Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 16 lipca 2008, 14:24

autor: Łukasz Malik

Alpha Protocol: Szpiegowska gra RPG - E3 2008

Prezentacja Alpha Protocol na E3 była krótka, ale za to treściwa. Choć premiera gry odbędzie się dopiero w lutym przyszłego roku, pokazano już wczesną, grywalną wersję alfa.

Przeczytaj recenzję Alpha Protocol: Szpiegowska gra RPG - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Prezentacja Alpha Protocol na E3 była krótka, ale za to treściwa. Choć premiera gry odbędzie się dopiero w lutym przyszłego roku, pokazano już wczesną, grywalną wersję alfa.

Nowa propozycja twórców Neverwinter Nights 2 i KotOR-a II to szpiegowski RPG, mechaniką rozgrywki bardzo przypominający Mass Effecta. Przyjaźń Obsidianu z BioWarem trwa już ładnych kilka lat (wszak studio powstało na gruzach Black Isle Studios) i widać to już w pierwszych chwilach obcowania z Alpha Protocol. Jeżeli przyzwyczaiłeś się do systemu walki, dialogów i ekwipunku z Mass Effecta, to do nowej gry Obsidianu możesz usiąść bez zerkania w instrukcję.

Niejednokrotnie staniemy przed trudnymi wyborami.

W grze wcielimy się w postać Michaela Thortona, rządowego agenta do zadań specjalnych, który ma za zadanie wyeliminować zagrożenie dla bezpieczeństwa narodowego Stanów Zjednocoznych. W trakcie wykonywanej przezeń misji coś idzie jednak nie tak i główny bohater pozostaje jedynym człowiekiem, posiadającym odpowiednie informacje, kontakty i zdolności, by zapobiec katastrofie. Kierując poczynaniami Michaela, miotani po całym świece będziemy wykonywać zlecone nam obowiązki. Za bazę wypadową posłuży nam zlokalizowana w danym państwie kryjówka, którą śmiało możemy nazwać odpowiednikiem Normandii z Mass Effecta. W miejscu schronienia będziemy mogli przeglądać ekwipunek naszego herosa, oglądać telewizję lub też zgłosić się do realizacji misji pobocznych.

Walkę będziemy prowadzić w czasie rzeczywistym, ale dzięki aktywnej pauzie użyjemy naszych umiejętności specjalnych. Bardzo ważne jest korzystanie z osłon, przyleganie do ścian, wychylanie się zza rogu i oddawanie precyzyjnych strzałów. Jeżeli przytrzymamy celownik na wrogu dłużej, okręg zacznie się kurczyć, a gdy pociągniemy za spust, zadamy dużo większe obrażenia.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?