Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 20 czerwca 2015, 14:30

autor: Szymon Liebert

Widzieliśmy Dark Souls III – dokąd zmierza kultowa seria? - Strona 3

Choć Dark Souls III nie zapowiada się na rewolucyjną odsłonę, to From Software rozwija sprawdzoną formułę o rozwiązania wprowadzone w Bloodborne.

Wściekli niczym osy

Co poza tym? Niektóre elementy rozgrywki trudno ocenić po krótkiej prezentacji, ale Miyazaki stwierdził, że postać będzie poruszać się i reagować nieco szybciej, by ułatwić nam radzenie sobie z nowymi, trudnymi sytuacjami. To rzeczywiście może się przydać, bo podobno „wszystko w tej grze jest zaprojektowane tak, by zabić gracza”. Widziałem ataki z tyłu, wytrącanie z równowagi przeciwnika z tarczą, wrogów używających miksturek, a także rycerzy, którzy – jak zaznaczył prowadzący prezentację – mają zawsze budzić grozę i stanowić wyzwanie. Wzorem Bloodborne’a przeciwnicy byli też znacząco bardziej agresywni i szybsi. Oj, będziemy ginąć na potęgę.

Walka z rycerzami jak zawsze ma być wyjątkowo trudna. - 2015-06-20
Walka z rycerzami jak zawsze ma być wyjątkowo trudna.

W późniejszej części prezentacji postać przedostała się na dachy, gdzie kilku nieumarłych modliło się do wspomnianych niepokojących drzew. Nagle jeden z nich przeobraził się w przedziwną, powykręcaną istotę – zmieniającą kształty i wijącą się wściekle dookoła. Później mieliśmy też okazję zobaczyć w akcji bossa – Dancer of the Frigid Valley – widocznego na poniższej grafice. Ta podłużna, wychudzona istota była zakuta w zbroję i wyposażona w ognisty miecz (ciosy podpalały poszczególne rejony areny). Największe wrażenie budziło jednak to, jak się poruszała – niesamowicie powoli, ale dostojnie, niczym tancerz lub tancerka. W dalszej fazie walki boss wydobył drugi miecz, by w finale zastosować obrotowe ataki. Mówiąc krótko, starcie robiło wrażenie swoją unikatowością, nawet jeśli w samych ruchach bossa dało się dostrzec zachowanie przeciwników z poprzednich gier. Takich walk z ciekawymi elementami – w tym przypadku powolnością, ale jednak elegancją wroga – chcemy widzieć jak najwięcej.

Boss robił wrażenie. - 2015-06-20
Boss robił wrażenie.

Warto wrócić, warto zacząć

Przyszłość serii Dark Souls

Widzieliśmy Dark Souls III – dokąd zmierza kultowa seria? - ilustracja #3

Na prezentacji gry Hidetaka Miyazaki napomknął, że Dark Souls III jest niejako ostatnią odsłoną cyklu w znanej nam postaci. Co będzie dalej z tą marką? Tego nie wiemy, choć pomysłów jest sporo. Sam Miyazaki zapytany o dalsze projekty wspomniał o innych seriach From Software – takich jak Armored Core czy Ninja Blade. Deweloper nie chciał zdradzać szczegółów, ale nie wykluczył, że zajmie się grą science fiction lub odwołującą się do postaci wojownika ninja.

Dark Souls III nie okazuje się żadnym zaskoczeniem i w wielu aspektach przypomina część pierwszą, drugą, Demon’s Souls, a nawet Bloodborne’a. From Software w dalszym ciągu ma jednak pomysły, jak rozwijać swoją flagową obecnie serię i chyba nadal czerpie z tego satysfakcję. Po tym pierwszym pokazie gry muszę przyznać, że znowu dałem się złapać – na klimat, dodatki w systemie walki czy wreszcie same założenia rozgrywki. Wydaje się, że ponownie będzie to przygoda dla osób szukających wyzwań – weteranów i początkujących. Odpowiadając na jedno z pytań, Miyazaki powiedział zresztą ciekawą rzecz, że bycie początkującym to najlepszy moment na zagranie w Dark Souls. Pierwszy kontakt z cyklem dla osoby, która wcześniej nie miała z nim do czynienia, jest przecież najbardziej intensywny. Dlaczego nie zacząć od „trójki”?

Szymon Liebert | GRYOnline.pl

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?