Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 16 czerwca 2016, 05:09

Mafia III na targach E3 2016 - wyzwalamy miasto w mafijnym klonie GTA - Strona 3

To była jedna z ostatnich okazji, żeby zobaczyć Mafię III przed premierą, która nastąpi już za kilka miesięcy. W Los Angeles mieliśmy okazję zobaczyć jak wyzwala się miasto i jakie są konsekwencje ignorowania naszych partnerów w zbrodni.

Czujecie ten klimat? - 2016-06-16
Czujecie ten klimat?
Mafia III na targach E3 2016 - wyzwalamy miasto w mafijnym klonie GTA - ilustracja #2

Świetnie w Mafii III prezentują się finiszery. W zależności od tego, co Lincoln trzyma aktualnie w swoich wielkich łapach, wykończenie wygląda inaczej. Autorzy pokusili się o sporo efektownych animacji, a większość z ich jest przeraźliwie wręcz brutalna. Strzały w głowę z bardzo bliskiej odległości są tu na porządku dziennym.

Opisana wcześniej sytuacja stanowi najlepszy dowód na to, że ewentualna zdrada porucznika będzie mieć duże znaczenie również dla samej rozgrywki. Jak zapewne wiecie, każdy z pomocników przynosi Lincolnowi zarówno stały dochód z tytułu zarządzania dzielnicą, jak i różnorakie bonusy. Zniechęcenie do siebie któregoś z partnerów w zbrodni automatycznie pozbawi nas konkretnych zdolności, a te mogą okazać się dość przydatne podczas innych misji. Wspomniany Burke oferuje np. kuloodporne opony w samochodach, a gdy mamy do dyspozycji takie ułatwienie, możemy być pewni, że żaden przypadkowy pocisk nie spowolni naszego auta w trakcie pościgu.

Solidny klon GTA

Na koniec kilka słów o ogólnej kondycji produktu. Powiem tyle – Mafia III na pokazie prezentowała się świetnie. Autorzy ewidentnie dopięli swego, przygotowując klona serii GTA, rozgrywającego się jednak w czasach, po które Rockstar zwyczajnie nie sięga. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że wielu z Was najchętniej powróciłoby do koncepcji „jedynki”, która nie była typowym sandboksem, tylko liniową produkcją z silnie zaakcentowanym wątkiem fabularnym. Część z Was ma też za złe firmie 2K Games, że rezygnując z odzianych w garnitury Włochów i obsadzając w roli protagonisty czarnoskórego brutala, zabiła ducha serii. Zmiana jest widoczna gołym okiem, ale nie oznacza to, że gra nie posiada klimatu, wręcz przeciwnie. Muzyka z epoki doskonale koresponduje z wydarzeniami na ekranie, świat wygląda barwnie i ciekawie, a samych makaroniarzy w tej produkcji z pewnością nie brakuje. Dość powiedzieć, że bohaterowi towarzyszy znany z „dwójki” Vito Scaletta, a włoscy gangsterzy są naszymi głównymi antagonistami.

Palenie zabija! - 2016-06-16
Palenie zabija!

Mnie osobiście Mafia III bardzo się podoba, a to, co zobaczyłem dziś, utwierdziło mnie w przekonaniu, że kierunek obrany przez deweloperów ze studia Hangar 13 wcale nie jest taki zły. Doceniam też, że „trójka” ma swoją tożsamość i choć zapewne nie wytrzyma porównania ze słynną serią Grand Theft Auto, na razie sprawia wrażenie bardzo solidnie wykonanego klona. Na Waszym miejscu przestałbym hejtować tę grę dla zasady, bo może się okazać, że bezsensowne uprzedzenia pozbawią Was porządnej porcji rozrywki. Prawda jednak wyjdzie na jaw dopiero po premierze, czyli za niespełna cztery miesiące.

Krystian Smoszna | GRYOnline.pl

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!
Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!

Przed premierą

Na rynku jest już mnóstwo gier tego gatunku, ale mało która startując z pułapu Early Access szturmem podbiła serca graczy, uzyskując 96% pozytywnych opinii spośród niemal 17 tysięcy wystawionych recenzji. Czy Valheim zasłużył na ten zachwyt?

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.