autor: Krzysztof Gonciarz
Wywiad z twórcą Half-Life'a (3)
Half-life 2: Episode 2 to bez wątpienia jeden z najlepiej zaprezentowanych na Games Convention tytułów. EA wiele zrobiło, by zrobić wrażenie – aż po sprowadzenie na miejsce twórcy tego, co nazwać możemy uniwersum Half-life, Gabe’a Newella.
Intrygująco prezentuje się nowa gra, Portal, głównie za sprawą bardzo oryginalnej broni, którą posługiwać się będzie gracz. Czy będzie jej można używać także w HL2:E2 ?
Jeszcze nie. Chcemy się z tym wstrzymać i włączyć ten element do rozgrywki w bardziej odpowiednim momencie. W HL2 długo budowaliśmy podstawy pod oddanie graczowi Grav-Guna do dyspozycji, a ostateczne dokonanie tego bardzo zmieniło charakter rozgrywki. Wolimy podejść do sprawy ostrożnie. Portal sam w sobie będzie swojego rodzaju rozbudowanym tutorialem, który przyzwyczai graczy do nowego sposobu przestrzennego myślenia.
Akcja Portal osadzona jest w uniwersum HL, zgadza się?
Owszem. Gracz rozpoczyna zabawę w Portal jako anonimowy laborant, po czym przechodzi rozbudowaną serię środowiskowych zagadek z wykorzystaniem właśnie portal-guna. Gra będzie też miała własną linię fabularną, a tożsamość głównego bohatera pełnić będzie w niej najbardziej zaskakującą rolę. Z czasem też obie historie mają szansę się spotkać.
Czujecie się w jakiś sposób „wyzwani do walki” przez to, co zrobił Prey ze swoimi grawitacyjnymi przełącznikami itp.?
Absolutnie nie, granie w Portal nie będzie w żaden sposób przypominać grania w Prey. Przyprawimy graczy o ból głowy na zupełnie inny sposób.
Dzięki za rozmowę!
Gadał i spisał: Krzysztof „Lordareon” Gonciarz
Fotografował: Radosław „eLKaeR” Grabowski