Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 27 marca 2016, 13:21

Graliśmy w LEGO Star Wars: The Force Awakens - "dycha" za sam humor - Strona 2

Emocje związane z powrotem Gwiezdnych wojen trwają nadal. Już w czerwcu zagramy w LEGO Star Wars: Przebudzenie Mocy i wcale nie będzie to pozycja tylko dla najmłodszych fanów gwiezdnej sagi!

Jedną z istotnych nowości w rozgrywce są tzw. multibudowle. W poprzednich grach nasz bohater mógł z rozsypanych klocków stworzyć tylko jedną konstrukcję potrzebną do rozwiązania zagadki i przejścia do następnej części etapu. Tym razem w wielu momentach do wyboru będzie kilka budowli, a ich zróżnicowanie zmusi nas do dłuższego kombinowania, gdy prawidłowe okaże się tylko jedno rozwiązanie, albo pozwoli nieco inaczej pokonać przeszkodę, gdy ten sam poziom będziemy chcieli przejść ponownie. Do powtórnych odwiedzin w trybie swobodnej gry zachęcają też liczne ukryte pomieszczenia, możliwe do otwarcia innym bohaterem czy dzięki innym zdolnościom.

Historie przedstawione w owych siedmiu etapach rozgrywających się przed fabułą Przebudzenia Mocy nie są oczywiście tylko radosną twórczością kreatywnych umysłów z TT Games. Wszystko, od postaci po każde z pokazanych wydarzeń, było konsultowane z ekipą Lucasfilmu, tak by zachować zgodność z obowiązującym kanonem i ewentualnymi przyszłymi filmami czy książkami podejmującymi te same tematy. Przez cały okres produkcji gry pracowaliśmy wspólnie z ludźmi z Lucasfilmu i to oni pomogli nam ukształtować te etapy, nadać im kierunek. Stworzyliśmy również trochę nowej zawartości, która będzie później punktem odniesienia właśnie dla Lucasfilmu przy jego przyszłych projektach”. - Tim Wileman, Associate Producer TT Games

W LEGO Star Wars: Przebudzenie Mocy znacznie poprawiono sekwencje lotu statkami powietrznymi. Wprawdzie były one już obecne w poprzedniej odsłonie (Wojny klonów), ale faktyczna kontrola nad myśliwcem została tam mocno ograniczona. Teraz dostaniemy w zasadzie pełną swobodę na mapach – arenach do walki powietrznej, rozgrywka na których wydaje się zbliżona do tej ze Star Wars: Battlefront, choć oczywiście celowanie i niszczenie wrogich TIE Fighterów jest bardzo uproszczone i nastawione na dynamiczniejszą akcję. Starcia będą mieć też miejsce w tradycyjnych, tunelowych poziomach, gdzie istotne okaże się również niszczenie otoczenia. Dzięki temu odblokujemy tzw. mikrostatki – malutkie wersje tradycyjnych pojazdów. Wyobraźmy sobie pokonywanie tego samego levelu na Jakku w trybie swobodnej rozgrywki, ale tym razem z Hanem Solo dosiadającym okrakiem małego Sokoła Millennium! Znajdźki i dodatkowe zadania wydają się więc naprawdę warte wysiłku.

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!
Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!

Przed premierą

Na rynku jest już mnóstwo gier tego gatunku, ale mało która startując z pułapu Early Access szturmem podbiła serca graczy, uzyskując 96% pozytywnych opinii spośród niemal 17 tysięcy wystawionych recenzji. Czy Valheim zasłużył na ten zachwyt?

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.