Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Champions of Anteria Przed premierą

Przed premierą 13 lipca 2016, 18:00

autor: Amadeusz Cyganek

Graliśmy w Champions of Anteria – Osadników w RPG-owym stylu

Na gruzach anulowanej odsłony serii The Settlers powstaje nowy projekt, który jednak z Osadnikami ma niewiele wspólnego. Co oferuje nam próbna wersja Champions of Anteria?

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

CHAMPIONS OF ANTERIA W SKRÓCIE:
  • RPG z elementami strategii;
  • potyczki w małych grupkach z wykorzystaniem aktywnej pauzy;
  • rozwój miasta w klasycznym stylu;
  • podbijanie kolejnych ziem i obrona przed najazdem przeciwników;
  • pojedynki z bossami wieńczące atak na kolejne krainy;
  • bogate drzewko rozwoju postaci, możliwość wytwarzania oręża i przedmiotów specjalnych.

Nie ma absolutnie żadnych wątpliwości, że Blue Byte to jedna z najbardziej zasłużonych ekip jeśli chodzi o rozwój gatunku gier strategicznych. Gdyby nie oni, na świat nie przyszłaby kultowa seria The Settlers, a zwłaszcza kultowe pierwsze odsłony sagi. Teraz jednak po tej wspaniałej marce zostały już tylko wspomnienia, a niemieckie studio przez ostatnie lata zajmowało się zupełnie innymi projektami – ot, chociażby najnowszą iteracją Anno o podtytule 2205. Teraz na tapecie tych doświadczonych twórców jest Champions of Anteria – produkcja, która ma po części przywrócić magię Osadników. Po części, bo finalnie chyba jeszcze nie do końca wiadomo, czym ten tytuł tak naprawdę ma być.

Z centurionem już nie ma żartów!

Żywioły Anterii

A przecież droga nowej produkcji Blue Byte jest długa i, niestety, na pewno nie usłana różami. Champions of Anteria zaczynało bowiem jako kolejna odsłona wspominanej serii The Settlers o podtytule Kingdoms of Anteria. W tym projekcie coś jednak nie wypaliło, tytuł został skasowany, a na jego kanwie zaprezentowano właśnie opisywaną produkcję, która pod względem rozgrywki ucieka daleko od klasycznego, strategicznego systemu zabawy opartego na rozwoju miasta. To bowiem głównie RPG, jedynie wzbogacony o elementy charakterystyczne dla gier w stylu Osadników.

W mieście praca wre!

Głównym punktem rozgrywki są bohaterowie, spośród których na każdą kolejną potyczkę wybieramy zaledwie trzech, reprezentujących jeden z kilku żywiołów. Nasze działania planujemy na bardzo przejrzystej mapie świata, jasno pokazującej zasięg naszych wpływów w świecie Anterii. Zadaniem gracza jest podbijanie kolejnych terenów i przejmowanie coraz więcej ziem. Dokonujemy tego za pośrednictwem różnorodnych misji oraz – głównie – potyczek z siłami przeciwnika. Celem, do którego dążymy, jest przejęcie stolicy danego regionu; zanim jednak nam się to uda, konieczne stanie się nie tylko objęcie władzy nad poszczególnymi krainami, ale także utrzymanie ich – co jakiś czas bowiem na nasze włości zakusy przypuszczają przeciwnicy, starający się odbić wcześniej posiadane miejsca. Nic w świecie Champions of Anteria nie jest więc dane na zawsze – o pozycję hegemona trzeba tutaj nieustannie walczyć.

Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest
Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest

Przed premierą

W niszy, która powstała po porzuceniu przez Ubisoft serii Heroes of Might and Magic sukcesy odnosić mogą mniejsi twórcy, tacy jak Lavapotion. Ich Songs of Conquest może być najlepszą grą w stylu „hirołsów” od czasów kultowej trójki.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych
Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych

Przed premierą

Lato, urlop, własna bryka – My Summer Car brzmi jak lekka, wakacyjna przygoda, ale w rzeczywistości to hardkorowy symulator dla wytrwałych.