zobacz na gry-online.pl targi
gamescom 2017
22-26 sierpnia, Kolonia
newsy z gamescom gamescom facebook tvgry.pl na targach
Przed premierą 17 lipca 2008, 14:38

autor: Krzysztof Gonciarz

BioShock - E3 2008

Że BioShock trafi na PlayStation 3, wiedzieliśmy już od jakiegoś czasu. Niejasne było jednak, jak Take 2 zamierza zadośćuczynić posiadaczom tej konsoli za opóźnienie w stosunku do innych platform. Prawdy dowiedzieliśmy się na targach E3.

Przeczytaj recenzję BioShock - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PS3.

Że BioShock trafi na PlayStation 3, wiedzieliśmy już od jakiegoś czasu. Niejasne było jednak, jak Take 2 zamierza zadośćuczynić posiadaczom tej konsoli za tak długie opóźnienie w stosunku do innych platform. Prawdy dowiedzieliśmy się na prezentacji zorganizowanej na targach E3. A więc jak będzie? No oczywiście: dodatkowe poziomy!

Jedna z najlepszych gier zeszłego roku rozszerzona zostanie o bonusowe zagadki, które ściągać będziemy przez PlayStation Network. To one mają sprawić, że przygoda z dzieckiem 2K Marin będzie dla nas zupełnie nowym doświadczeniem. Przy ich projektowaniu autorzy zadali sobie pytanie: co najbardziej podoba się graczom w BioShocku? Uznali, że istotą sukcesu jest duża liczba narzędzi, którymi można się posługiwać, by osiągnąć zadany cel. Dogłębna analiza problemu doprowadziła do powstania atrakcji o nazwie Challenge Room – trybu dostępnego bezpośrednio z głównego menu, które poszerzane będzie o kolejne poziomy w miarę ściągania ich z netu przez użytkownika. Powstająca opcja nie ma być związana z fabułą gry, lecz w większym stopniu zmusić odbiorcę do wysilenia szarych komórek i umożliwić mu zanurzenie się w klimat przytłaczającego ponurą atmosferą Rapture.

Idea nowych poziomów jest dość odmienna od tego, do czego przywykliśmy, grając w BioShocka. Wszystkie elementy rozgrywki – plazmidy, rozmaite typy broni, siły natury w postaci ognia i elektryczności – zostaną wykorzystane jako elementy zagadek. Nie będziemy mieli swobody w ich rozwiązywaniu, a raczej będziemy musieli znaleźć tę jedną, słuszną kombinację, która posunie nas o jeden krok naprzód. Tak to wygląda w założeniach, a w praktyce? Pokazano nam jeden, przykładowy etap.

Jeszcze tej jesieni powrócimy do Rapture.

Bohater odnajduje się w dużej sali, zwanej Grand Carnival, z zablokowanym diabelskim młynem na środku. Od razu mała informacja dla fanatyków Sony: dyskusja o różnicach pomiędzy platformami w sferze wizualnej BioShocka byłaby równie akademicka, co w przypadku GTA IV. Ale to tak na marginesie. Widzimy więc tę zablokowaną karuzelę, na której szczycie znajduje się uwięziona Siostrzyczka. Nieopodal dostrzegamy panel kontrolny, od którego odłączono zasilanie. Intuicja mówi: użyć elektrycznej amunicji. Okazuje się jednak, że mamy w zanadrzu tylko jeden taki nabój do shotguna. Używamy go, a młyn przesuwa się o jedną pozycję. Dobra robota, ale do sukcesu jeszcze daleko. Trzeba wykombinować coś innego.

Zwiedzając otoczenie, odnajdujemy sejf – próbujemy go otworzyć i uruchamiamy pułapkę, która rozpościera na sali naelektryzowane kable. Chwytamy jeden z nich za pomocą Telekinezy i doprowadzamy do sejfu – ten otwiera się. W środku znajdujemy tonik o nazwie Static Discharge. Jak pamiętamy, powoduje on, że nasza postać wydziela ładunek elektryczny, ilekroć zostanie zaatakowana w walce wręcz. Musimy więc wrócić do diabelskiego młyna i zainteresować sobą kręcącego się po okolicy Genofaga. Podchodzimy do panelu kontrolnego i dajemy się trafić: młyn przesuwa się o kolejną pozycję. Wszystko byłoby już OK, ale Genofag zginął w wyładowaniu i musimy znowu poszukać jakiegoś innego patentu na odnalezienie prądu. I tak dalej. Prawda, że fajne?

Trzeba docenić pomysł twórców, polegający niejako na wywróceniu kota ogonem. BioShock dawał nam wolną rękę w znajdowaniu rozwiązań, ale rzadko kiedy wymagał precyzyjnego myślenia. Teraz to właśnie kombinowanie stanie się podstawą rozgrywki, a doskonale zaprojektowane mechanizmy wykorzystane zostaną do tworzenia logicznych zagadek. Oryginalne i sprytne – kupujemy to.

Krzysztof „Lordareon” Gonciarz

Graliśmy w Wolfensteina II: The New Colossus – w III Rzeszy bez zmian
Graliśmy w Wolfensteina II: The New Colossus – w III Rzeszy bez zmian

Przed premierą

Podczas wizyty w Londynie mieliśmy okazję przetestować grę Wolfenstein II: The New Colossus. Następna odsłona przygód B.J. Blazkowicza nadal serwuje mnóstwo świetnej i satysfakcjonującej zabawy. Zabraknie za to znaczących nowości.

Graliśmy w Call of Duty: WWII – jest bardzo dobrze!
Graliśmy w Call of Duty: WWII – jest bardzo dobrze!

Przed premierą

Widzieliśmy kampanię dla jednego gracza w Call of Duty: WWII i… zbieraliśmy szczękę z ziemi. Jeśli ten fragment był reprezentatywny dla całości, to nadchodzi najlepszy CoD od wielu, wielu lat!

Steam na kolanach – jak Playerunknown’s Battlegrounds skradło serca pecetowych graczy
Steam na kolanach – jak Playerunknown’s Battlegrounds skradło serca pecetowych graczy

Przed premierą

Ponad cztery miliony sprzedanych kopii w ciągu trzech miesięcy, setki tysięcy grających każdego dnia i ogromne emocje przy każdej rozgrywce. Playerunknown’s Battlegrounds to zdecydowanie jedna z najważniejszych gier tego roku – dlaczego?

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
17.07.2008 15:33
angalo
13
Pretorianin

Dodatkowy content prezentuje się nieco jak Portal w Orange Boxie.

17.07.2008 17:34
odpowiedz
sbronko
22
Centurion

wreszcie jakaś dobra wiadomość dla przybitego ostatnimi newsami posiadacza ps3 :D
angalo - miałem dokładnie to samo skojarzenie czytając zapowiedź, mamy drugiego Portala :)
GENIALNIE!

17.07.2008 17:58
odpowiedz
SILENTALTAIR
69
Akallabeth

CIESZE SIĘ TAK JAK TY SBRONKO. FAJNIE ZE BEDA DODATKOWE RZECZY KTÓRYCH NIE MA W XBOX360:)

17.07.2008 18:00
odpowiedz
SILENTALTAIR
69
Akallabeth

ciesze sie tak samo jak ty sbronko. super że ps3 bedzie mialo dodatkowe zagadki jakich nie bylo na pc i xbox 360:)

17.07.2008 18:05
odpowiedz
Michalix
16
Chorąży

Ale sie podniecacie...
Posiadacze ps3 dlugo na ta gre musieli czekac i co z tego ze jakiestam dodatkowe zagadki? Ale mi to wielki + ... co prawda zawsze cos no ale nic po zatym...

17.07.2008 18:28
odpowiedz
Coy2K
108
Veteran

fajny pomysł z dodatkowym contentem, ale tak na dobrą sprawę kto miał zagrać w Bioshocka to zagrał... czy to na x360 czy na pc

17.07.2008 18:32
odpowiedz
sbronko
22
Centurion

Nie do końca. Jakoś nie zebrałem się na kupno Bioshocka na xboxa, bo miałem Mass Effect, a potem miałem PS3 i nie kupowałem nic na klocka. Potem klocka się pozbyłem (teraz żałuję), a PC mój był za słaby na Bioshocka. Ja na pewno kupię tę grę na PS3.

17.07.2008 18:34
odpowiedz
Maxblack
72
Senator

Coy2K - ja nie zagrałem, podobnie jak reszta posiadaczy PS3, bez Xbox'a i dobrego pieca :).

17.07.2008 21:25
odpowiedz
Coy2K
108
Veteran

pisząc "kto miał zagrac to zagrał" mialem na myśli osoby, ktore na gre czekały a nie takie, ktore jakis czas temu sie o niej dowiedzialy i postanowiły zagrac w myśl zasady "jak bedzie to kupie, zobacze czy dobre to".

W Bioshocka zagrały juz osoby, ktore naprawde chciały weń zagrać, na pececie wcale kosmicznych wymagań nie ma, wiec nie wiem co to za argument skoro ktos posiada konsole za 1500zł a nie stac go na upgrade sprzętu za połowe tej kwoty żeby Bioshock śmigał jak ta lala

17.07.2008 22:29
odpowiedz
Tribunal
12
Generał

Całkiem fajne, ale jednak nie na tyle, żeby mnie zachęcić do kupienia BioShocka na PS3 (jeżeli będę miał tą konsolę), skoro mam tą grę na PC.

18.07.2008 17:25
odpowiedz
faloou
26
Chorąży

W sumie do samej gry nic to nie w nosi. Dobrze ze nie zaczeli kombinowac nic z sama fabula i dodawac nowe rzeczy do głównej osi gry. A ten nowy tryb jako urozmaicenie całkiem fajny. Taka dodatkowa gra logiczna. Jednak do portala bym nie porównywał bo portal to była zamknięta gra ze swoją (btw genialną) fabułą.

18.07.2008 17:30
odpowiedz
reksio
150
Pies Pogrzebany

"Od razu mała informacja dla fanatyków Sony:"

Taa, bo to "fanatycy Sony" robią burdel w seryjnych wątkach i po komentarzach, jaasne...

18.07.2008 17:32
odpowiedz
Maxblack
72
Senator

Coy2K - hm wiesz, nie każdy jest tak hardkorowym graczem aby każdą posiadaną kasę wydawać na gry i platformy do nich :). Konsole kupiłem aby przez 5 lat już na sprzęt kasy nie wydawać i tego się trzymam ;).

W wiele gier bym z chęcią zagrał z xboxa i PC, ale nie zagram, bo trzeba mieć też zdrowy rozsądek z wydawaniem swojej kasy jeśli nie ma się jej za dużo, a nie jest to kasa od rodziców ;).

Wyjdzie na PS3, to z chęcią zagram, nie wyjdzie... trudno, co by to nie było ;).

18.07.2008 19:26
odpowiedz
Amiratii
4
Legionista

no na reszcie - trochę byłem wkurzony na T2 że tak długo przygotowywali ver na PS3! Grałem - ale tylko u kumpla na PC - mój nie dał rady! Więc teraz wreszcie będzie tak szansa! A co mówią Xbox'owcy o tym tytule?

19.07.2008 01:32
odpowiedz
scorpinor
0
Konsul

Fajnie, że sporo nowych rzeczy dodali, ale ja już dawno giere na piecu zaliczyłem i chyba się nie skuszę na tą wersję.

Michalix -> "Posiadacze ps3 dlugo na ta gre musieli czekac i co z tego ze jakiestam dodatkowe zagadki? Ale mi to wielki +"

A jak wydali po długim czasie Assassin's Creed albo Mass Effect na PC z paroma niewielkimi dodatkami to już było extra, ale jak tak zrobią na ps3 to już nic takiego. Zobaczymy kiedy ty zagrasz sobie w GTA IV na PC i co nowego będziesz w nim miał. Ja już daaawno temu go ukończyłem :P

19.07.2008 21:21
odpowiedz
Amiratii
4
Legionista

scorpinor - sorry, że na forum Bioshocka PS3 takie pytanie - ale kiedy mamy się spodziewać GTA IV na PC??? Any news?

20.07.2008 10:39
odpowiedz
scorpinor
0
Konsul

A więc sorka wszystkich za offtopa, ale na pytanie wypada odpowiedzieć - nic nie wiadomo na temat premiery, są tylko jakieś bliżej nieokreślone pogłoski, że październik/listopad. Wszystko jest jednak nieoficjalne, ale sam fakt wydania GTA IV na PC jest moim zdaniem absolutnie nieunikniony - zbyt dobra jest to gra, aby się nią nie podzielić :)

20.07.2008 12:47
odpowiedz
highspeed
14
Chorąży

scorpinor-----> tak naprawde to nic nie wiadomo nikt nie powiedzial ze GTA IV bedzie na PC
a te pogloski z jakis stron internetowych nic nie mowi bo R* nic takiego nie powiedzialo.

Po drugie jesli mieli by ja wypuscic to moim zdaniem bylo by to juz dawno wiadomo.
Przeciez kazdy powinien wiedziec ze R* nie chce zabardzo wypuscic gry na PC poniewaz gdyby tak bylo, malo kto mialby zamiar kupic ja np w media markt tylko czekali by na nia w extorrentach.

A po trzecie gdyby miala to byc konwersja z ps3/xbox360 raczej bylo by to gowno nie gra.
A robienia gry od podstaw nie trwa 2 miechy :P

No a co do tematu to Bishock mi sie nie podoba nie bede mowil dla czego poprostu nie jest tym o czym myslalem.

21.07.2008 21:49
odpowiedz
yarekk
2
Chorąży

cudownie że ta gra pojawi się na PS3, tylko żeby było w 1080 i będzie git :D jak grałem na X'a to nie mogłem się oderwać 3dni od BioShock'a:D

26.07.2008 15:27
odpowiedz
dss
41
Generał

Kolejne strzelanie plazmą do małych stworków. To ma być dobra gra? Żenada.

26.07.2008 15:44
odpowiedz
tankem3
68
Senator

Posiadacze ps3 dlugo na ta gre musieli czekac

za 3 miesiące będziemy w to grać

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze