Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 29 sierpnia 2006, 10:54

autor: Krzysztof Gonciarz

Wywiad z twórcą Half-Life'a (2)

Half-life 2: Episode 2 to bez wątpienia jeden z najlepiej zaprezentowanych na Games Convention tytułów. EA wiele zrobiło, by zrobić wrażenie – aż po sprowadzenie na miejsce twórcy tego, co nazwać możemy uniwersum Half-life, Gabe’a Newella.

Jakie są główne zalety tej odsłony HL2 w stosunku do Episode 1 ?

Przede wszystkim będzie dłuższy. Gracz dowie się wielu nowych rzeczy na temat wrogów Freemana, mamy ciekawą linię fabularną. Dużą rolę grają w niej relacje z Vortagonami. Powrócą pojazdy, zmienią się również otoczenia – jak widać było na prezentacji, próbujemy przenieść wszystko na większą skalę. Sceny batalistyczne to jedno z założeń, które sobie przyjęliśmy, podobnie jak znacznie podkręcony rozmiar map.

A co z fabułą? Druga z trzech części trylogii zapewne pozostawi graczy z jeszcze większą liczbą pytań bez odpowiedzi?

Cała trylogia opowiada o tym, jak G-Man traci kontrolę nad Gordonem. Do gry wkraczają inne agencje, pojawiają się nowe siły, które próbują nawiązać kontakt z Freemanem. Poza tym, Kombinat zaczyna uświadamiać sobie zagrożenie ze strony bohatera. Upadek Cytadeli był dla nich wielkim szokiem, myśleli, że Ziemia została już przez nich spacyfikowana – a okazało się, że jeden człowiek jest w stanie dokonać tak wielkich zniszczeń. Ogólnie więc gracz odrywa się w tym epizodzie od planów G-Mana, uświadamiając sobie, że istnieją wyższe siły zainteresowane jego poczynaniami.

Możemy oczekiwać, że Alyx znów odegra ważną rolę?

Tak, Alyx oraz Dog, obydwoje są ważni dla fabuły tego epizodu. Zwłaszcza rozbudowany udział tego ostatniego jest naszym wyjściem naprzeciw opiniom graczy, których głosy po wydaniu HL2 oraz E1 wyraźnie wskazywały, że chcą oni widzieć więcej Doga.

Episode 1 charakteryzował się bardzo dużym naciskiem na Grav-guna, czy podobnie będzie w E2?

Tym razem gracz ma większy wybór. Możesz używać fizyki, możesz używać broni – na oba sposoby dotrzesz do celu. Mniej będzie typowych „zagadek” z wykorzystaniem Gravity Guna, bardziej od grającego będzie zależeć, jak postanawia rozwiązywać postawione przed nim trudności.

Half-Life 2

Half-Life 2

Half-Life

Half-Life

Half-Life 2: Episode Two

Half-Life 2: Episode Two

Half-Life 2: Episode One

Half-Life 2: Episode One

Half-Life: Counter-Strike

Half-Life: Counter-Strike

Half-Life: Opposing Force

Half-Life: Opposing Force

Half-Life: Blue Shift

Half-Life: Blue Shift