autor: Krzysztof Tomicz
Król Lew - recenzja gry
Przyjemna gra familijna stworzona przez firmę Disney w oparciu o jej kinowy hit sprzed kilku lat – Króla Lwa.
Recenzja powstała na bazie wersji PC.
Rozrywka dnia dzisiejszego najczęściej powiązana jest z przemocą i agresją – filmy akcji, horrory, gry komputerowe, niektóre z rodzajów muzyki. Rodzice młodych dzieci, dopiero poznających uroki tego świata, muszą bardzo uważać na to, z czym stykają się ich pociechy. Jednocześnie nie można sobie już pozwolić, aby dziecko było pozbawione kontaktu z telewizorem, czy komputerem. Są to rzeczy, na które dziś trafić można w naprawdę wielu domach. Jednak trzeba dbać o to, żeby na ekranach monitorów pojawiały się obrazy odpowiednie dla naszych pociech. „Król Lew – Powrót do Lwiej Ziemi” jest właśnie takim produktem, przeznaczonym dla bardzo młodych ludzi.
Wydana przez firmę CD-Projekt, jako gra dla dzieci od lat pięciu, bezpośrednio nawiązuje do wydarzeń z pierwszej części sławnej bajki Disneya: „Król Lew”. Simba odzyskał wreszcie władzę nad należnymi mu ziemiami, a Skaza i hieny przestają już komukolwiek zagrażać. Niestety, nowy król panuje nad opustoszałymi ziemiami – część zwierząt schroniła się przed terrorem Skazy w najgłębszych ostępach leśnych. Surykatka Timon i guziec Pumba muszą zawiadomić je, iż niebezpieczeństwo już minęło. Nie wszystko jest jednak tak proste, jak wydaje się na pierwszy rzut oka – zwierzęta nie chcą opuścić nowych domostw, trzeba je nakłonić do powrotu. Zadaniem gracza jest pomoc Timonowi i Pumbie w ich zadaniu. Ciekawą rzeczą jest to, że dziecko jest bezpośrednim uczestnikiem wydarzeń w grze – postacie z ekranu nierzadko zwracają się ze swoimi problemami bezpośrednio do niego, może więc czuć się niejako jednym z głównych bohaterów tej gry.
Cała gromadka musi przekonać 7 zwierząt do powrotu. Gracz wskazuje do którego z nich chce się teraz udać i może już wsłuchiwać się w zabawne dialogi prowadzone podczas drogi przez guźca i surykatkę. Za każdym razem trzeba zaliczyć wpierw jedno lub dwa zadania, nim dany osobnik zechce wrócić do królestwa Simby. Gierki są dość zróżnicowane – od zagadek polegających na eliminowaniu błędnych odpowiedzi, poprzez kojarzenie i wybieranie odpowiedniej sekwencji symboli w krótkim czasie, aż do wyzwań wymagających precyzji w posługiwaniu się myszą. Po ukończeniu wszystkich zadań dostaje się nagrodę w postaci 4 minigierek zręcznościowych.
Samą przygodę można próbować rozegrać na poziomie łatwym i trudnym. Różnią się one tylko nieznacznie skomplikowaniem zadań, aczkolwiek na poziomie trudnym trzeba odpowiedzieć wpierw na parę testowych pytań, związanych ze zwierzęciem, do którego chce się udać, nim rozpocznie się podróż. I w taki właśnie sposób młody człowiek dowiedzieć się może takich ciekawych rzeczy jak to, że słonie afrykańskie mają większe uszy od słoni indyjskich, węże posiadają cztery zęby, poruszają się stosunkowo wolno i nie mają nóg.