Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 24 maja 2005, 15:14

autor: Borys Zajączkowski

Sprawozdanie z E3 2005 (7)

Jedenaste targi gier komputerowych - Electronic Entertainment Expo - trwające w dniach 17-20 maja w Los Angeles dobiegły końca. Serdecznie zapraszamy do lektury sprawozdania z nich oraz do oglądania towarzyszących mu galerii zdjęć.

Age of Conan: To będzie piękna gra. O postępach prac nad nią będziemy informować nie wcześniej niż za rok.

Bardzo dobrze rokuje Age of Conan , nad którym pracuje zasłużony dla gatunku Funcom – firma, która dała pasjonatom MMO Anarchy Online. Świat powstały w wyobraźni Roberta E. Howarda 70 lat temu sam w sobie jest bardzo atrakcyjny, a jeśli uzupełnić go o dobrą grafikę i rozwiązania sieciowe zaczerpnięte z AO, zyskamy przepis na hit. Będziemy musieli na niego jednak poczekać jeszcze naprawdę długo. Zaprezentowana na targach wersja pre-alfa sypała się jak złoto i chociaż dało się zauważyć, że zawiera w sobie świat, w jakim chcielibyśmy kilka miesięcy spędzić, nie dało się w nim pozostać przez kilkanaście minut.

Wiedźmin: Najlepiej zapowiadająca się gra fabularna.

Gdy się tak rozejrzeć, okaże się, że nie pojawiła się na E3 żadna gra fabularna, single czy MMO, która nie rodziłaby obaw lub wręcz zawodu. Za wyjątkiem jednej. I to rodzimej. Zaprezentowany przez CD Projekt Red Studio Wiedźmin zapowiada się oszałamiająco. Przepiękna grafika, charyzmatyczny bohater, klimatyczny i zakorzeniony w wyobraźni graczy (przynajmniej polskich) świat oraz atrakcyjny, zaprojektowany z głową system walki i towarzyszący mu rozwój postaci – oto wyznaczniki tytułu, który jest skazany na sukces. Niestety za wcześnie mu jeszcze laury wróżyć, gdyż sporo zostało przy nim do zrobienia i, odpukać, sporo da się jeszcze przez pośpiech zepsuć. Blisko dwa lata pracy nad grą to dużo, a zważywszy jeszcze dobry rok, którego Wiedźmin będzie potrzebować, by zostać dopiętym na ostatni guzik, to bardzo dużo. Miejmy nadzieję, że CD Projekt wytrwa i nie zacznie nagle potrzebować pieniędzy. Wielka szkoda by była, gdyby tej grze stało się coś złego, bo póki co wymiata.