Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Recenzja gry 6 lutego 2007, 13:21

autor: Jacek Hałas

The Sims: Historie z życia wzięte - recenzja gry

Od pewnego czasu zafascynowani tworzeniem wirtualnych rodzin gracze zadają sobie ważne pytanie – jakich ciekawych pomysłów nie użyto jeszcze w dodatkach do obu części The Sims?

Recenzja powstała na bazie wersji PC.

Od pewnego czasu zafascynowani tworzeniem wirtualnych rodzin gracze zadają sobie ważne pytanie – jakich ciekawych pomysłów nie użyto jeszcze w dodatkach do obu części The Sims? Za każdym razem, gdy nowe rozszerzenie trafia na rynek, wydaje się, że producent wykorzystał wszystkie opcje i nic ciekawego nie mogłoby już powstać. Zazwyczaj pół roku później okazuje się, że byliśmy w błędzie. Pewien bardzo ważny składnik był jednak do teraz całkowicie pomijany. Mowa tu oczywiście o zawarciu jakichkolwiek elementów fabularnych. Do tej pory było tak, że dysponowaliśmy ogromną swobodą działania, tworząc i rozwiązując problemy wedle ustalanych przez siebie reguł. Widocznie sporej grupie osób takie coś nie do końca podobało się, skoro producent zauważył tę lukę na rynku i postanowił ją sprytnie wykorzystać. Można sobie zadać pytanie – dlaczego posunięcie to jest sprytne? Ano właśnie dlatego, że pod pretekstem zawarcia szczątkowej fabuły właściwie nie poczyniono żadnych większych zmian, przeobrażając Historie z życia wzięte w zupełnie odrębny i niezależny od The Sims 2 produkt. Jaki jest tego efekt? Można się chyba domyślać...

Na zdjęciu ekran zmiany makijażu oraz jedna z ciekawszych opcji umalowania twarzy.

Sądzę, że to właśnie zawarcie różnych wątków fabularnych, a nie przyjaznego dla użytkowników laptopów otoczenia może przesądzić o podjęciu decyzji o ewentualnym zakupie tej gry. Warto więc już teraz składnikom tym przyjrzeć się z bliska. Dla nikogo zaskoczeniem nie powinno być to, że gra nie jest przesadnie rozbudowana. Po dotarciu do menu głównego okazuje się, iż do rozegrania mamy zaledwie dwa scenariusze. W historii Reni przenosimy się do domu cioci głównej bohaterki, licząc na świeży start po niedawnej utracie pracy oraz mieszkania. Wybierając z kolei drugi scenariusz (początkowo jest on zablokowany) mamy okazję pokierować postacią Wincentego. Co ciekawe, jest on milionerem, tak więc zabawę rozpoczynamy w luksusowo wykonanej i wypełnionej najdroższym sprzętem willi. Nie musimy również martwić się o pozyskiwanie dodatkowych funduszy, a to dlatego, że na koncie widnieje już spora sumka. Każdy ze scenariuszy składa się z dwunastu rozdziałów. W celu przejścia do następnego rozdziału musimy wykonywać stawiane przed nami zadania, które ułożono w ściśle ustalonym ciągu. Myślę, że może to przeszkadzać, szczególnie tym osobom, które miały w ostatnim czasie do czynienia z grą Desperate Housewives. Sterując postacią jednej z amerykańskich gospodyń domowych mogliśmy bowiem w pewnym stopniu wpływać na dalszy rozwój wydarzeń. Liniowość Historii z życia wziętych nie do końca z kolei pasuje do otwartego charakteru rozgrywki, z czego od zawsze słynęła cała seria The Sims.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Recenzja gry Expeditions: A MudRunner Game - stop, panie kierowco, proszę dmuchnąć w QTE
Recenzja gry Expeditions: A MudRunner Game - stop, panie kierowco, proszę dmuchnąć w QTE

Recenzja gry

Expeditions: A MudRunner Game to powolna jazda w terenie dla cierpliwych kierowców. Świetną mechanikę jazdy ze SnowRunnera opakowano tu jednak w nudną otoczkę ekspedycji naukowych, które głównie irytują prymitywnymi minigrami.

Recenzja gry House Flipper 2 - kreatywna przygoda z duszą
Recenzja gry House Flipper 2 - kreatywna przygoda z duszą

Recenzja gry

Tytułowe "flippowanie" domów to tylko część atrakcji oferowanych przez najnowszą grę studia Frozen District, część wcale nie najważniejsza. House Flipper 2 zaskoczył mnie bowiem osobistym podejściem do tematu.

Recenzja gry Farming Simulator 22 - wciągająca orka na ugorze
Recenzja gry Farming Simulator 22 - wciągająca orka na ugorze

Recenzja gry

Najnowszy Farming Simulator to z jednej strony najlepsza odsłona wirtualnego rolnictwa, z drugiej – poprzednia część w ładniejszej oprawie i z dodatkiem uwielbianych modów. Sami musicie wybrać, po której stronie (płotu) staniecie.