Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 21 sierpnia 2008, 15:13

autor: Przemysław Zamęcki

Dead Space - GC 2008 - Strona 2

Autorzy Dead Space postanowili stworzyć idealny mix horroru i gry akcji. Bazując na tym, co miałem okazję zaobserwować na pokazie, udało im się osiągnąć zamierzony cel w stu procentach.

Przeczytaj recenzję Dead Space - recenzja gry

Jedną z ciekawiej zapowiadających się gier końcówki tego roku jest Dead Space autorstwa Electronic Arts, firmy przez wiele osób postrzeganej jako producent pięćdziesiątej FIFY i setnego Maddena. Ostatnio jednak Elektronicy coraz odważniej atakują rynek całkowicie nowymi pozycjami, do których należą również, rozgrywające się na dryfującym okręcie wydobywczym USG Ishimura, przygody Isaaca Clarka, który imię i nazwisko odziedziczył po wielkich postaciach literatury science fiction – Arthurze C. Clarku i Isaacu Asimovie.

Pokaz Dead Space, podobnie jak i wielu innych gier, rozpoczął się w małej salce, którą niemal w całości wypełniał olbrzymi telewizor. Autorzy programu przedstawili dziennikarzom fragment jednego z poziomów, w którym znajdowało się sporych rozmiarów pomieszczenie o zerowej grawitacji. Zapewne mieliście okazję zobaczyć już coś podobnego na jednym z licznych zwiastunów gry, kiedy to Clark odbija się od powierzchni ściany, by następnie dzięki magnetycznym butom bezpiecznie wylądować na przeciwległym końcu pokoju.

Nie dość, że cała akcja wygląda naprawdę nieźle, to jeszcze dzięki temu zabiegowi, w przerwach pomiędzy eliminacją zamienionych w przerażające mutanty załogantów Ishimury, udało się przemycić niezbyt skomplikowane zagadki logiczne. Co ciekawe, do ich rozwiązania w znacznym stopniu przyczynia się broń działająca na zasadzie Gravity Guna, z doskonale znanej każdemu fanowi przygód Gordona Freemana gry Half-Life 2. Wystarczy wycelować w interesujący nas obiekt, przyciągnąć go do siebie, a następnie wystrzelić w żądanym kierunku. Powyższy opis nie dotyczy jedynie obiektów nieorganicznych. Kiedy spotkamy na swej drodze mutanty posiadające coś w rodzaju przyrośniętego do ciała worka wypełnionego wybuchającą substancją, możemy odciąć od nich ową część, przyciągnąć ją do siebie i następnie cisnąć nią w zbliżających się przeciwników. Nastąpi wybuch, a my pozbędziemy się pełzających i wyjących wniebogłosy istot.

Kiedy w Dead Space zamierzamy skorzystać z podręcznego menu, aby na przykład użyć do czegoś któregoś z noszonych przez Isaaca Clarka przedmiotów, akcja gry nie zatrzymuje się. Wszystko przez cały czas rozgrywa się w czasie rzeczywistym.

Przemysław Zamęcki

Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

więcej

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.