Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 18 kwietnia 2007, 11:00

autor: Artur Cnotalski

Fury - zapowiedź

Fury przenosi nas do światów stojących na krawędzi zagłady. Tajemnicza siła znana jako Fade pochłania królestwo za królestwem, pogrążając mieszkańców w pustce i zapomnieniu...

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Jednym z głównych mechanizmów napędzających i rozwijających branżę gier komputerowych jest hybrydyzacja – tworzenie nowych gatunków gier poprzez krzyżowanie już istniejących. Panowie z Auran zastosowali odmienne podejście – zamiast tworzyć kolejną krzyżówkę, usunęli kręgosłup niemal każdej gry MMO – tryb PvE, by zrobić miejsce dla rozbudowanego i innowacyjnego trybu PvP.

Fury - bo o tej grze mowa - przenosi nas do światów stojących na krawędzi zagłady. Tajemnicza siła znana jako Fade pochłania królestwo za królestwem, pogrążając mieszkańców w pustce i zapomnieniu. Tylko jedno może powstrzymać postęp Fade: energia magiczna, Mana. Jest ona surowcem, który każde królestwo stara się gromadzić i za który jest gotowe toczyć wojny. Wojownicy, wyrywani siłą z objęć Fade rzucani są na pola bitew, by w imieniu swojego królestwa walczyć i wygrywać - to jedyny sposób na przetrwanie.

Drzewka, księżyc i pancerz kuty na miarę.

W rolę jednego z takich wojowników, przyjdzie się nam, graczom, wcielić. Już same początki naszej zabawy ujawnią różnice między Fury, a innymi grami MMO – nie dość, że gracz będzie mógł stworzyć sobie tylko jedną postać, to dodatkowo, nie będzie on w stanie określić profesji swojego Avatara (tak bowiem nazywać się będzie nasza reprezentacja w świecie Fury). Powód? Bardzo prosty: Fury nie oferuje systemu profesji. Owszem, będziemy mogli się tu parać walką mieczem lub magią, jednak dostęp do obu rodzajów oręża ma być równy dla wszystkich postaci. Nie oznacza to bynajmniej, że nasze postaci walczyć będą, jakby były Gandalfem i Aragornem jednocześnie – przed każdą walką będziemy zmuszeni dobrać umiejętności i wyposażenie, które najbardziej nam odpowiada w danej chwili. W ten sposób gracz, który kilka dni z rzędu parał się machaniem mieczem, w ciągu zaledwie kilku minut będzie w stanie przemienić się w maga lub uzdrowiciela. O ile, oczywiście, zbierze odpowiednie umiejętności... których gra oferować ma aż 400, podzielonych na cztery szkoły żywiołów oraz osiem stylów walki.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.