Mount & Blade II: Bannerlord Przed premierą

Przed premierą 7 sierpnia 2015, 17:54

autor: DM

Strzelam i jeżdżę – wirtualnie i w realu. Później o tym piszę – krytycznie lub z zachwytem.

Widzieliśmy Mount & Blade II: Bannerlord – wymarzona kontynuacja?

Twórcy powstającego od pięciu lat Mount & Blade II: Bannerlord pokazali w końcu niewielkie fragmenty gry w akcji. Całość zdecydowanie wypiękniała, a największe wrażenie robią oblężenia zamków oraz niesłychanie łatwy w użyciu kreator terenu.

Zapowiadana premiera gry: 2017.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Mount & Blade II w akcji!

Mount & Blade II w akcji! Zobacz pierwszy gameplay [8:51]

Mount & Blade... po kilku latach tworzenia dodatków do wydanego w 2010 roku Warbanda liczni fani produkcji tureckiego studia TaleWorlds wreszcie doczekali się garści nowych informacji o nadchodzącym następcy. Mount & Blade 2: Bannerlord – prequel, dziejący się 200 lat przed wydarzeniami z poprzedniej gry, powstaje na zupełnie nowym, autorskim silniku, którego zalety odczują przede wszystkim twórcy ewentualnych modów. Na targach gamescom deweloperzy podczas krótkiej prezentacji przedstawili najbardziej istotne cechy ich nowego dzieła, niestety – nadal nie znamy daty premiery.

Pokaz rozpoczął się od zademonstrowania możliwości nowego silnika i trzeba przyznać, że budowanie wirtualnego świata za jego pomocą jest równie łatwe jak bazgranie kredkami. Program na wzór Photoshopa bazuje na warstwach, a my – wybierając odpowiedni materiał: trawę, skały, drzewa itp. – po prostu malujemy ekran daną powierzchnią aż do uzyskania zamierzonego efektu, położenie drugiej warstwy może stworzyć np. odpowiednio bardziej gęstą trawę. Równie łatwo kreuje się wodę, określając wielkość fal od tych właściwych dla małego strumyka czy jeziora po oddające wzburzone morze. Taką samą prostotą mają odznaczać się udostępnione wraz z grą narzędzia moderskie, które powinny wręcz zachęcać niezbyt doświadczonych do tworzenia własnych poziomów i rozszerzeń.

Mount & Blade II: Bannerlord – Arnold Schwarzenegger też może oblęgać zamki - ilustracja #2

Nowy silnik to również dynamicznie zmieniająca się pogoda oraz pory roku! Lato czy zima nie tylko zmodyfikują wizualnie krajobraz, ale będą mieć zasadniczy wpływ na rozgrywkę i naszą drużynę – w czasie mrozów żołnierze okażą się zdecydowanie mniej skuteczni w boju i o wiele wolniejsi w głębokim śniegu.

Benedict Cumberbatch macha toporem

Przygodę zaczniemy od kreatora postaci, który doczekał się paru ulepszeń. Będziemy mogli zedytować praktycznie każdy fragment twarzy, która zyskała o wiele więcej szczegółów, albo zdać się na któryś z losowych wizerunków. Możliwości są tak duże, że twórcy pokusili się o odtworzenie facjat paru znanych aktorów, w tym Benedicta Cumberbatcha czy Arnolda Schwarzeneggera, którym kontynuowano pokazową rozgrywkę. Nudny i pełen powtórzeń tych samych czynności tutorial, który w Mount & Blade: Warband specjalnie do gry nie zachęcał, a nawet wręcz odrzucał od jej kontynuowania – ma być tym razem bardziej dynamiczny i wciągający.

Mount & Blade II: Bannerlord – Arnold Schwarzenegger też może oblęgać zamki - ilustracja #3

Sandboksowemu charakterowi tytułu potowarzyszy w Bannerlordzie główny wątek fabularny osadzony w czasach upadku cesarstwa Calradii, jednak w żadnym momencie nie zostaniemy zmuszeni, by kontynuować zadania z nim związane. Questy istotne dla fabuły oraz nawet te poboczne będą dość rozbudowanymi, wieloetapowymi zadaniami, dotyczącymi kilku postaci – czasem dokonamy różnych wyborów doprowadzających do różnych zakończeń, gdzieś zyskamy reputację, a gdzie indziej ją stracimy. Takich zadań poszukamy w karczmach czy np. u przygodnie spotkanych NPC. Osoby, które będą mogły dołączyć do nas jako kompani, posiadają jakąś swoją przeszłość i historię oraz pewien fach, np. inżyniera czy lekarza, co w niektórych momentach może okazać się istotne dla losów naszej drużyny. Warto dodać, że nasi towarzysze otrzymają w pełni udźwiękowione kwestie dialogowe.

Mount & Blade II: Bannerlord – Arnold Schwarzenegger też może oblęgać zamki - ilustracja #4

Twórcy z dumą opowiadali o autonomicznym systemie handlu w grze, który ma uwzględniać podaż i popyt. Jeśli nasza farma wyprodukuje sporo jedzenia, może zacząć sprzedawać je pobliskiemu zamkowi, który sam z siebie również będzie handlować z okolicznymi osadami. Nie zabraknie oczywiście opcji zarządzania swoimi włościami poprzez nakładanie podatków, kierowanie ludzi do budowy zagrody dla owiec czy zamku (co zajmie sporo czasu) bądź też szkolenie ochotników do walki, ale kilka złych decyzji w tej materii może szybko nastawić poddanych przeciwko nam.

Graliśmy w Mount & Blade II: Bannerlord – dużo nowości w systemie walki
Graliśmy w Mount & Blade II: Bannerlord – dużo nowości w systemie walki

Przed premierą

Targi E3 stały się kolejną okazją, by pograć w Mount & Blade II, a dokładniej by zasmakować ulepszonego systemu walki – jako dowódca i jako podkomendny króla w bitwie. Krótka prezentacja zostawiła nas z apetytem na znacznie, znacznie więcej.

Mount & Blade II: Bannerlord na targach E3 – oblężenia, realizm i wierność pierwotnej idei
Mount & Blade II: Bannerlord na targach E3 – oblężenia, realizm i wierność pierwotnej idei

Przed premierą

Studio TaleWorlds pokazało system zdobywania fortec w Mount & Blade II: Bannerlord. Gra wprowadzi wiele nowości, ale zachowa dobrze znaną formułę.

Mount & Blade II: Bannerlord - jaki będzie następca Mount & Blade?
Mount & Blade II: Bannerlord - jaki będzie następca Mount & Blade?

Przed premierą

Mount & Blade i Mount & Blade: Warband - tych gier nie trzeba przedstawiać. Jaka będzie długo wyczekiwana kontynuacja gry produkcji studia TaleWorlds? Czy spełni ona wysokie wymagania fanów?

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
07.08.2015 18:53
odpowiedz
Planetar
39
Pretorianin

Plus jeszcze opcje rozbudowywania własnych twierdz i zarządzania nie tylko armią, ale i ziemiami, wioskami, budowanie strażnic na granicach, organizowanie patroli, odpieranie ataków, prowadzenie wypraw, dyplomacja itp. Tak by połączyć wiele znanych trybów gier (klimaty z knights of honor czy medieval total war itp) w jedną super złożoną grę. W ten sposób gra mogłaby się rozwijać w raz z naszym rozwojem, dodawać nam nowe wymiary strategicznego zarządzania. Zaczynamy od zwykłego wieśka i powolutku stajemy się coraz potężniejszym lordem. Gdyby osiągnęli wszystkie te cele nowy M&B mógłby się stać grą epicką niezwykle popularną w którą chciałoby się grać na początku, w środku i aż po same końce.

08.08.2015 14:25
odpowiedz
swiki
45
Pretorianin

Mam nadzieję, że będzie można zabijać lordów, a na naszych towarzyszy również może czyhać śmierć. W jedynce wszyscy byli nieśmiertelni, przez co rozgrywka prawie się nie zmieniała a pisanie własnej fabuły było mocno utrudnione. Bo np kilkanascie reazy już pokonywaliśmy jakiegoś lorda i on cały czas nie umierał. wszystkie wojny były walką z wiatrakami.

