Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Forza Motorsport 6: Apex Przed premierą

Przed premierą 8 maja 2016, 15:18

Testujemy wersję beta gry Forza Motorsport 6: Apex - konsolowe wyścigi na PC

Forzę Motorsport 6: Apex na PC można „przejść” w godzinę, ale jak na grę darmową i wersję beta - oferuje całkiem sporo zawartości i nie straszy błędami.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

FORZA MOTORSPORT 6 APEX TO:
  1. 20 tras w 6 lokacjach;
  2. 63 samochody;
  3. 14 tematycznych wyścigów;
  4. szybkie odblokowywanie aut w mikrotransakcjach;
  5. brak trybu wieloosobowego i tuningu.

Nigdy bym nie przypuszczał, że pierwsze uruchomienie Forzy Motorsport na komputerze PC może przysporzyć tak wyjątkowego, wręcz surrealistycznego uczucia. Te dwie rzeczy przecież zupełnie do siebie nie pasują - Forzy nie powinno tu być, bo to przecież dla niej specjalnie kupowało się Xboksa! Dla kogoś nie pasjonującego się zbytnio wyścigami można to bardziej przyrównać do niespodziewanego pojawienia się Red Dead Redemption na blaszaku, albo chociażby Uncharted. Pecetowa wersja stała się jednak faktem w postaci Forzy Motorsport 6: Apex - dość okrojonej, ale za to darmowej odsłonie szóstej części słynnych konsolowych wyścigów. Trwające właśnie otwarte testy wersji beta pozwoliły sprawdzić, jak prezentuje się słynna Forza na komputerowym monitorze - zwykle dwukrotnie mniejszym, niż standardowy telewizor.

Tryb wyzwań to sporo oryginalnych, artystycznych przerywników filmowych.

Forza Motorsport 6 w pigułce

Zdaje się, że Microsoft wyciągnął wnioski z poprzednich wpadek i pierwsze wrażenie jest dość pozytywne. Pomimo niewątpliwego portu z konsoli, Forza wita nas pełną obsługą myszy, bogatymi opcjami graficznymi, możliwością wyjścia z gry z jej menu czy też ściągawką klawiszy pozwalających na poruszanie się po opcjach. Te momentalnie zmienią się w symbole przycisków xboksowego kontrolera, jeśli tylko choćby nieznacznie poruszymy jego gałką. Niby nic, ale pokazuje, że tym razem poświęcono trochę czasu na dopieszczenie pecetowej konwersji. Apex nie jest bowiem prostym wycinkiem fragmentu gry, a w pewnym sensie przygotowaną na nowo Forzą Motorsport 6 w pigułce. Główny tryb swoistej minikariery – Cykle sportu motorowego – zapoznaje nas z coraz mocniejszymi samochodami, w wyścigach rozgrywających się w słoneczny dzień, w nocy i podczas ulewnego deszczu. Doświadczymy słynnych trójwymiarowych kałuż, mogących wyrzucić nas z drogi przy nieuważnym prowadzeniu, powyprzedzamy maruderów w miejskich autach, zmierzymy się z cyfrowym kuzynem Stiga i pogramy w kręgle na słynnym torze testowym Top Gear. Zamiast ciągle tych samych, zwykłych wyścigów mamy tu cały przekrój wyzwań z pełnej odsłony gry.

Wyścigi w deszczu to trochę słabsza optymalizacja i rewelacyjny efekt trójwymiarowych kałuż.

Zróżnicowana pogoda, pory dnia, różne warianty tras oraz obecność takich torów, jak SPA, Brands Hatch, Abu Dhabi czy ulic Rio de Janeiro, dają całkiem spore pole do popisu i pod tym względem nie czuć za bardzo okrojonej zawartości. Zupełnie inaczej za to ma się sprawa z samochodami - 63 modele to nie jest mało, jednak wybór autorów nie do końca mnie przekonał. Dominują klasyczne amerykańskie muscle cary i wyścigowe wersje zwykłych bryk, coś dla siebie znajdą również miłośnicy egzotycznych Koenigseggegów, Zondy, Ferrari czy Lambo. Słabo przedstawia się za to reprezentacja popularnych w Europie kompaktów, sedanów czy aut coupé. Na osłodę dostajemy za to ogromnego pick-upa - raczej dość rzadki widok w grach wyścigowych, czy oryginalnego Ariela Atoma.

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest
Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest

Przed premierą

W niszy, która powstała po porzuceniu przez Ubisoft serii Heroes of Might and Magic sukcesy odnosić mogą mniejsi twórcy, tacy jak Lavapotion. Ich Songs of Conquest może być najlepszą grą w stylu „hirołsów” od czasów kultowej trójki.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych
Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych

Przed premierą

Lato, urlop, własna bryka – My Summer Car brzmi jak lekka, wakacyjna przygoda, ale w rzeczywistości to hardkorowy symulator dla wytrwałych.