Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 6 marca 2007, 08:35

autor: Patrycja Rodzińska

Wywiad z Benoit Sokalem

Benoit Sokal, twórca kultowych dziś gier przygodowych Amerzone i Syberia. W Belgii, gdzie się urodził, we Francji, dokąd wyjechał za żoną, uznawany za jednego z najważniejszych twórców współczesnego komiksu.

Benoit Sokal, twórca kultowych dziś gier przygodowych Amerzone i Syberia. W Belgii, gdzie się urodził, we Francji, dokąd wyjechał za żoną, uznawany za jednego z najważniejszych twórców współczesnego komiksu. Przede wszystkim człowiek nieprzeciętnie sympatyczny, z którym trzy godziny rozmowy mijają w oka mgnieniu.

Siedziba firmy White Birds Productions, założonej w 2003 wespół z Michelem Bamsem (udzielającym się również w tym wywiadzie) mieści się w urokliwej podparyskiej dzielnicy Joinville – Le Pont. Tam właśnie miałam okazję porozmawiać o najnowszej produkcji Benoit Sokala – Paradise, jego trwającej 20 lat przygodzie z komiksem oraz zwrocie jego zainteresowań w stronę gier komputerowych. Serdecznie zapraszam do lektury.

Benoit Sokal.

Patrycja Rodzińska: Co jest dla Pana najważniejsze w grach przygodowych?

Benoit Sokal: Historia. Historia, którą chce się opowiedzieć. Jeśli skonstruuje się dobrą historię, wówczas wszystkie komponenty gry będą dobre. Bez ciekawej historii gra przygodowa nie ma szansy powodzenia.

Pat: Obecnie gracze zwracają uwagę na stronę techniczną gry, grafikę.

Benoit: Owszem. Ale w grach przygodowych to sprawy drugorzędne. Lubię gry przygodowe właśnie dlatego, że w nich można odnaleźć ciekawe historie. Nie lubię wyścigów samochodowych czy gier sportowych. Mają dobrą grafikę, lecz nie ma w nich żadnej opowieści.

Syberia

Syberia

Syberia II

Syberia II

Amerzone: Testament odkrywcy

Amerzone: Testament odkrywcy

Paradise

Paradise