Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Star Wars: Battlefront II Przed premierą

Przed premierą 16 kwietnia 2017, 11:00

autor: Michał Mańka

Najczęściej mainstream, od święta dobre indie. PC-towy beton z dodatkiem konsoli.

Widzieliśmy grę Star Wars Battlefront II – ciemna strona Mocy z własną kampanią

Pojechaliśmy na imprezę Star Wars Celebration do Orlando, żeby zobaczyć strzelankę Star Wars Battlefront II. Oto wszystko, co wiemy o nadchodzącym Battlefieldzie w kosmosie!

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Star Wars: Battlefront II – blasterem w stopę

Artykuł powstał na bazie wersji PS4.

Impreza Star Wars Celebration to święto fanów Gwiezdnych wojen. W tym roku, z okazji czterdziestolecia marki, konwent w Orlando jest tym bardziej niezwykły. Na zlocie nie mogło również zabraknąć firmy Electronic Arts, której jeszcze przez kilka lat przysługuje wyłączność na gry osadzone w uniwersum stworzonym przez George’a Lucasa. Głównym tematem panelu growego była oczywiście nowa strzelanka – Star Wars: Battlefront II. Tym razem będzie lepiej, więcej i z większą pompą, a dodatkowo – na nową grę nie trzeba czekać aż do grudnia. Byliśmy na miejscu, rozmawialiśmy z twórcami i jesteśmy dobrej myśli.

Ciemna strona też ma swoich bohaterów

Największą zmianą w kontynuacji strzelanki z 2015 roku jest wprowadzenie trybu dla jednego gracza. W kampanii poznamy historię Iden Versio, dowódczyni imperialnego oddziału specjalnego o nazwie Inferno Squad. Zespół pracujący nad historią – studio Motive kierowane przez słynną Jade Raymond – zdecydował się na umiejscowienie fabuły pomiędzy zakończeniem Powrotu Jedi a opowieścią znaną z Przebudzenia Mocy. Jak można zobaczyć w trailerze, Inferno Squad jest świadkiem wybuchu drugiej Gwiazdy Śmierci – który dla członków jednostki jest symbolem klęski, nie zwycięstwa.

Mark Thompson, reżyser gry z Motive Studios, podkreślił, że Iden jest nie czarnym charakterem, lecz jedną z bohaterek Imperium – inspiracją dla młodych mieszkańców galaktyki, którzy dzięki niej zechcą pewnego dnia zaciągnąć się do Imperialnej Akademii. Bliżej jej do Jyn Erso niż do księżniczki Lei, więc już sami rozumiecie, jaką perspektywę przyjęli twórcy. W przygotowywanej na jesień opowieści poznamy konkluzję dobrze znanego konfliktu ze strony ludzi, dla których Rebelia to grupa terrorystów walcząca z porządkiem i ładem Imperium.

„Iden to dziecko Imperium. Jej ojciec służy Imperatorowi jako admirał, a matka, czego dowiemy się z książki Christie Golden Inferno Squad, jest artystką zajmującą się imperialną propagandą. Wyobraź więc sobie, jak wyglądało życie Iden. Jej ojciec to szanowany dowódca, a jeśli chcesz coś sobie narysować jako dziecko, to pewnie będzie to propagandowy plakat” – mówił Mark Thompson.

Widzieliśmy grę Star Wars Battlefront II – ciemna strona Mocy z własną kampanią - ilustracja #1
Widzieliśmy grę Star Wars Battlefront II – ciemna strona Mocy z własną kampanią - ilustracja #2

Wciel się w Luke’a

Co ważne, nowa historia powstała we współpracy z firmą Lucasfilm. Ekipie z Motive zależało na tym, by opowieść była częścią kanonu, tym bardziej że w grze zaprezentowana zostanie nowa planeta – Vardos, która jest nie tylko miejscem narodzin głównej bohaterki, ale także planetą pełną wartości podkreślanych przez Imperatora – ładu, porządku i silnej władzy. Sam Inferno Squad jest zupełnie nowym tworem – składa się ze zdolnych pilotów oraz komandosów, którzy potrafią radzić sobie z przeciwnikami zarówno w powietrzu, jak i na lądzie. Więcej o początkach tej elitarnej grupy będziemy mogli dowiedzieć się 25 lipca, kiedy na półki księgarni w USA trafi wspomniana książka Christie Golden zatytułowana Star Wars: Battlefront II - Inferno Squad.

Twórcy nie chcieli zbyt szczegółowo wypowiadać się na temat kampanii, ale pewne jest, że poznamy historię nie tylko z perspektywy Iden – zdarzy się również, że wcielimy się w inne postacie. Bernd Diemer z DICE wyjawił, że w jednej misji zagramy jako Luke Skywalker, ale wciąż będzie to część historii głównej bohaterki. Co więcej, jeśli otrzymamy możliwość zagrania Kylo Renem, który także został wskazany w kontekście kampanii fabularnej, oznacza to, że historia będzie rozciągać się na przynajmniej 30 lat, najprawdopodobniej ukazując najważniejsze wydarzenia z tego okresu. W trybie single player czekają nas więc najpewniej nie tylko walki na lądzie z użyciem blasterów, ale również będziemy mieli okazję prowadzić pojazdy – można się spodziewać wyrzynania „rebelianckich szumowin” za sterami TIE fighterów.

