Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 9 października 2017, 15:40

Gry, o które się martwimy – czy spełnią wysokie oczekiwania?

W ciągu najbliższych dni i miesięcy na rynku zadebiutuje wiele potencjalnych hitów. W przypadku części z nich pojawiają się, niestety, pewne obawy, czy gry te zdołają spełnić wygórowane oczekiwania.

Spis treści

Elex

INFORMACJE:
  1. Data premiery: 17 października
  2. Gatunek: RPG
  3. Platforma: PC, PS4, XOne

Wszystko wskazuje na to, że Elex uraczy nas wszelkimi cechami charakterystycznymi dla swoich poprzedników spod znaku Gothica i Risena. Niestety, dotyczy to nie tylko elementów pozytywnych – wśród których wybija się przede wszystkim kreacja niebezpiecznego świata oraz ciekawe zadania, odmienne zależnie od wyboru frakcji – ale także tych, za które gry studia Piranha Bytes są od lat karcone.

I tak: możemy z dużą dozą prawdopodobieństwa założyć, że tytuł nie zawojuje świata pod względem technicznym – bardziej i mniej drobne błędy są w zasadzie pewne, podobnie jak momentami mocno odstająca od dzisiejszych standardów oprawa wizualna czy będące niemalże wizytówką tego producenta drewniane animacje.

Dziennikarze, którzy mieli okazję wypróbować już Elexa, wskazują również na brak rewelacji w systemie walki – główny bohater porusza się dość ślamazarnie i niechętnie reaguje na komendy gracza, natomiast sztuczna inteligencja działa nie tylko w przewidywalny sposób, ale miewa też problemy z odnalezieniem się w sytuacji, gdy wokół znajdują się przeszkody terenowe. Ponadto broń dystansowa nie potrafi stworzyć iluzji wielkiej mocy i bardziej przypomina zabawki niż narzędzia zagłady.

Często usłyszeć można też głosy, że największa zmiana w stosunku do Gothiców i Risenów – przeniesienie realiów z typowego fantasy do miksu fantastyki, science fiction i klimatów postapokaliptycznych – zwyczajnie się nie sprawdza. Połączenie ognia z wodą i wmieszanie w to dodatkowo powietrza wydaje się być oparte na mało przekonujących zasadach, przez co cierpi wiarygodność przedstawianego świata. Czy tak jest przekonamy się już niedługo.

Michał Grygorcewicz

Michał Grygorcewicz

W GRYOnline.pl najpierw był współpracownikiem, zaś w 2023 roku został szefem działu Produktów Płatnych. Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

więcej

TWOIM ZDANIEM

O którą z wymienionych gier NAJMNIEJ się martwisz?

Call of Duty: WW II
8,1%
Assassin’s Creed Origins
34,1%
Elex
14,6%
Kingdom Come: Deliverance
2,2%
Gwint: Wiedźmińska gra karciana
24,5%
Star Citizen
2,8%
Gran Turismo Sport
3%
Detroit: Become Human
3,1%
Vampyr
7,7%
Zobacz inne ankiety
Najciekawiej zapowiadające się gry drugiej połowy 2017 roku
Najciekawiej zapowiadające się gry drugiej połowy 2017 roku

Po satysfakcjonującej pierwszej połowie roku druga zapowiada się nie mniej ciekawie. Wydawcy planują premiery interesujących gier należących do niemal wszystkich popularniejszych gatunków.