zobacz na gry-online.pl targi
gamescom 2017
22-26 sierpnia, Kolonia
newsy z gamescom gamescom facebook tvgry.pl na targach
Przed premierą 27 sierpnia 2008, 10:25

autor: Marcin Łukański

Killzone 2 - GC 2008

Rozgrywka w trybie multiplayer w Killzone 2 stoi na wysokim poziomie i jest bardzo satysfakcjonująca.

Przeczytaj recenzję Killzone 2 - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PS3.

Na targach Games Convention nie mogło zabraknąć firmy Sony. Japończycy mieli w ofercie kilka gorących tytułów, które pojawią się w najbliższym (lub trochę dalszym) czasie. Jedną z ciekawszych gier była oczywiście druga część Killzone. W czasie prezentacji można było nie tylko usłyszeć różne informacje na temat trybu multiplayer, ale również wziąć udział w krótkim „meczu” i na własnej skórze przekonać się, jak wygląda rozgrywka online w najważniejszej produkcji Sony.

Niestety, w czasie prezentacji nie dane mi było zobaczyć niczego związanego z trybem dla pojedynczego gracza. Tym niemniej multiplayer w Killzone 2 wygląda bardzo ciekawie i mimo paru elementów zapożyczonych z innych gier oraz mało oryginalnego stylu rozgrywki, stanowi kawał solidnej produkcji. Na pewno znajdzie wielu zwolenników sieciowych potyczek.

Do naszej dyspozycji zostanie oddanych osiem map, na których rozegramy pięć rodzajów zmagań. Niestety, nie różnią się one za bardzo od tych dostępnych w innych grach sieciowych. Nie zmienia to faktu, że zabawa w typowe „przejmowanie punktów” była emocjonująca i tak naprawdę nie czułem, że gram w coś, co występuje w dziesiątkach innych tytułów.

Snajperzy – jedną z ich umiejętności jest czasowa niewidzialność.

Przed samą potyczką możemy wybrać jedną z sześciu dostępnych klas (zwanych w grze „bages”). Poszczególne profesje mają nie tylko odmienny wygląd - a trzeba przyznać, że wyglądają świetnie - ale również po dwie unikalne umiejętności. Na przykład medyk potrafi szybciej leczyć, snajper może na pewien czas stać się niemal niewidzialny, a żołnierz na kilka sekund znacznie przyspieszyć. Jeśli nie odpowiadają nam umiejętności odgórnie przyporządkowane do danej klasy, możemy wymieszać dwie profesje i wybrać po jednej zdolności każdej z nich.

Biorąc udział w kolejnych potyczkach, będziemy gromadzić coś w rodzaju punktów doświadczenia. W sumie awansujemy o dwanaście stopni i zdobędziemy 46 medali. Odznaczenia będą przydzielane na podobnej zasadzie jak w Call of Duty 4, czyli za wykonanie konkretnego, często wymagającego niebagatelnej zręczności, zadania.

Co ciekawe, gra odda do naszej dyspozycji ponad 100 różnego rodzaju statystyk (liczba ustrzelonych przeciwników, liczba śmierci, zwycięstw itd.). Do wszystkich wykresów, odznaczeń oraz rang będziemy mieli również dostęp poprzez oficjalną stronę gry. Cały system jest bardzo podobny do tego, który został zaimplementowany w Modern Warfare.

Oceniamy wczesny dostęp gry Fortnite – z małej chmury duże zombie
Oceniamy wczesny dostęp gry Fortnite – z małej chmury duże zombie

Przed premierą

Czy milion graczy może się mylić? Fortnite to obok Playerunknown’s Battlegrounds największa niespodzianka wakacji. Przetestowaliśmy nowe dzieło Epic Games w ramach wczesnego dostępu i... mamy mieszane uczucia.

Graliśmy w Wolfensteina II: The New Colossus – w III Rzeszy bez zmian
Graliśmy w Wolfensteina II: The New Colossus – w III Rzeszy bez zmian

Przed premierą

Podczas wizyty w Londynie mieliśmy okazję przetestować grę Wolfenstein II: The New Colossus. Następna odsłona przygód B.J. Blazkowicza nadal serwuje mnóstwo świetnej i satysfakcjonującej zabawy. Zabraknie za to znaczących nowości.

Graliśmy w Call of Duty: WWII – jest bardzo dobrze!
Graliśmy w Call of Duty: WWII – jest bardzo dobrze!

