Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Sid Meier's Civilization VI Przed premierą

Przed premierą 4 października 2016, 15:30

Alfabet Cywilizacji VI, czyli 10 najciekawszych zmian w Civilization VI

Z wczesną wersją Civilization VI spędziliśmy już 25 godzin, przygotowaliśmy więc listę 10 najciekawszych i najbardziej znaczących zmian, które przynosi ze sobą nowa Cywilizacja.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Civilization VI – o jedną turę od ideału

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Alfabet Cywilizacji VI, czyli 10 najciekawszych zmian w Civilization VI - ilustracja #1

Kiedy w kwietniu 1991 roku ekipa studia MicroProse z Sidem Meierem na czele, pełna dumy, ale i niepokoju, wypuściła na rynek pierwszą odsłonę serii Civilization, świat wyglądał inaczej niż dzisiaj. Ciągle istniał Związek Sowiecki, wielonarodowa Jugosławia wciąż miała przed sobą parę lat historii, a w Iraku rządził i długo jeszcze miał rządzić Saddam Hussein. W ciągu kolejnych 25 lat zmienił się nie tylko świat (ot, choćby za naszą wschodnią granicą powitaliśmy trzy nowe państwa), ale i sam strategiczny cykl, przywdziewający coraz efektowniejszą szatę graficzną (w „jedynce” osadnik składał się raptem z 225 pikseli), wyposażany w nowe mechanizmy rozgrywki czy zyskujący kolejne narodowości, którym mogliśmy przewodzić. Podczas gdy upadały imperia, a branża gier wideo rozwinęła się tak dynamicznie jak bodaj żadna inna do tej pory, tylko jedna rzecz pozostawała niezmienna – ogromna frajda z budowania, eksploracji i podbojów w Cywilizacji. Ów słynny efekt „jeszcze jednej tury” przykuwający od lat kolejne pokolenia graczy do monitorów. Za trzy tygodnie przekonamy się, czy magia tytułów sygnowanych nazwiskiem Sida Meiera ciągle działa i czy szósta odsłona serii porwie nas na długie godziny.

Tymczasem, po spędzeniu z testową wersją gry 25 godzin, odhaczeniu niemal 1000 tur i zaliczeniu trzech różnych metod zwycięstwa, przygotowaliśmy dla Was zestawienie 10 najciekawszych zmian, jakie wprowadza do cyklu Sid Meier’s Civilization VI. Wybraliśmy te, które najbardziej nam się podobają, ale pamiętajcie, że to nie wszystkie nowinki z „szóstki”, bo ta przynosi ich całą masę. Tyle tytułem wstępu, pora na alfabetyczną wyliczankę.

Uwaga! Nasz alfabet ma tylko 10 liter. Nie chcieliśmy Was zanudzić drobnymi zmianami, wybraliśmy więc tylko te najbardziej interesujące. Resztą odkryjcie sami!

Adam Zechenter

Adam Zechenter

W GRYOnline.pl pojawił się w 2014 roku jako specjalista od gier mobilnych i free-to-play. Potem przez wiele lat prowadził publicystykę, a od 2018 roku pełni funkcję zastępcy redaktora naczelnego. Obecnie szefuje działowi wideo i prowadzi podcast GRYOnline.pl. Studiował filologię klasyczną i historię (gdzie został szefem Koła Naukowego); wcześniej stworzył fanowską stronę o Tolkienie. Uwielbia gry akcji, RPG-i, strzelanki i strategie. Kiedyś kochał Baldur’s Gate 1 i 2, dziś najczęściej zagrywa się na PS5 i od myszki woli pada. Najwięcej godzin (bo blisko 2000) nabił w World of Tanks. Miłośnik książek i historii, czasami grywa w squasha, stara się też nie jeść mięsa.

więcej

Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest
Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest

Przed premierą

W niszy, która powstała po porzuceniu przez Ubisoft serii Heroes of Might and Magic sukcesy odnosić mogą mniejsi twórcy, tacy jak Lavapotion. Ich Songs of Conquest może być najlepszą grą w stylu „hirołsów” od czasów kultowej trójki.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych
Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych

Przed premierą

Lato, urlop, własna bryka – My Summer Car brzmi jak lekka, wakacyjna przygoda, ale w rzeczywistości to hardkorowy symulator dla wytrwałych.