Graliśmy w Scorn – horror, przy którym Obcy wymięka
Graliśmy w Scorn – horror, przy którym Obcy wymięka

Przed premierą

Scorn studia Ebb Software to gra, którą mógłby wymyślić Hans R. Giger, twórca ksenomorfa z filmu Obcy: Ósmy Pasażer Nostromo. Zapowiada się horror straszny i... mięsisty (dosłownie!).

Graliśmy w Wild West Online – pierwsze wrażenia z Dzikiego Zachodu
Graliśmy w Wild West Online – pierwsze wrażenia z Dzikiego Zachodu

Przed premierą

Twórcy Wild West Online tak bardzo nie mogli doczekać się pecetowej wersji gry Red Dead Redemption, że postanowili zrobić własną wersję wirtualnego Dzikiego Zachodu. Czy coś z tego wyjdzie? Na razie jest więcej pytań niż odpowiedzi.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Komentarze Czytelników (22)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
17.04.2017 15:11
5
odpowiedz
1 odpowiedź
domino310
40
JARL

O za fabułę Battlefront II będzie odpowiedzialny scenarzysta Spec Ops: The Line.
Może coś z tego będzie.

16.04.2017 11:14
Yon5
11
Legionista

Roboty Wadera psują się w galaktyce. To są gwiezdne światy.

16.04.2017 12:38
odpowiedz
AIDIDPl
100
PC-towiec

Zaangażowali dodatkowe dwa studia do pomocy przy tworzeniu gry:

Motive - Do stworzenia kampanii solowej. Mam nadzieję że skoro ci skupili się tylko na tym to będzie dobra i długa, a nie 4 godziny i do widzenia.

Criterion - Walki w kosmosie. I tu też mam nadzieję że będzie bardziej dynamiczniej (a tak statycznie jak w BF 2015, 2 większe niszczyciele naprzeciwko siebie, które się nawet nie ruszają, nie mówiąc o prędkości myśliwców i wystrzeliwanych laserów). Chciałbym aby to w ogóle było bardziej rozbudowane. Może jakiś Galactic Conquest z możliwością lądowania na krążownikach wrogów i strzelania się wewnątrz + wysadzanie generatorów w celu zdjęcia osłon...

A samo DICE pewnie skupia się na multiplayerze. Skoro sama grafika i większość modeli, które tak dobrze były zrobione w BF 2015 jest taka sama, to wystarczy się skupić na dodawaniu nowych elementów. I tu pewnie przychodzą pozostałe ery + rozbudowa klas postaci, perków, umiejętności, customizacja wyglądu itp.

Jeżeli te siły tak były rozłożone na jedną grę, to faktycznie możemy dostać dość sporą i rozbudowaną produkcję. Ale co tu porównywać do poprzedniej odsłony, jak wszystkie ich gry będą większe, skoro BF 2015 był tak ubogi. Na razie jeszcze trzeba czekać na więcej informacji.

16.04.2017 13:26
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Salzmore
12
Pretorianin

Mam pewne obawy co do braku przepustki sezonowej. Z jednej strony posłuchali narzekania fanów na temat pierwszej części, a z drugiej nie chcą dzielić społeczności, okej. Ale nie zapominajmy, że to jest EA i wątpię, że pozwoliliby DICE zrobić grę bez elementów charakterystycznych dla wielkich korporacji typu Ubisoft czy EA.
Rozumiałbym mikropłatności, które skupiają się na wizualnych aspektach, ale obawiam się, że będzie to blisko PayToWin. Już nawet dodatki do pre-orderu pokazują, że można uzyskać jakieś "epickie modyfikatory zdolności" i ponadto ulepszone klasy postaci (czy coś w ten deseń) - sorry, I have a bad feeling about this i obawiam się modelu płatności PayToWin, bądź płatności, które będą bardzo chamskie - np. takie, że osoba, która wyda tam 20 dolców będzie miała pierwszeństwo przy graniu bohaterami w multi bądź coś innego.
Nie mam nic przeciwko mikropłatnościom jeśli oznaczają one tylko kwestie wizualne (skiny do postaci, broni etc.), bo kupować grę za cenę gry AAA i jeszcze mieć tam PayToWin to już za dużo.
Obym się mylił, ale... to EA :/

16.04.2017 14:19
Martiger
10
Legionista

Nie mam zamiaru bronić EA, ani ich polityki ale mam wrażenie że "epicka" zdolność odnosi się do tego że ma ona ograniczoną ilość użyć tak samo jak środkowe zdolności w pierwszym battlefroncie. Dodatkowe 25 użyć można było kupić za niedużą sumę kredytów, które dostaje się po każdym meczu. Teraz dodano jakiś system postępu dla bohaterów i poprostu dostaniesz ich umiejętności trochę szybciej od innych. A co dokładnie dostaniesz jest na stronie w xbox marketplace. (na obrazku, który dołączyłem)

