Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 12 grudnia 2016, 15:18

Lineage Eternal – godny rywal Lost Ark w walce o tron po Diablo III - Strona 3

Lineage Eternal to kolejna gra MMORPG, która sięga po formułę hack’n’slasha. Firma NCsoft ma w zanadrzu kilka ciekawych pomysłów (np. kierowanie czterema postaciami zamiast jedną), ale starcie z Lost Ark może okazać się bardzo trudne.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Casualowy downgrade

Grafika w Lineage Eternal jest ładna i całkiem efektowna, jednak nie tak spektakularna jak w Lost Ark. Ponadto niejeden uczestnik beta-testów wskazuje, że nastąpił wyraźny regres (czyt. downgrade) w stosunku do oprawy wizualnej, jaką deweloper prezentował w przeszłości na oficjalnych materiałach promocyjnych Lineage Eternal – nawet takich jak gameplay z 2011 roku. I rzeczywiście, choć poziom szczegółowości otoczenia i postaci wydaje się z grubsza taki sam, rozgrywka jawi się jako mniej widowiskowa niż wcześniej (np. brakuje dynamicznej pracy kamery i rozmycia w ruchu).

Na koniec zostały kwestie biznesowe. Wprawdzie studio NCsoft nie potwierdziło jeszcze oficjalnie tej informacji, niemniej gracze biorący udział w testach są przekonani, że Lineage Eternal będzie wykorzystywać model finansowy free-to-play – co nie jest szczególnie zaskakujące, jeśli wziąć poprawkę na specyfikę azjatyckich gier MMO. Oby tylko deweloper nie przedobrzył z praktykami pay-to-win – fani Lineage II odnotowali dość kontrowersyjne mikrotransakcje, gdy gra przeszła w tryb darmowej zabawy z opcjonalnymi płatnościami. Nie zapowiedziano jeszcze oficjalnie również anglojęzycznej wersji tytułu, ale ta wydaje się praktycznie pewna. W końcu poprzednie odsłony serii Lineage zdobyły niemałą popularność na Zachodzie.

Lineage Eternal – godny rywal Lost Ark w walce o tron po Diablo III - ilustracja #2

Jak wspomniano, akcja Lineage Eternal toczy się kilkadziesiąt lat po wydarzeniach z pierwszej odsłony serii. Gracze wcielą się w tytułowych „wiecznych” (ang. Eternal) – nieśmiertelnych bohaterów, którzy zostali wskrzeszeni, by stanąć do walki przeciwko siłom zła plugawiącym świat. Co ciekawe, zarys fabularny ma przełożenie na rozgrywkę – będziemy stopniowo wskrzeszać kolejnych herosów, odblokowując coraz więcej grywalnych „klas”.

W niektórych lokacjach nieomal czuć klimat Diablo... [Źródło: kadr z filmu użytkownika Steparu.com na YouTubie] - 2016-12-12
W niektórych lokacjach nieomal czuć klimat Diablo... [Źródło: kadr z filmu użytkownika Steparu.com na YouTubie]

Opór Zmierzchu czy Stracona Arka?

Podsumowując, Lineage Eternal zapowiada się na solidnego przedstawiciela gatunku MMORPG. No właśnie, ani marnego, ani rewelacyjnego – po prostu solidnego. Trudno oprzeć się wrażeniu, że w dziele studia NCsoft brakuje tej efektowności, która cechuje Lost Ark, rozpalając wyobraźnię graczy na całym świecie. Z drugiej jednak strony użycie znanej marki, przy jednoczesnym postawieniu na modną ostatnio formułę hack’n’slasha, powinno wystarczyć, by zagwarantować deweloperowi sukces komercyjny. Czy w istocie tak się stanie? Do premiery obu wymienionych tytułów pozostało wciąż niemało czasu, więc jest jeszcze za wcześnie, by przyznać któremuś z nich laur zwycięzcy już dzisiaj – zwłaszcza że nadal nie wiemy o nich wszystkiego. Na razie warto mieć zatem na oku zarówno jedną, jak i drugą pozycję.

Krzysztof Mysiak | GRYOnline.pl

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?