Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 15 grudnia 2013, 12:49

Star Wars: Battlefront III. Zaginione w akcji - gry, którym nie udało się ujrzeć światła dziennego

Z okazji startu nowej generacji konsol spoglądamy na osiem lat poprzedniej w poszukiwaniu najbardziej obiecujących projektów, które zostały skasowane przez premierą.

Star Wars: Battlefront III

Pierwsze dwie odsłony serii Star Wars: Battlefront opracowało studio Pandemic. Natomiast produkcję części trzeciej powierzono zespołowi Free Radical Design, znanemu z cyklu Timesplitters. Pomimo zmiany dewelopera gra miała być oparta na tych samych fundamentach, więc zabawa koncentrowałaby się na dużych sieciowych bitwach osadzonych w uniwersum Gwiezdnych wojen, w których udział brałyby pojazdy, piechota i statki powietrzne.

STAR WARS: BATTLEFRONT III
  1. Producent: Free Radical Design
  2. Platformy: PC, PS3, 360
  3. Data kasacji: 2008

Gra została po cichu skasowana pod koniec 2008 roku, zanim zdążono ją oficjalnie zapowiedzieć. Nigdy nie poznaliśmy przyczyn tej decyzji. Według ludzi z Free Radical Design prace nad projektem trwały dwa lata i dobiegały już końca, choć źródła z LucasArts twierdziły, że w rzeczywistości tytuł był daleki od ukończenia. Dopiero w zeszłym roku wyciekły pierwsze materiały graficzne i przy okazji dowiedzieliśmy się, że po skasowaniu Star Wars: Battlefront III wydawca próbował jeszcze opracować Star Wars: Battlefront Online we współpracy ze studiem Slant Six Games, ale ten projekt również zarzucono.

Obecnie marka Star Wars: Battlefront żyje i ma się dobrze. Licencja na produkcję gier osadzonych w tym uniwersum udzielona została firmie Electronic Arts, a nad kolejną częścią cyklu pracuje obecnie zespół DICE, czyli ojcowie serii Battlefield. Jest to o tyle zabawne, że pierwsza część zaprojektowana została właśnie jako próba stworzenia „Battlefielda w realiach Gwiezdnych wojen”.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Który ze skasowanych projektów zapowiadał się najciekawiej?

Call of Duty: Devil's Brigade
2,3%
Sadness
1,3%
Tiberium
1,2%
The Lord of the Rings: White Council
6,4%
Pirates of the Caribbean: Armada of the Damned
5,1%
Aliens: Crucible
1,6%
2 Days to Vegas
1,1%
Fallout Online
5,9%
Star Wars: Battlefront III
6,2%
The Crossing
1,4%
Indiana Jones and the Staff of Kings
2%
Command & Conquer
5,1%
Star Wars: 1313
60,5%
Zobacz inne ankiety
Fallout Online

Fallout Online

Star Wars 1313

Star Wars 1313

Pirates of the Caribbean: Armada of the Damned

Pirates of the Caribbean: Armada of the Damned

Command & Conquer

Command & Conquer

The Lord of the Rings: The White Council

The Lord of the Rings: The White Council

Sadness

Sadness

Indiana Jones (2010)

Indiana Jones (2010)

Tiberium

Tiberium

2 Days to Vegas

2 Days to Vegas

The Crossing

The Crossing

7 wielkich hitów, których omal nie skasowano
7 wielkich hitów, których omal nie skasowano

Inwestycja czasu oraz pieniędzy w produkcję gry oznacza ryzyko, które można oddalić decyzją o przedwczesnym skasowaniu projektu. Historia zna jednak przypadki, gdy słabe, niechciane gry okazywały się wielkimi hitami!