Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 16 czerwca 2016, 05:09

Mafia III na targach E3 2016 - wyzwalamy miasto w mafijnym klonie GTA - Strona 2

To była jedna z ostatnich okazji, żeby zobaczyć Mafię III przed premierą, która nastąpi już za kilka miesięcy. W Los Angeles mieliśmy okazję zobaczyć jak wyzwala się miasto i jakie są konsekwencje ignorowania naszych partnerów w zbrodni.

Wojna gangów

Efektownych widoczków nie zabraknie. - 2016-06-16
Efektownych widoczków nie zabraknie.
Mafia III na targach E3 2016 - wyzwalamy miasto w mafijnym klonie GTA - ilustracja #2

Podczas prezentacji twórcy zdradzili, w jaki sposób Lincoln będzie zaopatrywać się w broń oraz inne gadżety, np. koktajle Mołotowa i granaty. Zakupy zrobimy w specjalnej furgonetce, która przyjedzie na wezwanie w pobliże naszego śmiałka. Nie da się ukryć, że rozwiązanie to jest żywcem zerżnięte z GTA IV (widzicie je na screenie powyżej).

Kiedy wrogi gangster odczuje nasze działania i kwota w jego portfelu zmaleje do zera, przystępujemy do drugiej części zadania, czyli wyeliminowania bossa. Jest to pełnoprawna misja fabularna, nafaszerowana skryptami i przerywnikami filmowymi. W omawianym przykładzie Lou przebywał na parostatku, dlatego Lincoln najpierw musiał uszkodzić łajbę, dopłynąć do niej wpław, przebić się przez tabun ochroniarzy i dokonać egzekucji głównego celu. Autorzy twierdzili, że frontalny atak nie jest wcale wymagany, a misję da się przeprowadzić również po cichu, ale akurat na prezentacji szybko rozpętało się piekło i o działaniu w ukryciu nie było po prostu mowy. Dopóki Clay pozostawał niewidoczny, chowając się za pierwszą lepszą przeszkodą, mógł bez problemu dyskretnie eliminować oponentów. Potem jednak w ruch poszły karabiny, strzelby, koktajle Mołotowa i granaty, co całkowicie pozbawiło gangstera szans na bardziej subtelne załatwienie sprawy.

Twarde rozmowy prawdziwych mężczyzn kończą się całowaniem dłoni. - 2016-06-16
Twarde rozmowy prawdziwych mężczyzn kończą się całowaniem dłoni.

Mechanika walki wydaje się działać w Mafii III bez większych zgrzytów. Eliminowanie rywali ułatwia typowy dla trzecioosobowych strzelanek system osłon, zapewniający całkowitą ochronę przed pociskami wypluwanymi przez wraże pukawki. Warto nadmienić, że gracz zawsze będzie znać stosunek oponentów do jego osoby dzięki komunikatom wyświetlanym tuż nad minimapą. Dostępne są trzy statusy – brak świadków, zaniepokojenie połączone z przeszukiwaniem pomieszczeń oraz walka, ale akurat sygnalizowanie tej ostatniej opcji można było sobie darować. Jeśli w powietrzu świszczą kule, to tylko dureń nie domyśliłby się, że jest w opałach.

Gra o tron mafii

Gdy uporamy się z odbiciem danej dzielnicy, musimy zdecydować, który z naszych poruczników obejmie nad nią kontrolę. Tutaj robi się naprawdę ciekawie. Lincoln może oddać we władanie każdy z dystryktów tylko jednej osobie, a pozostali partnerzy nie muszą być z tego faktu zadowoleni. Na potrzeby prezentacji twórcy Mafii III specjalnie faworyzowali Cassandrę i całkowicie ignorowali Burke’a, nie powierzając mu w zarządzaniu dystryktami żadnej znaczącej roli. Ten ostatni w końcu nie wytrzymał takiego upokorzenia i opuścił organizację, zdradzając tym samym swego szefa. Decyzja ta poskutkowała pojawieniem się dodatkowej misji fabularnej, w której Clay musiał udać się na złomowisko niedawnego wspólnika i pozbyć się go w dość długiej walce. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wszystkich kamratów traktować na równi, ale to naprawdę miłe, że deweloperzy pomyśleli również o alternatywnym scenariuszu i w pewien sposób „nagrodzili” graczy dodatkowym zadaniem po wybuchu buntu.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.