Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Publicystyka 14 lutego 2005, 13:37

WarCraft unplugged - Wojna na stole

Planszowe gry strategiczne nie są szczególnie w Polsce popularne. Po trosze jest to wynik niewielkiej znajomości drzemiącej w nich siły, po trosze efekt ich niedostępności. Jest jednak szansa na zmianę tego stanu rzeczy. Jaskółką jest planszowy WarCraft.

Po raz kolejny, nad fantastyczną krainą Azeroth pojawił się cień. Tym razem to jednak nie Orkowie, ale potężny Legion Nieumarłych przyczynił się do wybuchu wojny. Przedstawiciele wszystkich wolnych nacji postanowili stanąć przeciwko hordzie potworów, próbując tym samym uratować swoich współziomków od zagłady. Oczywiście, każda rasa dba o własne interesy, ewentualne sojusze zawierając tylko w ostateczności. Jak potoczą się losy nowej wojny, z której każdy chce wyjść zwycięsko? To zależy już tylko i wyłącznie od Ciebie.

Powyższa historyjka jest doskonale znana wszystkim fanom serii WarCraft – trylogii gier strategicznych rozgrywanych w czasie rzeczywistym, która od niemal dziesięciu lat rozgrzewa serca kolejnych pokoleń graczy. Mało kto jednak wie, że firma Blizzard Entertainment w porozumieniu z koncernem Fantasy Flight Games opublikowała na rynku także zupełnie inną wizję wojny o Azeroth, tym razem w postaci gry planszowej. Dzięki uprzejmości firmy Rebel.pl, możemy Wam przybliżyć owo dzieło i podzielić się wrażeniami, jakie towarzyszyły pierwszym rozgrywkom przy użyciu kostek i pionków.

Co w środku?

Jak widać na załączonych zdjęciach, WarCraft to wydana w iście ekskluzywnym stylu potężna paczka, zawierająca wiele elementów niezbędnych do rozgrywania batalii. W skład zestawu wchodzą ruchome części planszy (heksagonalne), które można układać w dowolnych konfiguracjach (pamiętając jednak o ilości graczy biorących udział w zmaganiach); ponad osiemdziesiąt pionów symbolizujących jednostki walczące wręcz, strzelające i latające; cztery karty reprezentujące rasy, jakimi można pokierować w grze (Ludzie, Orkowie, Nieumarli, Nocne Elfy) wraz z żetonami armii i budynków; 84 karty doświadczenia podzielone po równo na cztery części, a także mnóstwo innych kartoników (drewno, złoto, questy itd.) i oczywiście kostki, z trzema standardowymi i jedną nietypową.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

Warcraft III: Reign of Chaos

Warcraft III: Reign of Chaos

Warcraft III: The Frozen Throne

Warcraft III: The Frozen Throne

Warcraft II: Tides of Darkness

Warcraft II: Tides of Darkness

WarCraft: Orcs and Humans

WarCraft: Orcs and Humans

WarCraft II: Battle.net Edition

WarCraft II: Battle.net Edition

WarCraft II: Beyond the Dark Portal

WarCraft II: Beyond the Dark Portal