Przed premierą

Widzieliśmy kampanię dla jednego gracza w Call of Duty: WWII i… zbieraliśmy szczękę z ziemi. Jeśli ten fragment był reprezentatywny dla całości, to nadchodzi najlepszy CoD od wielu, wielu lat!

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
27.08.2008 10:43
KaeSiak
26
Rosjanin

Zapowiada się niezły killer.

27.08.2008 10:46
odpowiedz
żelazna_pięść
96
Hala Madrid!

gra napewno bedzie swietna

27.08.2008 11:40
odpowiedz
hunteriarz
30
Centurion

to bedzie najlepsza gra roku :)

27.08.2008 11:57
odpowiedz
speedraid
17
Pretorianin

Ja też jestem pozytywnei nastawiony do tej produkcji, ale uważajcie. Too Human był wart 80 mln $ i wyszła... właściwie nie wyszła. Killzone 2 60 mln $, choć już po gameplayu widać przepiękną grafikę, płynność animacji, a takze inne cechy gry, które powalają na papierze. Too Human prezentował sie słabo ze strony grafiki, jak i walk. Cały wyglądał jakis sztuczny i jak widać po ocenach niezrozumiały.

27.08.2008 13:24
odpowiedz
Chudy The Barbarian
89
Legend

Nie wiem czym się tak podniecają fanboye PS3, ja tu nic szczególnie ciekawego ani zbyt nowatorskiego nie widzę. Przypomina mi to trochę sytuację z Halo 3. Dużo szumu o średniaka.

27.08.2008 13:34
odpowiedz
Jack6464
47
The Godfather

Chudy The Barbarian ---> Dokładnie. Gra nie jest powalająca, ot zwykły średniak... Jest wiele innych tytułów, które mają większą szansę być produkcją roku...

27.08.2008 13:38
odpowiedz
Maxblack
72
Senator

Zwykły średniak? Dobre... może i nie będzie to gra roku 2009, ale nazwanie tej gry zwykłym średniakiem, po tym jak aktualnie się prezentuje... to wg. mnie spore nadużycie. Jeżeli K2 to zwykły średniak to czym jest GoW 2?

27.08.2008 13:39
odpowiedz
Rob300i
15
Chorąży

Ja rozumiem fanów PS3 (chociaż sam mam X360). Killzone 2 to jeden z tych killerów kalibru Gears of War z "zielonego obozu". Mimo iż pierwsza część miała być pogromcą Halo, wyszła z tego nudna gra którą wychwalali posiadacze czarnulek bo nie grali w lepsze strzelanki. Natomiast druga część uważam że będzie świetna. Hellgast'y z Killzona nareszcie mają w sobie tą grozę i mogo stać się symbol sony tuż obok sackboy'a z LBP. Liczę na świetną, krótką ale intensywną, kampanię oraz na długowieczny multi (o ile Sony poprawi działanie PSN, bo narazie to co druga próba łączenia jest nieudana, a dobieranie graczy po skillu jak na X360 nie istnieje). Obawiam się troche o fabułę, która powinna trzymać graczy w napięciu oraz stworzyć "kult" tej gry (jak miało to miejsce w przypadku Halo). Obyśmy poznali historię głównego bohatera, który charyzmą napewno Spartana 117 nie pobije, ale może być prawdziwym, realnym człowiekiem który nie pokonuje siedziby szatana w pojedynkę, z jednym palcem w du... pupie :-)

27.08.2008 14:26
odpowiedz
RESH
13
Generał

Oby Sony sobie jakoś poradziło ze sprzedażą gier na PS3 i samej PS3, bo zaniedbują PSP przez jej starszą siostrę...

27.08.2008 15:26
odpowiedz
ZajacWilk
24
Chorąży

Bardzo liczę na tę grę, ale co raz bardziej obawiam się że wyjdzie z tego drugie "Haze"

27.08.2008 17:57
odpowiedz
Maxblack
72
Senator

Haze na filmach wyglądał nieciekawie i widać było, że coś z grą jest nie tak..., demo dobiło gwóźdź do trumny. Tutaj gameplaye prezentują się rewelacyjnie, więc sam nie mam specjalnych obaw :).

27.08.2008 23:14
odpowiedz
Smakosh
40
Centurion

Chudy The Barbarian i Jack6464.... Mam PS3, nazwijcie mnie fanboyem ;/
Ale czy graliście w jedynkę?
Bo ja potrafię docenić ten sequel tylko po jej poprzedniczce... Jeśli bym patrzył po tych artykułach to też bym miał średnie zdanie...

27.08.2008 23:24
odpowiedz
Gastovski
57
Generał

Killzone 2 średnie, Haze? Muhehehe.

Hype jaki jest na tą produkcję przewyższa praktycznie każdy tytuł na PS3. To co się dzieje na zachodnich forach jak Gametrailers czy NeoGaf przy nowym infie z KZ2, przechodzi wszelkie wyobrażenie.

Pomijam już fakt, że graficznie najbardziej zaawansowana gra na PS3, więc ludzie kupią ją choćby z tego powodu. To nie Crysis, gdzie musiałeś wyłożyć kasę na nowy sprzęt. Tutaj za 60 Euro masz super grafikę.

ZajacWilk ----> A możesz podać chociaż powód takiego dumania? Co powoduje konkretne obawy? Czy piszesz tak po prostu, bo ci się nudzi?

28.08.2008 22:18
odpowiedz
Perkel
45
Konsul

http://www.n4g.com/ps3/News-188048.aspx

Czysty Gameplay który powala.

Warte zauważenia:

Pierwszy kill kolesia , koleś dostaje w kłębachkurzu i krwi - nie widziałem chyba bardziej miodnej growej śmierci w życiu. Aż chce się kosic hellgastów

Rozpadaie budynku gdzies w połowie budyku Crysis szczycił się fizyką a tu spada bardzo duuuzo obiektów jednocześnie plus full dymu olumetrycznego (czegoś czegonie było duzo w Crysis)

System recznego usuwania kolesi czyli kolba naprawde fajnie wyszła :)

Animacje smierci powalaja (połaczenie animacji + rag dllcos wspaniałego) Szczególnie jak jeden koles dostał z kolby i zzsunął się po murku zaprawdę świetne.

28.08.2008 22:45
odpowiedz
remekra
35
Horonrzy

Gameplay nie jest "czysty", mało na nim widać przez słabą jakość, gdyby był w HD(ciekawe kiedy takie Gameplaye zaczną się pojawiać, mogli by chociaż jakiś krótki dać), albo chociaż nie był nagrywany z kamery to wtedy można by było zobaczyć więcej. Co do budynku, to widać że to było oskryptowane i mogę się założyć że gdyby grał ten poziom jeszcze raz to zawalił by on się dokładnie tak samo(jak np. w HL2 Episode Two gdzie Strider niszczył drewniany domek, jeden wielki skrypt).

dymu olumetrycznego (czegoś czegonie było duzo w Crysis)

Wystarczyło rzucić granat dymny, albo popatrzeć na niebo i chmury. Albo wysadzić samochód w powietrze. Poza tym
Crysis- 2007
Killzone 2- 2009
Widzisz różnicę?

To co moim zdaniem jest najlepsze we wszystkich gameplayach KZ2 to wygląd broni, aż chce się strzelać. A najbardziej powinni popracować nad wybuchami bo moocno odstają od reszty b. dobrej grafiki.

28.08.2008 22:57
odpowiedz
Gastovski
57
Generał

Remekra, gdybyś się chociaż trochę zainteresował, to byś wiedział, że od lipca zeszłego roku jest pełno gameplayi z HD. Są z E3 rok temu, z GC rok temu, z PS Day z marca tego roku, z E3 tego roku i z GC z tego roku. I to nie są nagrywane kamerą przed obrazem.

Ponadto, porównanie Crysis - 2007 i KZ2 - 2009 jest niesprawiedliwe, bo KZ2 to Luty 2009, a Crysis Listopad 2007. Równie dobrze możemy teraz Warheada brać na celownik :).

A samo porównywanie tych gier, to kretynizm do potęgi, bo mają zupełnie inną stylistykę.

Co do wyglądu - KZ2 został uznany w tym roku na E3 przez Gametrailers.com za najładniej wyglądająca grę. Warhead skończył bodajże trzeci.

29.08.2008 11:44
odpowiedz
Distek
6
Junior

"Snajperzy – jedną z ich umiejętności jest czasowa niewidzialność." wooooow co za oryginalne rozwiazanie

30.08.2008 14:11
odpowiedz
SILENTALTAIR
69
Akallabeth

"Snajperzy – jedną z ich umiejętności jest czasowa niewidzialność." wooooow co za oryginalne rozwiazanie

distek to byla ironia czy tak sie tym podnieciles??

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze