For Honor Przed premierą

Przed premierą 14 grudnia 2016, 18:00

autor: Krystian Smoszna

Fan black metalu i szeroko rozumianych gier akcji. Kocha Dooma miłością prawdziwą.

Graliśmy w For Honor – ostra sieka tylko dla hardkorowców?

Ubisoft pozazdrościł Turkom serii Mount & Blade. For Honor będzie jednak grą nastawioną na rozgrywki sieciowe i to trudną, a to oznacza, że casuale zapewne się od niej odbiją.

Zapowiadana premiera gry: 14 lutego 2017.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Gry Ubisoftu kojarzą się przede wszystkim z sandboksami, ale nowy tytuł francuskiej firmy ma z otwartym światem niewiele wspólnego. For Honor to produkt nastawiony na rozgrywkę wieloosobową, który spróbuje powtórzyć sukces wydanego rok temu Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege, kto wie – może również na arenie e-sportowej. Kilkanaście dni temu mieliśmy okazję przez kilka godzin testować dzieło studia z Montrealu i choć wrażenia odnieśliśmy całkiem pozytywne, to już na starcie chcemy Was ostrzec. Wbrew temu, co mogłoby się wydawać, nie jest to gra skierowana do masowego odbiorcy, czerpiącego radość z okazjonalnych posiedzeń na kanapie z padem w ręku. For Honor wymaga naprawdę solidnej praktyki, jeśli chcemy w istotny sposób pomóc drużynie i nie grzać ostatniego miejsca na tablicy wyników.

Graliśmy w For Honor – ostra sieka tylko dla hardkorowców? - ilustracja #1

For Honor na starcie zaoferuje dwanaście unikatowych map, a każda z nich wystąpi w kilku wariantach pogodowych lub przy innym oświetleniu. Deweloperzy pochwalili się, że po zsumowaniu wszystkich dostępnych opcji gracze otrzymają aż sześćdziesiąt zróżnicowanych aren.

Nie będę w tym miejscu wyjaśniać od podstaw mechaniki rozgrywki w For Honor, bo większość z Was zapewne doskonale zdaje sobie sprawę, że mamy do czynienia z klonem Chivalry. Nie tak dawno Ubisoft pozwolił garstce wybrańców sprawdzić w akcji wersję alfa, a już niebawem nadejdzie kolejna taka sposobność, bo deweloperzy planują na styczeń zamknięte beta-testy. Otrzymamy w nich możliwość wypróbowania nie tylko niedostępnych wcześniej trybów zabawy i bohaterów, ale również zupełną nowość, określaną mianem wojny frakcyjnej. To konflikt na skalę globalną, w którym każde, nawet najmniejsze, starcie będzie mieć znaczenie dla zmiany układu sił w fikcyjnym świecie For Honor.

Wojna potrwa dziesięć rzeczywistych tygodni, a po jej zakończeniu nastąpi krótka przerwa, przygotowująca fanów do nadejścia kolejnego sezonu zmagań. Kiedy machina wojenna ruszy na nowo, gra będzie już wzbogacona o całkowicie świeżą zawartość. Tak, tak – jeśli obawialiście się, że po premierze wydawca przestanie wspierać swój produkt, możecie odetchnąć z ulgą. Ubisoft obiecuje wyłącznie darmowe dodatki, a że będą one publikowane mniej więcej co 3–4 miesiące, fani nie powinni narzekać na nudę wynikającą z konieczności przemierzania wciąż tych samych aren.

Graliśmy w For Honor – ostra sieka tylko dla hardkorowców? - ilustracja #2
Wybieramy zestaw umiejętności.
Graliśmy w For Honor – ostra sieka tylko dla hardkorowców? - ilustracja #3
Dominacja to chaos, chaos i jeszcze raz chaos.

Singiel? Niekoniecznie

Wrażenia z zamkniętego pokazu gry nietypowo zacznę od singla, bo i taki moduł znajdzie się w pełnej wersji tytułu. Od razu jednak ostudzę emocje wielbicieli kampanii dla samotników – po tym, co zobaczyliśmy, raczej nie wróżymy temu trybowi gigantycznego sukcesu. For Honor dla jednego gracza to zwyczajna zapchajdziura, przypominająca na pierwszy rzut oka niezbyt ambitny slasher, choć zbudowany w oparciu o te same mechanizmy, które stanowią fundament potyczek w multiplayerze.

W kolejnych misjach będziemy wykonywać dość zróżnicowane zadania, ale zanim to nastąpi, czeka nas żmudne anihilowanie zastępów podobnych do siebie wrogów. Wszystkie ścieżki prowadzące do celu obsadzono licznymi grupami przeciwników, z którymi rozprawiamy się w identyczny sposób jak w wariancie wieloosobowym. Pal licho, gdyby autorzy pokusili się tutaj o jakieś dodatkowe atrakcje, ale takowych brak. Wywołujemy więc do tablicy kilku niemilców, by po kolei odesłać ich w zaświaty, stosując rozbudowany system uników i ataków.

Test wersji alfa gry For Honor - z każdą godziną coraz lepsza
Test wersji alfa gry For Honor - z każdą godziną coraz lepsza

Przed premierą

For Honor to gra, której trzeba dać czas. Pierwsze wrażenie nie jest bowiem zbyt pozytywne i dopiero po dłuższym, trwającym kilka godzin treningu, produkt okazuje się być całkiem niezły.

Graliśmy w singlową kampanię gry For Honor - nowego dzieła Ubisoftu
Graliśmy w singlową kampanię gry For Honor - nowego dzieła Ubisoftu

Przed premierą

Minął rok od pierwszej prezentacji gry For Honor na targach E3. Przez ten czas studio Ubisoft Montreal nie próżnowało, bo przygotowało pełnoprawną kampanię dla samotników. My mieliśmy okazję przetestować jej fragment.

Graliśmy w For Honor na targach E3 2015 - Ubisoft rzuca rękawice Chivalry
Graliśmy w For Honor na targach E3 2015 - Ubisoft rzuca rękawice Chivalry

Przed premierą

For Honor to duża niespodzianka z targów E3 2015. Ubisoft stara się wejść na teren do tej pory zaklepany przez takie tytuły jak Chivalry i Mount & Blade. Czekają nas multiplayerowe bitwy osadzone w realiach średniowiecza.

Komentarze Czytelników (45)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
14.12.2016 23:00
odpowiedz
3 odpowiedzi
UzumakiRaiser
35
Centurion

EyeMaze na padzie jest o wiele łatwiej. Zdecydowanie lepiej się gra i wygodniej. Cały movement jest typowo konsolowy, nie jak w "chivalry" gdzie na m+k gra się elegancko Na padzie łatwiej kontrować przy walce 2>1 i mniej szarpania jest. Łatwiej to nie znaczy że gra robi się łatwa ;D w duelach to już skill się liczy nie ważne czy na padzie czy m+k dodam że m+k mi w tej grze średnio podchodzi.

post wyedytowany przez UzumakiRaiser 2016-12-14 23:01:52
14.12.2016 18:04
-1
Crod4312
65
Weteran

Tą grę muszę mieć :) wygląda bosko (nie chodzi mi o grafikę, a o model rozgrywki)do tego nie grałem jeszcze nigdy w nic podobnego.

post wyedytowany przez Crod4312 2016-12-14 18:31:23
14.12.2016 18:13
-2
odpowiedz
paul181818
27
Generał

Gra naprawdę prezentuje się bardzo dobrze, kiedy beta?

14.12.2016 18:19
odpowiedz
Pakston
13
Centurion

Kolejna gra dla ,,hardkorowców"

14.12.2016 18:36
-1
odpowiedz
Darth Father
98
Dungeon Master

bedzie taka sama porazka jak SFV, szkoda

14.12.2016 19:11
1
odpowiedz
8 odpowiedzi
Orek666
10
Chorąży
1.0

to może co najwyżej possać serii mount and blade.

14.12.2016 19:14
-1
odpowiedz
1 odpowiedź
J.S.K.
9
Legionista
9.0

Ja poczułem się ostatnio jak ostatni przegryw. Otrzymałem dostęp do alphy co mnie naprawdę mile zaskoczyło. Ale o tym, że kod czeka na moim mailu zorientowałem się wieczorem w przeddzień zakończenia testów. Gdy gra się pobrała serwery były już nieczynne...

R.I.P. moje alpha testy w For Honor :(

14.12.2016 19:57
-1
odpowiedz
UzumakiRaiser
35
Centurion

Dzisiaj grę zassałem i grałem chwile ja sam na boty, ponieważ nie było graczy. Prawdopodobnie nikt nie wie, że dzisiaj startują testy ;D 20gb do ściągnięcia z sieci. Zapisałem się dziś o godzinie 13 a o 15 zacząłem grać ;p

14.12.2016 19:59
-1
odpowiedz
1 odpowiedź
UzumakiRaiser
35
Centurion

W uplay, wchodzimy w Gry i potem zakładka ukryta. Tam znalazłem Technical test 2.

14.12.2016 20:12
-2
odpowiedz
2 odpowiedzi
Chris4132
21
Chorąży
8.5

Post świetnie wróży, mam nadzieję, że założenia pozostaną takie jakimi zostały opisane.

