Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 27 grudnia 2016, 10:32

autor: Michał Pajda

CZERWIEC. Wielkie podsumowanie roku miesiąc po miesiącu

Rok 2016 to rok pełen niespodzianek – obserwowaliśmy zarówno spektakularne sukcesy, jak i sromotne porażki deweloperskie. Zebraliśmy więc najważniejsze wydarzenia świata growego z mijających dwunastu miesięcy. Podsumowanie czas zacząć.

CZERWIEC

Czerwiec – miesiąc, pod koniec którego piekielne wrota placówek edukacyjnych zamykają się na czas wakacji. Uczniom się już odechciewa i nauczycielom też się odechciewa. Obowiązków jest mniej, bo już po egzaminach, dzięki czemu można przeznaczyć więcej czasu na granie – a w czerwcu było w co grać.

Chyżym susem do zestawienia wskoczyło Mirror’s Edge: Catalyst stanowiące dobry restart serii – odświeżona Faith, nowy sposób poruszania się (już nie wytyczonymi korytarzami, a w otwartym i zróżnicowanym świecie) i świetne cut-scenki zapewniły produkcji studia DICE przyzwoite noty. Czerwiec, oprócz parkouru, miał do zaoferowania – głównie starszym i bardziej doświadczonym graczom, lubującym się w arcytrudnych pozycjach – złożoną strategię Hearts of Iron IV, w której sztuczną inteligencją kierowała bezlitosna hybryda Machiavellego, Napoleona i samego Czarta. Na plus zaliczono tu – poza świetną grafiką, niesamowitym systemem dyplomacji i rozbudowanymi możliwościami politycznymi – udostępnienie polskiej frakcji w darmowym DLC.

Młodsi amatorzy gier upodobali sobie natomiast kanciaste przygody klockowych bohaterów w pozycji LEGO Gwiezdne wojny: Przebudzenie Mocy, przy których nawet dorośli bawili się wybornie. Mieliśmy do czynienia z idealną rozrywką familijną potrafiącą przez długie godziny zająć całe rodziny.

Najważniejsza informacja czerwcowa dotyczyła imprezy Electronic Entertainment Expo (w skrócie nazywanej E3), którą odwiedziło aż 70 tysięcy osób. Owo „święto graczy” wskazało wiele ciekawych zapowiedzi – zobaczyliśmy trailery m.in. Days Gone, Death Stranding, Resident Evil VII: Biohazard czy Agents of Mayhem. Ponadto opublikowany został raport firmy Newzoo traktujący o rynku gier wideo w 2016 roku. Wynikało z niego między innymi, że polski rynek w 2016 roku będzie wart niebagatelną sumę prawie 440 milionów dolarów – co zagwarantuje nam drugą lokatę w całej Europie Wschodniej, jednak o najlepszej dwudziestce nie mamy co marzyć. Ciekawostką była również „Babcia Bogusia, co lubi grać w gry” – sześciominutowy filmik zrealizowany w ramach Projektu Humans, dotyczący seniorki pasjonującej się grami wideo – warto zobaczyć!