Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 9 października 2017, 15:40

Gwint: Wiedźmińska gra karciana. „Niepewniaki” – 9 gier, o które się martwimy

W ciągu najbliższych dni i miesięcy na rynku zadebiutuje wiele potencjalnych hitów. W przypadku części z nich pojawiają się, niestety, pewne obawy, czy gry te zdołają spełnić wygórowane oczekiwania.

Gwint: Wiedźmińska gra karciana

INFORMACJE:
  1. Data premiery: nieznana
  2. Gatunek: karcianka
  3. Platforma: PC, PS4, XOne

Po sukcesie Wiedźmina 3 wielu graczy stawia CD Projekt RED na równi z tak uznanymi studiami jak Blizzard Entertainment czy Naughty Dog. Są ku temu podstawy – wybitnej jakości Dzikiemu Gonowi i dodatkom do niego odmówić nie sposób, a i poprzednie odsłony cyklu, choć nie osiągnęły równie wielkiego sukcesu, prezentowały wysoki poziom wykonania.

Stąd w przypadku Gwinta: Wiedźmińskiej gry karcianej nie brak osób wieszczących nadejście nowego karciankowego mesjasza. Gracze ci nie dopuszczają do siebie myśli, że w gruncie rzeczy jest to projekt mocno poboczny względem przygotowywanego Cyberpunka 2077. Co raczej nie będzie mieć szczególnie dużego znaczenia przy debiucie produkcji, ale może odbić się na długoterminowym rozwoju gry. Hearthstone, czyli aktualny król karcianek, otrzymuje po trzy większe dodatki z nową zawartością rocznie. „RED-zi” raczej nie zdołają utrzymać podobnego tempa serwowania świeżego contentu.

A regularne dodawanie nowych atrakcji może się w przypadku Gwinta okazać bardzo ważne. Wersja beta zdradza, że w przeciwieństwie do innych przedstawicieli gatunku nie ma tu wiele miejsca na losowość podczas starć. Jest to z jednej strony olbrzymia zaleta, bo na pierwszy plan wysuwa się dobór talii, strategia i doświadczenie zawodników. Z drugiej jednak czyni to rozgrywkę na dłuższą metę mocno przewidywalną.

Oddzielną kwestię stanowi świetnie zapowiadający się tryb single player, ale każda z kampanii także będzie raczej przygodą na jeden raz, a przerwy między kolejnymi mogą trwać zbyt długo, by utrzymać stałe zainteresowanie tytułem.

Michał Grygorcewicz

Michał Grygorcewicz

W GRYOnline.pl najpierw był współpracownikiem, zaś w 2023 roku został szefem działu Produktów Płatnych. Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

więcej

TWOIM ZDANIEM

O którą z wymienionych gier NAJMNIEJ się martwisz?

Call of Duty: WW II
8,1%
Assassin’s Creed Origins
34,1%
Elex
14,6%
Kingdom Come: Deliverance
2,2%
Gwint: Wiedźmińska gra karciana
24,5%
Star Citizen
2,8%
Gran Turismo Sport
3%
Detroit: Become Human
3,1%
Vampyr
7,7%
Zobacz inne ankiety
Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Assassin's Creed Origins

Assassin's Creed Origins

Detroit: Become Human

Detroit: Become Human

Elex

Elex

Call of Duty: WWII

Call of Duty: WWII

Vampyr

Vampyr

Star Citizen

Star Citizen

Gwint: Wiedźmińska gra karciana

Gwint: Wiedźmińska gra karciana

Gran Turismo Sport

Gran Turismo Sport

Najciekawiej zapowiadające się gry drugiej połowy 2017 roku
Najciekawiej zapowiadające się gry drugiej połowy 2017 roku

Po satysfakcjonującej pierwszej połowie roku druga zapowiada się nie mniej ciekawie. Wydawcy planują premiery interesujących gier należących do niemal wszystkich popularniejszych gatunków.