07.08.2015 18:41
Planetar
39
Pretorianin
8.5

No no. Mody Lords of the Rings i Warhammera będą tutaj jedwabiste! Z takim narzędziem do tworzenia ludzie będą mogli naprawdę zrobić pikne światy. Mam tylko nadzieję, że nie będzie problemów z tworzeniem potworów (rozmiar, animacje itp.). Chciałbym by twórcy skupili się na stworzeniu głębi możliwości, treści fabularne i rozbudowany system mechanik rpg. Stary M&B był szybko przewidywalny i nudnawy - skille i rozwój postaci nieciekawy, misje mierne i powtarzalne, dialogi prawie żadne przez co generalnie rozgrywka stawała się nużąca. Także tutaj jest wiele do poprawy. Nowy M&B może być rewelacyjny jeśli rozbudują tą właśnie głębię, bo atrakcyjna grafika i ciekawe przypadkowe potyczki to nie wszystko. Musi wszystko razem współgrać wtedy mamy rewelacje.

07.08.2015 18:51
odpowiedz
.:Jj:.
93
      DIES IRAE      
9.0

Będą mody- będzie dobrze.

07.08.2015 18:53
odpowiedz
Planetar
39
Pretorianin

Plus jeszcze opcje rozbudowywania własnych twierdz i zarządzania nie tylko armią, ale i ziemiami, wioskami, budowanie strażnic na granicach, organizowanie patroli, odpieranie ataków, prowadzenie wypraw, dyplomacja itp. Tak by połączyć wiele znanych trybów gier (klimaty z knights of honor czy medieval total war itp) w jedną super złożoną grę. W ten sposób gra mogłaby się rozwijać w raz z naszym rozwojem, dodawać nam nowe wymiary strategicznego zarządzania. Zaczynamy od zwykłego wieśka i powolutku stajemy się coraz potężniejszym lordem. Gdyby osiągnęli wszystkie te cele nowy M&B mógłby się stać grą epicką niezwykle popularną w którą chciałoby się grać na początku, w środku i aż po same końce.

07.08.2015 19:10
odpowiedz
Adams9422
37
Pretorianin

Cieszą mnie te informacje wyczekiwana gra prze zemnie od dnia zapowiedzi :).

07.08.2015 19:35
odpowiedz
FanBoyFrytek
15
Konsul
10

Boskość :O

07.08.2015 19:44
odpowiedz
WerterPL
62
Pretorianin

Jak wyjdzie do tego, podobnie jak do Warband, mod dziejący się w feudalnej Japonii, to na pewno kupię ;)

07.08.2015 19:52
odpowiedz
Maniak19981998
30
Chorąży
10

Caceniko :D

07.08.2015 20:10
odpowiedz
ozaru
30
Centurion

Martwi mnie ta gra zwłaszcza łącznie ciosów w kombosy. W M&B system walki bardzo mi się podobał bo ty mogłeś zrobić tylko to co mogli ci zrobić npc, dawało to pewien realizm i wymagało po prostu umiejętności gry (zwłaszcza na arenach) dodatkowo dawało mi to satysfakcję że każdy cios wyprowadzam ja sam i to ode mnie zależy wszystko. Dlatego wprowadzenie kombo jest dla mnie dużą wadą bo dostaje coś czego npc nie mają, zabierze mi to wiele satysfakcji i walka w moim odczuciu stanie się mniej żywiołowa. Podsumowując kombosy wielki - w m&b ll :(

07.08.2015 20:27
odpowiedz
kubas246
64
Pretorianin

Czy jest jakieś info na temat ilości wojsk w bitwach? To 150-200 to było jednak trochę mało i od dwójki oczekiwałbym jednak więcej (250v250 albo 200v200). Niby dało się limit obejść poprzez battle sizer, ale to jednak nie o to chodzi, bo gra (silnik) nie była przystosowana do takiej ilości wojsk i wydajność ostro leciała w dół. Po prostu M&B II musiałby mieć porządnie zrobioną obsługę wielu rdzeni i odpowiednio przystosowany silnik.
@ozaru
Skąd pomysł, że NPC nie będą potrafiły wyprowadzić serii uderzeń? Te kombosy to pewnie będzie po prostu odpowiednia seria uderzeń, prawdopodobnie wymagająca odpowiedniego wyczucia kiedy kliknąć.

07.08.2015 20:32
odpowiedz
perfecto18
22
Chorąży

Nie obchodzi mnie singiel, będzie tak drętwy jak w jedynce, zresztą to ciągle ten sam engine z Warbanda. Mam tylko nadzieje, że nie spartolą systemu walki i ludzie od moda crpg zawezną się za tą grę. W Warband crpg mod spędziłem kilkaset godzin i ciągle gram.

08.08.2015 11:37
odpowiedz
pabloNR
35
Pretorianin
10

Uczcie się twórcy Mafii III! Konsekwencji i poszanowania marki....

08.08.2015 12:27
odpowiedz
damianyk
55
Pretorianin

Wszystko fajnie, ale podstawową wadą poprzednich części była nuda - po ogarnięciu początkowych problemów i stoczeniu kilku (wielu) walk nie było tam za bardzo co robić. Jeśli tego nie zmienią to będzie gra na tydzień. W tej konfrontacji Kingdom Come: Deliverance zapowiada się znacznie ciekawiej.

08.08.2015 12:54
odpowiedz
Emiliano666
67
Konsul
9.0

Jedna z fajniejszych gier, graficznie nie powala ale i tak jest bardzo dobrze, tak jak pierwszy M&B tak i drugi to gra na długie miesiące, a z modami to już w ogóle na lata. Zakup to oczywista oczywistość.

08.08.2015 14:25
odpowiedz
swiki
45
Pretorianin

Mam nadzieję, że będzie można zabijać lordów, a na naszych towarzyszy również może czyhać śmierć. W jedynce wszyscy byli nieśmiertelni, przez co rozgrywka prawie się nie zmieniała a pisanie własnej fabuły było mocno utrudnione. Bo np kilkanascie reazy już pokonywaliśmy jakiegoś lorda i on cały czas nie umierał. wszystkie wojny były walką z wiatrakami.

08.08.2015 15:56
odpowiedz
Gerr
27
Generał

Przecież lordów było można zamykać w lochach i bodajże skazywać na śmierć, chociaż mogło to być w jakimś modzie, a nie podstawce.

08.08.2015 17:05
odpowiedz
Planetar
39
Pretorianin

A tak w ogóle to powinni zaprosić moderów do tworzenia kontentu razem z patchami i każdy wydawany update miałby już zaimplementowane w sobie jakieś ulepszenia od modsów. Bo sami jako studio są w stanie zrobić tylko tyle (pokazuje mało) i to w takim czasie zaś tworząc grę w ścisłej współpracy z fanami mogliby naprawdę wprowadzać ogromną ilość nowości i urozmaiceń w stosunkowo krótkim czasie.

09.08.2015 12:25
odpowiedz
MW609
12
Legionista
9.5

@Gerr

Zabijać można w modzie :-)

09.08.2015 13:09
odpowiedz
Bllazer
79
Konsul

czekam ,to jedna z moich ulubionych gier

10.08.2015 20:10
odpowiedz
MrKam55
34
Chorąży
9.0

I dobrze, że nie podali daty premiery. Po co mieć na głowie pajaca od wydawcy który trzyma się tylko terminu a nie jakości gry. Jak wyjdzie kupuję :)

19.08.2015 16:56
odpowiedz
jasam18
23
Chorąży

Jak dla mnie powinni zrobić tryb rodziny że król pierniczy się z królową i mają potomków. Wszystkie postacie powinny być generowane losowo jak gnerałowie czy rodzina królewska w serii total war :D

20.08.2015 19:50
odpowiedz
Nolifer
94
The Highest

Piękna sprawa z tymi oblężeniami, w końcu otrzymamy grę, w której oblężenia wyglądają naprawdę epicko.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze