Najlepsze mobilne gry roku 2016 – nasze TOP 30
Za sprawą Pokemon GO gry mobilne były w tym roku na ustach wszystkich, a pojawiło się przecież znaczenie więcej ciekawszych tytułów. Oto nasza lista 30 najlepszych gier mobilnych roku!
Spis treści
- Najlepsze mobilne gry roku 2016 – nasze TOP 30
- 30. Pokemon GO
- 29. Space Grunts
- 28. Never Alone: Ki Edition
- 27. Fallen London
- 26. Adventures of Mana
- 25. Steins;Gate
- 24. Final Fantasy VII
- 23. Legend of the Skyfish
- 22. Bully: Scholarship Edition
- 21. Love You to Bits
- 20. Mazes of Karradash 2
- 19. Gear Club
- 18. Titan Quest
- 17. 7 Mages
- 16. Crashlands
- 15. Lost Frontier
- 14. Super Mario Run
- 13. Reigns
- 12. Rush Rally 2
- 11. The Banner Saga 2
- 10. Final Fantasy IX
- 9. Jade Empire: Special Edition
- 8. Clash Royale
- 7. Pathfinder Adventures
- 6. Plants vs. Zombies Heroes
- 5. Deus Ex GO
- 4. Samorost 3
- 3. Sorcery! 4: The Crown of Kings
- 2. SteamWorld Heist
- 1. Space Marshals 2
9. Jade Empire: Special Edition
- Twórcy: BioWare / Aspyr Media
- Gatunek: RPG
- Platformy: iOS, AND, PC
Inną ciekawą produkcją, w którą mogliśmy w tym roku zagrać na urządzeniach mobilnych, było Jade Empire: Special Edition, czyli konwersja wyśmienitego RPG studia BioWare, które pierwotnie ukazało się w 2005 roku na pierwszą generację konsoli Xbox. Jest to więc produkcja dość leciwa, która jednak przez te jedenaście lat, jakie minęły od premiery, niewiele straciła na atrakcyjności. Duża w tym zasługa nietypowego jak na zachodnie RPG uniwersum, zainspirowanego azjatycką historią i mitologią.
Nie zestarzała się również warstwa fabularna, w czym mocno pomógł system moralności unikający czarno-białego podziału na dobro i zło. Zamiast tego nasze decyzje są oceniane jako realizujące filozofię otwartej dłoni, stawiającą na harmonię ze światem, lub ścieżkę zaciśniętej pięści, w której priorytetem jest ulepszanie samego siebie oraz swojej sytuacji.
Przed premierą mieliśmy trochę obaw odnośnie sterowania. Gra była bowiem pierwszym RPG studia BioWare, w którym system walki okazał się mocno zręcznościowy, przypominając lekko uproszczone mordobicie. W rzeczywistości jednak autorom sprawnie udało się przenieść go na ekrany dotykowe i kontrolowanie akcji odbywa się bez problemu. Na wszelki wypadek tradycjonalistom pozostawiono jednak opcję zabawy z padem.