Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 23 sierpnia 2008, 00:25

autor: Marek Grochowski

Arcania: Gothic 4 - GC 2008 - Strona 2

Na pokazie za zamkniętymi drzwiami, JoWood pokazał wreszcie czwartą odsłonę cyklu Gothic. Jako jednym z pierwszych udało nam się zobaczyć ją w pełnej krasie i na gorąco spisać szczegółową relację.

Przeczytaj recenzję Arcania: Gothic 4 - recenzja gry

Nowinka pojawi się także w aspekcie szlachtowania wrogów klasycznym ostrzem. Od refleksu gracza w klikaniu lewym przyciskiem myszy większe znaczenie będą miały statystyki postaci czy chociażby zdolności we władaniu zaklęciami. Istnieje szansa, że A Gothic Tale pozwoli na rzucanie czarów związanych z pogodą, bo aura to kolejny z atutów nadchodzącego przedsięwzięcia.

Programiści zademonstrowali to na najbardziej widowiskowym przykładzie – potężnej burzy z piorunami, szalejącej w niewielkiej wiosce. Rzęsisty deszcz natychmiast poskutkował licznymi kałużami oraz strugami wody spływającymi po brukowanych ulicach do wąskiego strumienia. Poziom tegoż wzrastał z każdą minutą opadu, a drewniana kładka, dzieląca od siebie dwa brzegi klimatycznej lokacji, natychmiastowo zmokła. Gdy zbroja Bezimiennego nabrała specyficznego połysku, wojownik zdecydował się schronić pod dachem. Tylko tam ziemia była całkowicie sucha, a buty zostawiały na niej wilgotne ślady. Kiedy pogoda wróciła do normy, wszystkie elementy świata wyschły, a wypełniony wodą potok stopniowo wyparował.

Kora drzew perfekcyjnie naśladuje ich rzeczywisty wygląd.

Interesującym miejscem jest tawerna, wyróżniająca się pod dwoma ciekawymi względami. Po pierwsze, miejsce to to cenne, dzięki rozmowom klientów lokalu, źródło informacji o Arcanii. Przysłuchując się dialogom, łatwo zgromadzić mnóstwo ciekawostek – wiadomości o potworach, obszarach wartych odwiedzenia czy też właściwościach najciekawszych rodzajów broni. Druga sprawa to stopniowa zmiana jasności obrazu w chwili przejścia z zamkniętego pomieszczenia na otwarty, oświetlony teren. Efekt imituje przyzwyczajanie się wzroku bohatera do nagłego powrotu z ciemności wprost pod górujące słońce. W finalnej wersji gry ujrzymy ten patent nawet w trakcie podchodzenia do samych okien pokoju.

Jeśli chodzi o fabułę, zdradzono, że w grze spotkamy starego znajomego z serii Gothic, Lestera, gdyż jego właśnie sylwetki użyto do pokazania trójwymiarowych modeli postaci. Szczegółowość ludzkich twarzy jest tak duża, że Spellbound poważnie głowi się nad tym, by nie przesadzić z liczbą wielokątów, bo wymagania sprzętowe Arcanii mogą okazać się zbyt wielkie dla statystycznego gracza. Jeśli jednak z każdym kolejnym miesiącem programiści będą dokonywali widocznych postępów w optymalizacji swego dzieła, w przyszłym (ewentualnie w kolejnym) roku produkt twórców Desperados objawi nam się jako wielki hit.

Marek „Vercetti” Grochowski

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?