16.04.2017 14:17
odpowiedz
majsterr
21
Legionista
10

wiadomo ze bedzie multi ale jak bedzie dobra kampania i oprocz dodatkowo jakis solo mode ktory ciezko przejsc to ta gra bedzie hitem :)

16.04.2017 15:40
odpowiedz
Szatek iks de
51
Pretorianin

Bardzo chciałbym zobaczyć w singlu tryb Galactic Conquest z BF II z 2005 roku :)

16.04.2017 18:51
odpowiedz
boojan27
89
The Hound

W pełni rozumiem to uprzedzenie ludzi co do gry, bo EA sobie na to zapracowało.

Ale, kurczę... Zapowiada się to naprawdę fajnie... :) Wygląda na to, że wszystkie największe bolączki pierwszego Battlefronta zostaną tu usunięte/usprawnione. Oczywiście czas to zweryfikuje, preordera na pewno nie zamówię. Ale staram się być dobrej myśli.

post wyedytowany przez boojan27 2017-04-16 18:52:06
16.04.2017 23:38
odpowiedz
1 odpowiedź
A.l.e.X
106
Alekde

Mimo że kupuje prawie wszystko to gry EA w tym "pewniaki" kupię po premierze, nie dlatego że chce zaoszczędzić pieniądze, tylko że chce zaoszczędzić czas / nie mam czasu na gnioty pokroju BG:SW czy kolejnych Mass Gniotów. EA zapracowało sobie na to nie w ostatnim roku, ale na przestrzeni co najmniej 5 lat.

01.05.2017 12:24
Cainoor
188
Mów mi wuju

Tak jak zgadzam sie z Toba w wiekszosci ocen, tak uwazam, ze w temacie Mass Effect Andromeda jest inaczej. Gra mi sie bardzo podoba i dalbym jej spokojnie 8/10. A dla kampanii solowej w nowym SW chetnie kupie te gierke.

16.04.2017 23:56
1
odpowiedz
Mwa Haha Ha ha
29
Generał

Opis zacheca, bedzie singiel i wiecej zawartosci na premiere, wiec moze i bym to nawet kupil, ale zaloze sie ze do premiery jeszcze wyjda jakies ciemne sprawki.
To jest w koncu EA, firma skrajnie nieprzyjazna klientowi i majaca w dupie jakakolwiek krytyke graczy (chyba ze portfelem, a pierwszy Battlefront sprzedal sie chyba niezle), nie wierze ze nie beda doic tej marki do usranej smierci.

17.04.2017 13:52
odpowiedz
mikisos
4
Junior
9.0

zapowiada się ciekawie

17.04.2017 14:14
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Bezi2598
76
Legend
5.0

Nie oszukujmy się, kampania singlowa będzie gówniana, a multi to kopiuj wklej z jedynki i pewnie znowu mocno wykastrowane.

17.04.2017 15:42
AIDIDPl
100
PC-towiec

Za wcześnie żeby wróżyć z fusów. I za wcześnie żeby wierzyć ich zapowiedziom i obietnicom...Chociaż wierzę w to że będzie lepiej niż przy "jedynce".

17.04.2017 15:02
odpowiedz
PanWaras
19
Generał

Wyjazd na pokaz gry Star Wars: Battlefront II podczas Star Wars Celebration w Orlando opłaciła firma Electronic Arts. Wyczuwam ocenę nie niższą niż 9 ;)

17.04.2017 15:11
5
odpowiedz
1 odpowiedź
domino310
40
JARL

O za fabułę Battlefront II będzie odpowiedzialny scenarzysta Spec Ops: The Line.
Może coś z tego będzie.

17.04.2017 20:38
4
wojto96
94
I am no one

Jeśli to prawda, to możemy dostać kawał solidnej fabuły.

17.04.2017 16:32
odpowiedz
foxu23
34
Chorąży

dice od bf3 nie wypuściło dopracowanej pełnoprawnej gry, w tym przypadku będzie tak samo, nie ma się co łudzić i kupować, najwcześniej po premierze

20.04.2017 23:03
odpowiedz
koreten
11
Legionista
9.0

Zapowiada się zajebiście :D

21.04.2017 02:26
odpowiedz
DavidSoundKings
12
Legionista
10

Decyzje o kupnie podejmę jak będzie trochę więcej info Kocham SW ale to co Robi EA to rzez na portfelu

21.04.2017 08:29
odpowiedz
not2pun
33
Generał

poprzednia część sprzedała się w minimum 12mln, wiec gracze powiedzieli co kolwiek zrobicie my to kupimy wiec nie sądzę by kolejna część chciała się szczególnie wybić, raczej bezie to znowu minimum wysiłku maximum zysku.

01.05.2017 12:15
odpowiedz
Nolifer
99
The Highest

Nie ma co się napalać na kampanie singleplayer, będzie tak samo jak z battlefieldem, dodatek na 5 godzin przed multi.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze