jej możliwości w jakiś sposób wzrosły względem starego GB z 1989 roku). Przejdźmy do premier. Data wydania na PS 2 ,PS One oraz GBA i GBC jest przewidywana na listopad. Neversoft twierdzi, że postarają się wydać grę przed gwiazdką, tak więc listopadowe przewidywania mogą się sprawdzić. Niestety wydanie THPS 3 na PC oraz resztę konsol planowane jest na lato roku 2002. Więc uzbrójmy się w cierpliwość ( ja takiej funkcji nie posiadam ;) i czekajmy...

Do kolejnej wersji THPS Neversoft wprowadzi wiele zmian nie tylko w grafice ale także urozmaici grę. Zostanie ona zbudowana kompletnie od nowa, łącznie z animacjami zachowaniem postaci oraz grafiką. Skaterzy będą stworzeni z 3000 polygonów; jest to dwa razy więcej niż w wersji na DC. Postacie w THPS na PSX posiadały 20% tego co będzie w najnowszej części. Kontynuując, animacje będą posiadały 60 ramek na sekundę, do dyspozycji będziemy mieli ok. 50-100% więcej trików, dwa razy większe poziomy których ma być 8-10. O grafice nie będę się rozpisywać gdyż jest (będzie) piękna. Wystarczy spojrzeć na screeny, mówią same za siebie. Kiedy w THPS 2 robiliśmy lip trick (trik polegający na stawaniu deską lub rękoma na rampie wjeżdżając na nią) nigdy nie było wiadomo ile nasz skate wytrzyma, więc w trzeciej części będziemy mieć pasek do balansowania podobny do tego gdy grindowaliśmy w THPS 2. Poprawione zostanie także samo grindowanie. Gdy jedziemy po poręczy i chcemy zakończyć grind , nie musimy robić ollie, po prostu skater sam wyląduje. Jeśli już przy grindowaniu jesteśmy; gdy będziemy chcieli zejść na manuala nie musimy się już męczyć i naciskać góra/dół po zeskoczeniu z poręczy tylko możemy zrobić to już przed końcem grinda.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest
Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest

Przed premierą

W niszy, która powstała po porzuceniu przez Ubisoft serii Heroes of Might and Magic sukcesy odnosić mogą mniejsi twórcy, tacy jak Lavapotion. Ich Songs of Conquest może być najlepszą grą w stylu „hirołsów” od czasów kultowej trójki.