Zna ktoś może odpowiedź na pytanie czy w grze będzie czat głosowy? Niby mała, ale bardzo ważna rzecz, a nic o tym nigdzie nie ma.

post wyedytowany przez Chris4132 2016-12-14 20:12:39
14.12.2016 23:00
odpowiedz
3 odpowiedzi
UzumakiRaiser
35
Centurion

EyeMaze na padzie jest o wiele łatwiej. Zdecydowanie lepiej się gra i wygodniej. Cały movement jest typowo konsolowy, nie jak w "chivalry" gdzie na m+k gra się elegancko Na padzie łatwiej kontrować przy walce 2>1 i mniej szarpania jest. Łatwiej to nie znaczy że gra robi się łatwa ;D w duelach to już skill się liczy nie ważne czy na padzie czy m+k dodam że m+k mi w tej grze średnio podchodzi.

post wyedytowany przez UzumakiRaiser 2016-12-14 23:01:52
15.12.2016 00:23
-2
odpowiedz
2 odpowiedzi
kotonikk
43
Pretorianin

"Anihilowanie" - oszczędźcie nam drodzy Redaktorzy podobnych potworków językowych. Naprawdę nie ma w naszym języku lepszych zwrotów, tylko takie dziwolągi?

15.12.2016 10:02
-2
odpowiedz
Wojo17
100
Pretorianin
9.5

Tutaj mozecie zobaczyc moje wrazenia z poprzednich testow https://www.youtube.com/watch?v=NyX8cqviaa4

15.12.2016 10:48
-1
odpowiedz
1 odpowiedź
Black Star
27
Chorąży

Mam pytanie do redaktora bądź tych co ogrywali już grę ta testach: jak to jest w z frakcjami? W sensie, czy jeżeli wezmę samuraja z kataną a mój kolega wikinga z toporem będziemy mogli być w jednym teamie, czy też musimy być w osobnych frakcjach?

15.12.2016 13:13
odpowiedz
2 odpowiedzi
GimbusomNIE
65
Pogromca Gimbusów

Bardzo fajnie, że w końcu będzie jakaś dobra gra dla dobrych graczy a nie każualowe giereczki jak LoL czy CS.

15.12.2016 19:53
-2
odpowiedz
Crod4312
65
Weteran

Haha dostałem dostęp do gry (Technical test 2) już się biorę za pobieranie bo cholernie mnie ciekawi jak to wygląda :D

15.12.2016 20:21
-2
odpowiedz
Szatek iks de
41
Pretorianin
7.0

Gra zapowiada się dosyć ciekawie. Widać, że multi jest wymagające. Może w końcu jakaś alternatywa dla współczesnych sieciówek... Szkoda, że singiel wygląda jak action-adventure dla 10ciolatków, ale i tak warto się przyjrzeć. Do tego frazy "Ubisoft" i "wymagająca" miały ostatnio ze sobą coś wspólnego przy premierach np. PoP WW czy SC Chaos Theory co dodatkowo zachęca do zagrania

15.12.2016 20:56
-2
odpowiedz
1 odpowiedź
Barklo
31
Centurion
9.0

Jestem wielbicielem singli i troch mnie ta informacja smuci .
Ale pożyjemy zobaczymy może nie będzie tak źle :)

16.12.2016 09:24
-2
odpowiedz
1 odpowiedź
jagodziak
2
Junior
9.0

Kozacka gierka! Nie moge sie juz doczekac 14 lutego. Najlepsze walentnki!!! :D

19.12.2016 19:21
-2
odpowiedz
conrad_owl
2
Centurion

Multi, któremu trzeba poświęcić czas? Nie mam czasu na to. Owszem - poświęcę 100, 200h na singiel takiego M&B Bannerlord, ale nie na multi. Bo czasami nawet przy bardzo dobrej grze wolę zrobić sobie przerwę na inny tytuł, może krótki. A poza tym wystarczy wyjazd na urlop, cięższy okres w pracy i robi mi się 1,5 miesiąca bez włączania konsoli (ok, zagram w coś na szybko jak wyścig, ale nie np. w Wieśka bo trzeba czasu...). Nie dla mnie, ale domyślałem się tego już wcześniej.

29.12.2016 12:46
-1
odpowiedz
Nolifer
89
The Highest

Jakoś nie chcę mi się wierzyć, żeby gra studia Ubisoft była kierowana do hardcorowców...

01.01.2017 13:30
-1
odpowiedz
1 odpowiedź
d1mariusz
11
Legionista
5.0

Durna gra, bezmyślne machanie mieczem jak cepem. Dostosowana do odpowiednich ludzi, o podobnym usposobieniu.

19.01.2017 21:03
odpowiedz
Grucha
160
Extreme Lifestyle

Czyli gra nie dla prawie 40 letniego casuala...Szkoda...

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze